Dunajčani imajo raje javni prevoz kot avto

V avstrijskem glavnem mestu so kupili 852.000 letnih vozovnic, kar je več, kot je registriranih avtov.

Objavljeno
22. februar 2020 08.00
Posodobljeno
22. februar 2020 08.00
Poleg tramvaja, podzemne železnice in avtobusov na Dunaju uvajajo še avtonomne avtobuse. FOTO: Helmer Manfred/Wiener Linien
Dunajsko javno podjetje Wiener Linien je lani znova prodalo rekordno število letnih vozovnic za javni promet. Imetnikov letne vozovnice za 365 evrov je v avstrijskem glavnem mestu kar 852.000, kar je več, kot je registriranih avtomobilov. Dunajčani pa bodo kljub temu letos v gradnjo mreže javnega prevoza vložili še 368 milijonov evrov.

Kar 38 odstotkov vseh poti po mestu so Dunajčani lani opravili z javnimi prevoznimi sredstvi. Delež potnikov v osebnih avtomobilih se je v primerjavi z 2018 zmanjšal za štiri odstotke in je znašal 25 odstotkov. Ob tem se je delež pešcev povečal s 26 na 30 odstotkov. Delež kolesarjev v prometu ostaja sedem odstotkov. Na Dunaju so sicer že peto leto prodali več letnih vozovnic za javni promet, kot je v prestolnici registriranih avtomobilov.

image
Pri nas železniške vagone polepimo z motivom Bleda, kamor pot z vlakom vzame kar precej časa. FOTO: Jure Eržen/Delo


Da je vožnja z javnim prevozom tako priljubljena, Dunajčani pripisujejo stalni gradnji mreže in posodabljanju voznega parka, skrajševanju intervalov linij ter ugodni letni vozovnici. Ta znaša 365 evrov in vključuje vožnjo z vsemi javnimi prevoznimi sredstvi znotraj mesta, kot so podzemna železnica, vlaki, tramvaji in avtobusi. Podjetje Wiener Linien bo letos v infrastrukturo, nakup okolju prijaznih vozil, povečanje varnosti na postajah podzemnih železnic in v ozelenitev postajališč vložilo 368 milijonov evrov.

image
Prikazovalniki prihodov avtobusov v Ljubljani so nekoliko olajšali njihovo uporabo, a kažejo tudi, kako poredko vozijo. FOTO: Voranc Vogel/Delo


»Dobro delujoč javni promet pomembno prispeva k varovanju podnebja v našem mestu. Kdor se odpove osebnemu avtomobilu in se odloči za javni prevoz, prihrani kar 1,5 tone škodljivega ogljikovega dioksida na leto,« je povedala mestna ministrica za okolje Ulli Sima.

image
Pri nas je bilo financiranje več desetletij usmerjeno v ceste za avtomobile. FOTO: Blažž Samec/delo


V primerjavi z drugimi prebivalci evropskih prestolnic so se Dunajčani izkazali tudi za zelo poštene uporabnike javnega prevoza. Lani so namreč našteli le 93.000 slepih potnikov, kar predstavlja 1,9 odstotka vseh potnikov. V Berlinu in Hamburgu ta delež znaša pet, v Parizu pa celo deset odstotkov. Globa za kršitelje na Dunaju znaša 105 evrov.