Podjetja naj bodo do kolesarjev prijazna

Kampanja Pripelji srečo v službo bo prihodnjo sezono bolj nagovarjala podjetja, ki jih bodo tudi certificirali.

Objavljeno
06. avgust 2015 13.12
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana – Letošnja Kampanja Pripelji srečo v službo se počasi izteka. Organizatorji pa so z mislimi že v prihodnji sezoni, ko pripravljajo številne novosti in izboljšave, da bi k sodelovanju pritegnili čim več ljudi, ki bi zamenjali prevozno sredstvo in kolesarili na delo. Sodelovali bodo predvsem s podjetji.

Še dober mesec je do konca vseslovenske akcije Pripelji srečo v službo, ki je nadaljevanje večletnega projekta V troje in aktivno spodbuja kolesarjenje na delo v skupinah po tri, s tem pa posredno osrečuje vse tiste, ki so vključeni v projekt. Kolesarjenje namreč pozitivno vpliva na občutek sreče, s tem pa povečuje tudi delovno učinkovitost in izboljšuje odnose s sodelavci.

Po besedah vodje projekta Aljaža Plevnika z Urbanističnega inštituta Slovenije rezultati niso takšni, kot bi želeli. »Zdaj smo na tem, kar smo dosegali v prejšnjih letih, a cilji so višji,« pravi Plevnik in nadaljuje: »Gre za dveletni projekt, zato moramo ugotoviti, kje so zadržki, da prijav ni več, da drugo leto lahko zastavimo drugače.«

Po spletni strani je mogoče v živo spremljati število sodelujočih in število prevoženih kilometrov. Akcijo bodo končali v tednu mobilnosti 22. septembra, ko bodo razglasili rezultate in podelili nagrade najboljšim. »Takoj se bomo začeli pripravljati na novo kampanjo, saj je bila letos ena od težav tudi ta, da smo bili pozni, zato nam ni uspelo pridobiti večjih sponzorjev. Imamo pa veliko odzivov in klicev po sodelovanju za prihodnje leto, kar je dobro. Številna podjetja skrb za zdravje zaposlenih in družbeno odgovornost vključujejo med svoje aktivnosti, zato računamo na to, da bo akcija prihodnje leto bolj odmevna,« pravi Plevnik.

Potencial je veliko večji

Prek ministrstva za infrastrukturo so vse občine, ki sodelujejo v tednu mobilnosti, povabili, da sodelujejo pri spodbujanju kolesarjenja v javni upravi in podjetjih. Čeprav se na prvi pogled zdi, da so razmere za kolesarjenje boljše v urbanih območjih, so uspešna tudi manjša mesta. Tako je Ljutomer imel podobno akcijo že prej in dosegel prav dobre rezultate. Zato cilj akcije Pripelji srečo v službo niso samo urbana območja.

Kampanja letos sodeluje v evropskem projektu Bike2Work, ki povezuje 12 partnerjev, ki si med seboj izmenjujejo izkušnje pri nadgradnji ali uvajanju novih pristopov v promocijo kolesarjenja na delo. Na Danskem je akcija zelo uspešna, saj je vanjo vključenih 70.000 kolesarjev, v Avstriji 40.000, pri nas pa se bližamo 1000. Tako da je potencial veliko večji, kot ga dosegamo zdaj, poudarja Plevnik.

Razlogov za kolesarjenje v službo je veliko, od zdravstvenih do okoljskih in prometnih, a zdravje je v ospredju. Povezava športne aktivnosti in hormona sreče je že dolgo znana, potrjujejo pa jo tudi nove študije. Raziskava, izvedena v Veliki Britaniji v 18 letih na vzorcu 18.000 potnikov, je dokazala, da aktivni načini potovanja pozitivno vplivajo na posameznikovo duševno in splošno počutje.

Nedavna raziskava, ki so jo izvedli na Univerzi Duke v Severni Karolini, se osredotoča na vpliv gibanja na čustveno stanje. Ugotavlja, da že 30 minut dnevne aktivnosti lahko prepreči nastanek depresije. Hkrati uravnava tudi raven hormonov (predvsem adrenalina in kortizona), ki povečujeta odpornost proti stresnim vplivom. Prav tako so študije pokazale, da spodbujanje kolesarjenja in hoje vpliva na lokalno gospodarstvo.

Tuši in garderobe

Letos so v kampanji Pripelji srečo v službo nagovarjali posameznike, prihodnje leto pa bodo več delali s podjetji in z njimi aktivno sodelovali pri pripravi optimalnih pogojev za kolesarjenje zaposlenih na delo. Podeljevali bodo certifikat do kolesarjev prijazen zaposlovalec, ki ga bodo vzpostavili na evropski ravni. Tako bodo že preizkušene metodologije pomagale podjetjem vzpostaviti razmere, ki so bolj prijazne do kolesarjev. Take certifikate že poznajo v Nemčiji in na Danskem, ki sta tudi partnerici v projektu Bike2Work.

»Želeli bi pritegniti čim več občin in ministrstva, da se certificiranje ne bi končalo drugo leto s projektom, ampak bi ostalo v praksi,« upa Plevnik. Z vprašalnikom bodo preverili vse razmere kolesarjenja v službo, od varnih kolesarnic, tušev, garderob do službenih koles, ki so na voljo za službene prevoze. Med možnostmi, ki jo podjetje lahko ponudi so tudi, da se del nadomestil za prevoze na delo drugače razporedi, službena kolesa za domačo rabo z vključenim servisom, letna tekmovanja med zaposlenimi in podobno. Vprašalniki bodo javno objavljeni, tako da se bo vsak lahko preveril, kje je. Prijavitelji bodo dobili tudi priporočila, kaj se da hitro in z manjšimi stroški izboljšati.

Bicikelj dobro sprejet

Veliko ljudi za pot do dela ali službene opravke uporablja tudi kolesa za izposojo. Pri ljubljanskem sistemu Bicikelj, ki deluje od maja 2011, imajo trenutno 32.232 aktivnih letnih uporabnikov, tedenskih uporabnikov pa jih je od 2435 registriranih, aktivnih 411. Izposoj je letos več kot v preteklih letih. Lani jih je bilo 746.988. Mestna občina je v pogovorih z zasebnih partnerjem v projektu Europlakatom o širitvi sistema in ureditvi novih postajališč P + R Dolgi most ter novega P + R Barje.