Souporaba avtov za manj gneče na cestah in manj emisij

Manj kot odstotek ljudi v Sloveniji je imelo stik z električnimi vozili, skupna raba daje možnost preizkusa brez velikih vložkov.

Objavljeno
16. september 2016 19.16
Izposoja električnega avtomobila v Ljubljani, 15. september 2016 [električni avti,Ljubljana,izposoja]
Borut Tavčar
Borut Tavčar

Ljubljana – V prvi fazi je Avantcar v sistem souporabe vključil 60 električnih avtomobilov. Storitev Avant2go od predstavitve pred mesecem raste, kmalu bo na voljo tudi za podjetja. Uporaba po potrebi je cenejša in tudi prijaznejša do okolja kot taksi ali lasten avto.

Začetek uporabe souporabe električnih vozil v sistemu Avant2go se začne z obiskom spletne strani, kjer se je mogoče registrirati in do 30. septembra tudi zakupiti enega od promocijskih paketov za 100, 200 ali 300 evrov, ki so precej cenejši od postavk v rednem ceniku. Po vplačilu ekipa Avant2go ponudi termine za izobraževanje. To traja približno 45 minut, na njem pa prihodnji uporabnik sistema izve vse, kar mora vedeti o prednostih električne mobilnosti in souporabe avtov, pa tudi o praktični uporabi vozil Smart ED za dve osebi, petsedežnega Renault Zoe in štirisedežnega premijskega vozila BMW i3, vključno z možnostmi polnjenja.



Potrdilo o opravljenem izobraževanju je podlaga, da vas povabijo k podpisu pogodbe. Za to potrebujete osebni dokument, vozniško dovoljenje in bančno kartico. S slednje vam bodo trgali stroške souporabe avtomobilov, ko boste porabili zalogo s paketa. Po podpisu pogodbe dobite pravico do uporabe mobilne aplikacije Avant2go. Za uporabo boste potrebovali internetni dostop ali vključene mobilne podatke. V aplikaciji so navedene lokacije (teh je v Ljubljani 14, dodatna pa je še na letališču Jožeta Pučnika), koliko in kateri avtomobili so tam na voljo in koliko je prostih parkirnih prostorov. Z aplikacijo lahko rezervirate avtomobil za 15 minut (podaljšanje je plačljivo), pa tudi začnete najem in odklenete vozilo.

Ura najema za pet evrov

Najem BMW i3 od 19.08 do 20.02 ob prevoženih 14 kilometrih po Ljubljani je stal skupaj 5,28 evra. Najem Zoe med 17.26 in 18.38 s prevoženimi 12 kilometri pa 5,88 evra. Ob tem, da je začetni strošek pri Smartu tri evre, pri Zoe štiri, pri BMW pa pet evrov. Podnevi (med 8. in 18. uro) stane minuta najema Smarta pet centov, prevožen kilometer pa 20 centov, minuta najema Zoe stane sedem centov (kilometer 25 centov), minuta najema BMW pa 10 centov (kilometer 30 centov). Ponoči so minutni ceniki znižani na petino, minuta najema BMW tako ponoči stane dva centa. Ob zmerni uporabi tako že 100 evrov (kolikor lahko na mesec stane že parkirno mesto v Ljubljani) zadošča za 30 voženj.



Te niso kar tako. Električni pogoni nimajo stopenj, pritisk na plin pa preseneti, saj so pospeški lahko prav adrenalinski. Dobrodošlo je tudi tiho delovanje, glasbe ni treba poslušati oglušujoče na glas, da preglasi zvok motorja. Sopotniki so običajno navdušeni, tudi nad tem, da se za vsemi tremi električnimi avti v sistemu pogosto obračajo glave. To je tudi povezano s tem, da ima z električnimi vozili izkušnjo le odstotek ljudi. Tudi če s sto evri opravite manj kot 30 voženj, je to zelo nizka cena celo zgolj za preizkus električne mobilnosti in vožnje v najmanj 40.000 evrov vrednem avtomobilu. Težava je le začeti, za običajne potrebe je dovolj kolo, ne avto na lokaciji, do katere se je treba šele pripeljati.

Podpora deluje

Pomoč uporabnikom deluje vseskozi, takoj po končanem najemu dobite vse podatke in tudi znesek, ki bo sel z vašega računa. Po elektronski pošti boste dobili tudi napovedi vseh novosti, denimo o odprtju novih lokacij in o tem, da bodo električne polnilnice sistema Avant2go po novem na voljo le uporabnikom sistema. Odzivajo se tudi na pobude za nove lokacije in na vsa vprašanja uporabnikov sistema.

Avtomobili zasedajo veliko prostora, delno zdravilo je souporaba. Foto Leon Vidic/Delo

»V tem trenutku še en moremo razkriti števila uporabnikov, z veseljem pa lahko povemo, da presegamo načrte. S paketi za pravne osebe, ki jih bomo aktivirali v kratkem, pa bomo naslovili še potrebe nove ciljne skupine - podjetij,« pravijo v Avantcaru.

Na vprašanje, kakšne so najpogostejše poti uporabnikov, v Avancaru odgovarjajo, da je storitev souporabe avtov v osnovi namenjena za krajše poti po mestu in okolici. »Kljub temu smo v primeru Avant2Go želeli s konkurenčnim cenovnim modelom uporabnikom omogočiti tudi nekoliko daljše vožnje po dostopnih tarifah. Tako smo ravno zadnjič prejeli odziv stranke, ki nam je opisala svojo pozitivno izkušnjo izleta na Bled. Običajne poti so seveda krajše, na primer v okoliška mesta, ali pa iz izbrane lokacije v središču Ljubljane do BTC, kjer so razmeščene štiri Avant2Go lokacije,« pravijo v Avantcaru.

Cilj je 500 vozil

Načrti za naprej segajo do dodatnega širjenja razpoložljivih lokacij, polnilnih postaj in vozil, leta 2018 pa »free floating« model, kjer lahko vozilo prevzamete ali pustite kjerkoli znotraj določenega območja. »V zadnji fazi načrtujemo, da bomo imeli v sistem Avant2Go vključenih vsaj 500 električnih vozil, s čimer bo v mestu med 5000 in 10.000 vozil manj in s tem tudi ustrezno manj onesnaževalcev. Želimo poudariti, da so nam in nam bodo pri širjenju storitve v pomoč naši uporabniki, ki s svojimi povratnimi odzivi in predlogi pomagajo ustvarjati še popolnejšo rešitev souporabe 100-odstotno električnih vozil, denimo na način, kot ste s predlogom lokacije to storili tudi vi (predlagali smo lokacijo pri železniški postaji, op.a.),« odgovarjajo v Avantcaru.


Na vprašanje, katere lokacije so najbolj uporabljane, pa odgovarjajo, da imajo vse lokacije svoje odjemalce, kar so pričakovali in je skladno z opravljeno interno analizo trga in mobilnosti. »Trudimo se, da so avti enakomerno razmeščeni po lokacijah, za kar skrbi naša logistična ekipa. Vseskozi tudi beležimo statuse lokacij ter uporabniške izkušnje, na tej osnovi bomo glede na potrebe v floto dodajali nova električna vozila, do konca letošnjega leta predvidoma še dodatnih 20,« napovedujejo.

Med izobraževanjem morajo biti na voljo vsi trije modeli. Foto Borut Tavčar/Delo