Argumenti združbe Vilija Kovačiča

V civilni iniciativi Davkoplačevalci se ne damo menijo, da je drugi tir mogoče zgraditi ceneje, hitreje in z manj vplivi na okolje.

Objavljeno
21. september 2017 20.32
Zoran Potič
Zoran Potič

Ljubljana – Neutrudni pobudnik referenduma o zakonu o gradnji drugega tira Vili Kovačič je ves čas kampanje širil sporočilo, da je drugi tir od Divače do Kopra nejasna in predvsem predraga investicija. Ko se je v začetni fazi podal v kampanjo proti zakonu o gradnji drugega tira, je njegov pravičniški boj spominjal na donkihotovsko borbo, dokler se v pogon zbiranja podpisov ni vključila opozicijska stranka SDS.

Z minimalnimi sredstvi, a zato z veliko več energije, je Kovačič s svojimi istomišljeniki (organiziranimi v civilno iniciativo Davkoplačevalci se ne damo) poskušal parirati kampanji vlade in drugih, ki podpirajo zakon o gradnji drugega tira. Kako uspešen je bil njegov trud, bo jasno v nedeljo kmalu po 19. uri, ko bo državna volilna komisija objavila prve neuradne podatke z volišč po vsej državi.

Problematični trasa in cena

In kakšni so argumenti nasprotnikov zakona? Kot je Kovačič večkrat pojasnil, ne nasprotujejo gradnji drugega tira do Kopra, problematični pa da sta dve ključni zadevi: trasa in cena projekta.

Ves čas kampanje ponavlja, da je drugi tir mogoče graditi ceneje, hitreje in z manj škode za okolje. Popolnoma nesprejemljivo se mu zdi, da je trasa v večjem delu speljana skozi predore, o argumentu vlade, da bi to stalo okoli 950 milijonov evrov, pa pravi, da je zavajanje, realneje bi bilo, da bo celoten strošek 1,4 milijarde evrov, nekajkrat so omenili celo številko okoli 1,7 milijarde evrov.

Kovačič je prepričan, da Slovenija potrebuje »nov, sodoben projekt za drugi tir«. Alternativa vladnemu projektu je najprej rešitev, ki jo je pripravil profesor na ljubljanski strojni fakulteti Jože Duhovnik. Ta je predvidevala večji naklon proge, zato bi morali vlakovne kompozicije vpenjati v jeklenice večjih dimenzij. A po terenskem ogledu trase so si premislili in Kovačič je na spletni strani objavil zapis, da jeklene vrvi opuščajo in da jo nadomešča 150-tonska lokomotiva visoke potisne moči ter znižanje vzpona z 80 na 48 promilov.

Po predlogu nasprotnikov zakona o gradnji drugega tira bi projekt financirali izključno iz proračunskih virov. Kovačič volivce ob zaključku kampanje v razglasu prepričuje z besedami: »Streznimo se. Preprečimo, da zmagata pohlep, napuh in domišljavost. In visoko kvalificirano neznanje. Stopimo skupaj, da preprečimo krajo stoletja, novo 45-letno ropanje. Zavrnimo zakon in ukinimo by-pass korupcijsko podjetje 2TDK, preprečimo grozečo nekonkurenčnost Luke Koper in vstop tujcev na naše ozemlje. Prebivalce Črnega kala pa v štirih letih odrešimo more sedanje železnice.«