Jankoviću Fištravec ni bil za vzor

Plačevanje računov: Janković in Kangler za lansko kampanjo nista ostala dolžna.

Objavljeno
18. februar 2015 14.38
Peter Jančič, notranja politika
Peter Jančič, notranja politika

Ljubljana - O lanski županski in svetniški kampanji je Ajpesu že poročal tudi ljubljanski župan Zoran Janković, ki je porabil krepko več kot mariborski Andrej Fištravec. A župan prestolnice je vse račune tudi plačal, mariborski jih po nekoliko grškem vzoru polovico za kampanjo svojo liste za občinski svet še ni, kar je razvidno iz poročila, v katerem navaja hkrati presežek (dobiček) in neplačane terjatve.

 

Pravila, da se naročeno plača, se je držal tudi nekdanji župan Maribora Franc Kangler, kaže poročilo o stroških kampanje njegove liste za mestni svet, ki je bilo tudi objavljeno včeraj.

Janković pri NKBM

Za kampanjo svoje liste je Zoran Janković. ki je volilni račun odprl pri Kreditni banki Maribor, Ajpesu prijavil slabih 59.992 evrov stroškov, ob zaprtju računa je imel poravnane vse obveznosti, trdi Francka Trobec, ki je organizirala kampanjo. Pred štirimi leti je za kampanjo svoje liste Janković porabili 57.400 evrov. Hkrati je Jankovič ta teden prijavil 22.530 evrov stroškov županske kampanje, kar je pa krepko manj kot pred štirimi leti, ko ga je stala 49.579 evrov.

Poročilo za svojo listo je Ajpesu že poslal tudi nekdanji mariborski župan Franc Kangler, ki prijavil 17.422 evrov stroškov. To je nekaj več kot je s 15.705 evrov za svojo listo ta teden prijavil Andrej Fištravec, a krepko manj kot je porabil Fištravec, če upoštevamo še 15.200 evrov, ki jih, kot smo v Delu razkrili včeraj, ta ni plačal in zato tudi ne upošteval pri celotnih stroških kampanje. Kanglerjevega poročila, koliko so ga stale županske volitve, še ni.

Za poročanje ima še dva tedna časa, ker je bil v Mariboru drugi krog županskih volitev.

Poslanci zgrešili cilj reforme

Poročila o kampanjah po lanskih lokalnih volitvah se razlikujejo od poročil pred štirimi leti. Vmes je večina poslancev na predlog nekdanjega notranjega ministra Gregorja Viranta, da bi zagotovilo večjo javno preglednost, popravila zakonodajo. Posledica je, da iz poročil več ni mogoče ugotoviti, od kod listam in kandidatom denar za plačilo kampanj. Pred štirimi leti sta Janković in Kangler navedla množico posameznikov in podjetij, ki so jima podarili denar, da sta plačala kampanje. Z reformo so darila pravnih oseb prepovedali, v poročilih podatkov, kateri posamezniki so podarili denar, doslej ni bilo niti za vzorec.


Tokrat o čem takem v nobenem od poročil, ki jih je doslej prejelo račusnko sodišče ali v zadnjih dneh objavil Ajpes, ni ne duha ne sluha: izvor denarja za kampanje je povsem nejasen. Transparentnost, ko gre za edino res pomembno vprašanje, kdo je dal denar za kampanje, se je torej poslabšala.