Največji medijski združitvi ne kaže dobro     

Če bi družba, ki že ima v lasti Telemach, kupila Pro Plus, bi to lahko privedlo do omejevanja konkurence.  
Objavljeno
07. november 2018 13.28
Posodobljeno
07. november 2018 16.34
Največjemu medijskem prevzemu – družba United Group, ki ima že v lasti Telemach, je hotela prek podjetja Slovenia Broadband kupiti Pro Plus – ne kaže dobro. FOTO: Mavric Pivk/Delo
Ljubljana – Za zdaj kaže, da operater Telemach in pa A Kanal ter Pop TV ne bodo prav kmalu združeni pod eno streho. Agencija za varstvo konkurence (AVK) je namreč izdala povzetek relevantnih dejstev, v katerem nakazuje, da bi Slovenia Broadband (SSB) pod zdajšnjimi pogoji s prevzemom Pro Plusa omejila konkurenco na trgu.

Telemach je v lastni družbe United Group, ki je preko svojega podjetja Slovenia Broadband hotela prevzeti družbo Pro Plus – ta ima v lasti A Kanal in Pop TV. AVK je pred izdajo odločbe izdala povzetek relevantnih dejstev, ki temelji na analizi trgov in predlaganih ukrepih SSB. V njem ocenjuje, da doslej ponujeni ukrepi niso zadostni, da bi AVK prevzemu prižgala zeleno luč. »V kolikor podjetje Slovenia Broadband izraženih resnih sumov ne bo odpravilo, bo AVK izdala odločbo o neskladnosti koncentracije s pravili konkurence in jo prepovedala.« SSB ima 45 dni, da AVK prepriča v nasprotno.

Po mnenju agencije bi Slovenia Broadband s prevzemom Pro plusa lahko - med drugim - odprla možnost trajnega usklajenega sodelovanja z drugimi operaterji na trgu, poslabšala pogoje dobave TV programov Pro Plusa drugim operaterji, konkurenčni TV programi ne bi bili na voljo Telemachovim strankam, združeno podjetje pa bi lahko med drugim pridobivalo občutljive poslovne informacije o svojih konkurentih, kar bi mu omogočalo bistveno konkurenčno prednost.



Iz United Group so danes potrdili, da so oceno AVK dobili in da že pripravljajo odziv. Pričakujejo pa, da bo končna odločitev podana v skladu s standardi konkurenčnega prava Evropske unije.
 

Malo možnosti


Možnost, da bi bili v družbi SSB uspešni, je majhna, pa meni nekdanji direktor AVK Andrej Krašek. Kot pravi, so imeli v SSB več mesecev, da bi agencijo prepričali, naj izda pozitivno mnenje, a jim to ni uspelo. »Precej malo verjetno je, da bi v teh 45 dneh povedali, kaj takšnega, kar bi karkoli spremenilo.« Na AVK so sicer zapisali, da ne prejudicirajo izida postopka.

Iz AVK so sporočili, da kljub 45-dnevnem roku, točnega datuma izdaje odločbe ni mogoče predvideti, saj so nadaljnji postopki odvisni tudi od ravnanj SSB.

AVK pričakuje, da bodo prvotnim predlogom korektivnih ukrepov, ki so bili pretežno vedenjske narave, sledili strukturni. Usmerjeni bi morali biti prodajo - ali pravic do prenašanja nekaterih najpopularnejših športnih vsebim, oddajanja Pop TVja ali A Kanala ali pa celo prodajo Telemacha.

AVK in United Group sta se v medijih prepletala že septembra, ko je agencija z odločbo družbi naložila prodajo 13 športnih programov iz sheme Sport Klub. Vrhovno sodišče je pozneje izvrševanje odločbe zaustavilo, dokler sodni spor v zadevi ne bo končan. Da je odločba o prodaji športnih programov kazala tudi na razpoloženje AVK do tega primera, Andrej Krašek ne verjame, sta pa, kot pravi, primera povezana. Pri zadevi Pro Plus so namreč morali upoštevati, da je družba United Group lastnica tudi programov iz sheme Sport Klub.