Bi Kostić res prekinil pogodbo z verigo Kempinski?

Igor Novel: Kempinski je priznana blagovna znamka, njen odhod bi bil izguba.

Objavljeno
10. maj 2017 22.33
Hotel Palace Kempinski Portorož 10.oktobra 2014.
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj

Portorož – Slovenska turistična stroka že dolgo opozarja, da bi lahko sedanji lastnik hotela Kempinski Palace MK Group Miodraga Kostića še pred koncem tega leta prekinil pogodbo s svetovno znano hotelsko verigo Kempinski. Če bi se to zgodilo, bi jo poskušal nadomestiti z drugo verigo, ali pa upravljanje prepustil svojim hotelirjem, ki imajo v Srbiji tri hotele. Iz MK Group so zanikali, da bi to bilo res.

Vse pogostejše govorice v Portorožu pravijo, da si Miodrag Kostić želi več besede pri upravljanju najprestižnejšega petzvezdičnega slovenskega hotela. Po informacijah iz več virov naj Kostić ne bi bil najbolj zadovoljen s poslovanjem, medtem ko zagovorniki švicarsko-nemške hotelske verige, ki je od februarja v 85-odstotni lasti bahreinske kraljeve družine in manjšinski, 15-odstotni lasti tajske kraljeve družine, trdijo, da je to en najuspešnejših slovenskih hotelov.

MK Group smo zato zaprosili za pojasnilo, ali so resnične govorice, da želi Kostić znižati dogovorjeno plačilo za upravljanje hotela, ali želi res več besede pri upravljanju tako, da bi pogodbo o upravljanju spremenil v franšizno pogodbo. Zanimalo nas je tudi, kaj je res o uspešnosti poslovanja Kempinskega v Portorožu, saj je Miodrag Kostić za eno od slovenskih komercialnih TV izjavil, kako zelo uspešno posluje ta hotel. Drugi vir pa trdi, da Kostić uspešnost Kempinskega pripisuje svojemu lastništvu hotela in predvideva, da bi z drugimi upravljavci lahko dosegal boljše rezultate. 

MK Group: Neutemeljene špekulacije

Iz MK Group so nam vse navedbe zanikali: »To so neutemeljene špekulacije, ki ne izražajo dejanskega poslovnega razmerja podjetja MK Group s podjetjem Kempinski.« Vprašali smo tudi direktorja hotela Kempinski Palace Thiesa Bruhna, ki vprašanj ni želel komentirati, ampak je dejal le: »Med družbama potekajo običajni poslovni dogovori.«

Miodrag Kostić. Foto: RAS

O tem, kako posluje Kempinski Palace in kakšni so dogovori v dvajsetletni pogodbi med lastniki in upravljavci hotela, je uradno nemogoče pridobiti podatke. Neuradno smo lahko izvedeli, da je bila pridobitev ugledne verige v Slovenijo poseben dosežek, ki je predvsem zasluga nekdanjega direktorja Istrabenz Turizma Marina Antoloviča, ker je imel zelo dobre poslovne stike z nekaterimi člani tajske kraljeve družine. Po neuradnih podatkih sklepa Kempinski z lastniki hotelov po svetu različne pogodbe. Toda minimalno plačilo za upravljanje znaša okoli 850.000 evrov na leto, v najbogatejših in poslovno uspešnih hotelih lastniki plačujejo verigi celo več kot tri milijone evrov. Za portoroški hotel so dobili istrabenzovci še nekaj popusta, zato ugibamo, da je upravljavska taksa pri Palaceu med 500.000 in 600.000 evrov, odvisno tudi od uspešnosti poslovanja. Velika verjetnost je, da ugodna pogodba ne predvideva kazni za predčasno prekinitev pogodbe.

Ob dograditvi portoroškega hotela (katerega vrednost na sobo je bila višja od zastavonoše v verigi, hotela Adlon Berlin) je bilo predvideno, da bi prvi dve leti posloval z izgubo. Kempinski Palace je po naših podatkih samo prvo leto, leta 2009, posloval z izgubo, že leto dni pozneje pa je imel več kot pol milijona evrov čistega dobička. Od takrat posluje pozitivno, z eno najvišjih stopenj EBITDA in z več kot devetimi milijoni evrov prihodkov na leto. Število prenočitev se je od leta 2009 skoraj podvojilo in s 180 sobami ustvarijo zdaj več kot 65.000 prenočitev na leto. Letos v prvih štirih mesecih beležijo skoraj 30-odstotno rast. Na spletni strani booking.com imajo denimo za ta konec tedna za Kempinski le še eno prosto dvoposteljno sobo za Kempinski, in to za 180 evrov na noč (z zajtrkom).

Prej v Portorožu kot v Benetkah

Portorož se lahko pohvali, da je dobil verigo Kempinski pred Benetkami, kjer je veriga odprla hotel šele pred kratkim (na otočku San Clemento). Portorož je bil 61. hotel v verigi, zdaj upravljajo 76 hotelov po svetu, tri nove naj bi kmalu odprli v prihodnjih mesecih (Havana, Riga, Muscat). V visoki sezoni v hotelu dela 165 zaposlenih, od katerih jih tretjino v zimskih mesecih preselijo v zimske centre iz verige Kempinski.

Kaj bi za Portorož pomenilo, če bi Kempinski šel iz Portoroža, smo vprašali direktorja Turističnega združenja Portorož Igorja Novela: »Eden od elementov za izračun indeksa turistične konkurenčnosti destinacije je tudi število mednarodnih hotelskih verig. Slovenija ima zdaj samo dve. Drugi pomemben element je dostopnost letalskih linij. Pri teh dveh elementih se Slovenija ne more ravno hvaliti. Kempinski je priznana blagovna znamka in njen odhod iz Portoroža bi pomenil izgubo. Predvidevamo pa, da bi v tem primeru lastnik najverjetneje pripeljal drugo. Če išče drugo verigo, najverjetneje ni zadovoljen s sedanjo. Res je, da je Kempinski Palace v zadnjih dveh leti imel najvišjo rast indeksa zasedenosti v kombinaciji s povprečno doseženo ceno, toda natančnih podatkov o tem v našem združenju nimamo. Če je določena destinacija v rezervacijskem sistemu verige, ima seveda veliko večje možnosti na trgu. Hkrati smo v Portorožu zadovoljni z lastniki, kot je MK Group, saj je postala novi član našega združenja. Enako velja za Liburnijo oziroma hotele Metropol in za hotel Marito. To je tudi uspeh vseh v kraju.«

Kostića omenjajo kot najresnejšega kupca preostalih šestih Istrabenzovih hotelov sredi Portoroža. Ob tem še ni povsem proučena verjetnost ločitve lastništva od upravljavstva portoroškega hotelirstva. Ključne odločitve bodo lastniki menda sprejeli jeseni.