Boj za televizijske gledalce

Gledanost razvedrilnega programa nacionalne televizije ob sobotah skoraj trikrat nižja od komercialne Pop Tv.

Objavljeno
06. marec 2015 19.47
Nina Osenar 04.marca 2015
Suzana Kos, Ozadja
Suzana Kos, Ozadja

Ljubljana – Na prvem programu TV Slovenija bo nocoj prvič nova sobotna razvedrila oddaja Ne se hecat'. V njej je politični humor prepovedan. Koliko porabi nacionalka za razvedrilni program, ostaja skrivnost, urednik Mario Galunič nam je ni razkril. Številke skriva tudi konkurenca.

Po podatkih, ki smo jih pridobili v uredništvu, je gledanost razvedrilnega programa nacionalne televizije v najbolj gledanem terminu ob petkih in sobotah precej slabša kot gledanost programa Pop Tv. Prejšnji mesec je bila ob sobotah zvečer skoraj trikrat nižja od komercialne konkurence. Med 20. in 21.30 je bil pred televizijskimi ekrani delež gledalcev v starostni skupini od 18. do 49. leta – to je za oglaševalce tržno najbolj zanimiva ciljna skupina – dobrih devet odstotkov, komercialno televizijo pa je v povprečju gledal skoraj vsaj tretji. »Gledanost nacionalne televizije je takšna tudi zaradi poplave resničnostnih šovov na drugih televizijah in ker se gledalci razpršijo na druge kabelske kanale,« pojasnjuje sogovornik, ki ne želi biti imenovan.

Nove oddaje

Televizija Slovenija začenja nocoj s predvajanjem nove oddaje Ne se hecat', ki jo bosta vodila Nina Osenar in Boris Kobal. »V njej ni prostora za politični humor, satiro in podobno. Politika je iz oddaje izključena, gre za družinski tip klasične šov oddaje z veliko akcije, humorja, čustev, glasbe, skratka – zabava,« razlaga urednik razvedrilnega programa Mario Galunič. Na vprašanje o merilih za izbiro voditeljev, po nacionalkinih hodnikih je namreč slišati o začudenju zaradi izbire Nine Osenar, odgovarja, da urednik presoja, kateri voditelj bo znal opraviti svoje delo profesionalno, obrtniško brezhibno, ali vsaj blizu temu. »Seveda ni nepomembno, da je sposoben s svojo karizmo, osebnostjo pritegniti gledalce, to je pomembna, a ne edina naloga. Pri iskanju takih super junakov pa seveda urednik pogosto trči na realnost: na mali trg, na omejeno število talentiranih, na njihovo pripravljenost sodelovati na javni televiziji, ki se s honorarji težko kosa s komercialkami,« pojasnjuje Galunič.

Številke skrivajo

Na Pop Tv niso razkrili, koliko znaša povprečno plačilo njihovih voditeljev. »Imela sem tri ponudbe, najnižja je bila res ponudba nacionalne televizije, ki pa sem jo sprejela, saj mi ponuja več možnosti tudi za vodenje drugih oddaj. Vesela sem, na nacionalni televiziji še nisem delala, je pa to gotovo najvišja karierna stopnička za voditelja,« pravi pred nocojšnjim debijem na Televiziji Slovenija Nina Osenar. Javna RTV glede na podatke, objavljene v zadnjem letnem poročilu, razpolaga s 116 milijoni evrov prihodkov na leto, od tega je večina, več kot 90 milijonov, zbranega na račun obveznega RTV-prispevka, njeni oglaševalski prihodki dosegajo 12 milijonov; za plače več kot 1900 zaposlenih gre 58 milijonov evrov. Poraba nacionalne televizije dosega okoli 50 milijonov evrov letno, približno toliko pa po podatkih baze Gvin znašajo letni prihodki družbe Pro plus, ki predvaja tudi program Pop Tv in ima desetkrat manj zaposlenih od nacionalne RTV-hiše.