Bulčeva pri Bratuškovi s simboličnimi 109 milijoni za drugi tir

Sredstva bodo namenjena izgradnji sedmih predorov na trasi novega tira.  

Objavljeno
24. junij 2019 19.01
Posodobljeno
24. junij 2019 19.02
Evropska komisija je skupno za drugi tir doslej namenila 153 milijonov evrov. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
STA
STA
Evropska komisarka za promet Violeta Bulc je danes v Ljubljani ministrici za infrastrukturo Alenki Bratušek simbolično predala ček v vrednosti 109 milijonov evrov, ki jih je Slovenija pridobila za projekt izgradnje drugega železniškega tira med Divačo in Koprom. Sredstva bodo namenjena izgradnji sedmih predorov na trasi novega tira.

»Po dolgih letih smo še en uspešen projekt pripeljali do naslednje faze realizacije,« je ob simbolični predaji sredstev poudarila Bulčeva. Spomnila je, da je Evropska komisija skupno za drugi tir doslej namenila 153 milijonov evrov.

Sicer je v celotnem mandatu Bruselj sofinanciral 35 projektov v prometno infrastrukturo v Sloveniji v skupni vrednosti več kot milijarde evrov. »Investicije v infrastrukturo so eden od razlogov, zakaj ima Slovenija stabilno rast,« je dodala komisarka.
 

Leta 2026 prvi vlak na progi Divača-Koper


»Naša obveza je, da denar porabimo skladno s pravili in da stvari izpeljemo v rokih,« je spomnila Bratuškova in ponovila cilj, da bo leta 2026 prvi vlak peljal po progi Divača-Koper »in še kakšnem drugem obnovljenem delu slovenskih železnic«. V zapisu na spletnem družbenem omrežju Twitter so na infrastrukturnem ministrstvu dodali, da bo podjetje 2TDK, ki bdi nad gradnjo drugega tira, nepovratna evropska sredstva porabilo za sedem predorov na trasi novega tira.

Slovenija se, kot je še dejala Bratuškova, z Evropsko komisijo pogovarja o še dodatnih 80 milijonih evrov sredstev za drugi tir, ima pa še odprtih nekaj drugih prijav za evropski denar. »Sem pa vesela, da je finančna konstrukcija zaprta in da se projekt tudi izvaja v naravi,« je poudarila.

image
FOTO: Jože Suhadolnik/Delo


Tako Bratuškova kot Bulčeva sta izpostavili velik pomen železniškega prometa. »Vidimo ga kot ključni vzvod za zmanjšanje škodljivih izpustov in onesnaženja, ki ga prispeva promet, za izboljšanje varnosti v cestnem prometu, za zmanjšanje cestnih zamaškov in za masovni prevoz tovora,« je naštela komisarka. »Če želimo izboljšati javni promet in narediti več za okolje, so investicije v železniško infrastrukturo prava stvar« se je strinjala ministrica.

Bulčeva pa je ob tem spomnila, da je drugi tir pomemben ne le za Slovenijo, ampak za celotno EU. Je namreč del dveh od skupno devetih evropskih koridorjev, ki povezujejo vse države članice EU. Komisija želi vse koridorje zaključiti do leta 2030.