Ceste do Lucije ne bo še najmanj deset let

Piranski svetniki proti novi cesti od Izole do Lucije in za tranzitno povezavo med Koprom in Dragonjo.

Objavljeno
23. december 2016 21.22
Slovenija, Koper, 29.Julij2011, Poletni zastoj na magistralni cesti od Kopra proti Hrvaški. Foto: Igor Zaplatil/Delo
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj

Piran – Piranski svetniki so soglasno sprejeli sklep, s katerim naj bi za najmanj deset let ustavili gradnjo obalne hitre ceste med Jagodjem pri Izoli in Lucijo. Bojijo se, da bi z dograditvijo te ceste, kot to načrtuje infrastrukturno ministrstvo, ves tranzitni promet preusmerili v Istro in tako povzročili hude prometne zastoje v Luciji ter krajinskih parkih v Strunjanu in Sečovljah.

Občinski svet zahteva, da država prednostno reši vprašanje tranzita skozi slovensko Istro tako, da bo kar najmanj degradiral okolje in prostor ter imel minimalne vplive na kakovost življenja v urbanih območjih. V piranski občini vztrajajo, da mora biti gradnja odseka ceste Koper–Dragonja končana pred začetkom gradnje ceste Jagodje–Lucija in da je treba poleg tega projekt odseka do Lucije na novo ovrednotiti zaradi novonastalih prometnih razmer. V času projektiranja ceste Slovenija in Hrvaška še nista bili članici EU, njun vstop v Unijo pa je pomembno vplival na prometne tokove. V občini so prepričani, da bi bilo smiselno preučiti še možnost nove povezave med Jagodjem in Sečovljami ali rekonstrukcije obstoječe trase.

Na trasi do Lucije padel še zadnji objekt

Čeprav se je minister za infrastrukturo Peter Gašperšič pred časom načelno strinjal s takšno zahtevo, to ne pomeni, da bi moral Dars upoštevati stališča občinskega sveta, saj so gradnjo ceste Jagodje–Lucija nameravali začeti prihodnje leto. V Darsu so za Delo povedali, da z odločitvijo občinskega sveta še niso uradno seznanjeni, da pa načelno velja usmeritev ministrstva za infrastrukturo o sočasnem končanju obeh cest; medmestne med Izolo in Lucijo in tranzitne od Kopra do Dragonje. Za cesto Jagodje–Lucija so tik pred dokončanjem projektne dokumentacije za gradbeno dovoljenje in pred koncem pridobivanja nekaj preostalih zemljišč s postopki razlastitve. Terminski načrt predvideva, da bi v prihodnjem letu pridobili gradbeno dovoljenje. Začetek gradnje bo odvisen od finančnih sredstev in načrta investicij. Na trasi do Lucije so pred dnevi porušili še zadnji objekt. Investicijski program predvideva, da naj bi vrednost celotnega cestnega odseka znašala 171 milijonov evrov brez DDV. Za ta denar bi zgradili hitro cesto s priključno cesto za Piran do Valete, dva predora, dva viadukta, nadvoz in vse spremljajoče objekte. V ceni so tudi odkupi nepremičnin, projektiranje, inženirske storitve, gradnja in oprema ceste. Projektantska ocena samo gradbenih del pa znaša 135 milijonov evrov (brez DDV).

Infografika: Delo


Cesta do Dragonje še daleč

Če bodo gradnjo obalne hitre ceste začasno res ustavili, pomeni, da bodo morali čakati na gradnjo ceste med Koprom in Dragonjo. Pri zadnji so končali javno razgrnitev. Državni prostorski načrt bodo sprejemali še leto ali dve. Zatem bo treba pridobiti še okoljevarstveno soglasje, projektno dokumentacijo za gradbeno dovoljenje in izvedbo, odkupiti vse nepremičnine na trasi, pridobiti gradbeno dovoljenje in izbrati izvajalce, kar bi lahko trajalo najmanj pet let. Še najmanj toliko časa pa bi potem trajala gradnja ceste.

Z ministrstva za infrastrukturo so nam na naša vprašanja odgovorili, da z odločitvijo piranskega občinskega sveta še niso seznanjeni in da strategija in nacionalni program razvoja prometa predvidevata novogradnjo hitre ceste na odseku Jagodje–Lucija, ki je manjkajoči del tako imenovane obalne ceste s funkcijo navezave somestja Koper–Izola–Piran na avtocestni sistem. Pri tranzitni cesti Koper–Dragonja pa je predvidena gradnja obvoznice Šalara, pravijo na ministrstvu: »Ker postopek prostorskega umeščanja še poteka, začetka gradnje časovno še ne moremo opredeliti.«