Piran – Piranski svetniki so soglasno sprejeli sklep, s katerim naj bi za najmanj deset let ustavili gradnjo obalne hitre ceste med Jagodjem pri Izoli in Lucijo. Bojijo se, da bi z dograditvijo te ceste, kot to načrtuje infrastrukturno ministrstvo, ves tranzitni promet preusmerili v Istro in tako povzročili hude prometne zastoje v Luciji ter krajinskih parkih v Strunjanu in Sečovljah.
Občinski svet zahteva, da država prednostno reši vprašanje tranzita skozi slovensko Istro tako, da bo kar najmanj degradiral okolje in prostor ter imel minimalne vplive na kakovost življenja v urbanih območjih. V piranski občini vztrajajo, da mora biti gradnja odseka ceste Koper–Dragonja končana pred začetkom gradnje ceste Jagodje–Lucija in da je treba poleg tega projekt odseka do Lucije na novo ovrednotiti zaradi novonastalih prometnih razmer. V času projektiranja ceste Slovenija in Hrvaška še nista bili članici EU, njun vstop v Unijo pa je pomembno vplival na prometne tokove. V občini so prepričani, da bi bilo smiselno preučiti še možnost nove povezave med Jagodjem in Sečovljami ali rekonstrukcije obstoječe trase.
Na trasi do Lucije padel
Infografika: Delo
Cesta do Dragonje še daleč
Če bodo gradnjo obalne hitre ceste začasno res ustavili, pomeni, da bodo morali čakati na gradnjo ceste med Koprom in Dragonjo. Pri zadnji so končali javno razgrnitev. Državni prostorski načrt bodo sprejemali še leto ali dve. Zatem bo treba pridobiti še okoljevarstveno soglasje, projektno dokumentacijo za gradbeno dovoljenje in izvedbo, odkupiti vse nepremičnine na trasi, pridobiti gradbeno dovoljenje in izbrati izvajalce, kar bi lahko trajalo najmanj pet let. Še najmanj toliko časa pa bi potem trajala gradnja ceste.
Z ministrstva za infrastrukturo so nam na naša vprašanja odgovorili, da z odločitvijo piranskega občinskega sveta še niso seznanjeni in da strategija in nacionalni program razvoja prometa predvidevata novogradnjo hitre ceste na odseku Jagodje–Lucija, ki je manjkajoči del tako imenovane obalne ceste s funkcijo navezave somestja Koper–Izola–Piran na avtocestni sistem. Pri tranzitni cesti Koper–Dragonja pa je predvidena gradnja obvoznice Šalara, pravijo na ministrstvu: »Ker postopek prostorskega umeščanja še poteka, začetka gradnje časovno še ne moremo opredeliti.«