Dars: Pripravljeni na petkovo sneženje

Upravljalci cest in policija opozarjajo uporabnike, da se morajo pripraviti tudi vozniki.

Objavljeno
13. november 2013 14.57
Aleš Stergar, gospodarstvo
Aleš Stergar, gospodarstvo

Vransko – Upravljalci in vzdrževalci slovenskih cest so pripravljeni na prihajajoče zimske razmere. Letos se zakonsko določeni 15. november kot začetek zimske sezone skoraj do ure ujema z napovedjo sneženja.

Matej Malgaj iz Darsa pravi, da meteorologi v noči do petkovega jutra napovedujejo nekaj centimetrov snega na notranjski avtocesti, na Trojanah in ponekod na Gorenjskem. Malgaj hkrati z veliko zanesljivostjo napoveduje, da bo sneg presenetil voznike.

Državne avtocestne družbe in direkcije za ceste pač ne, v en glas zagotavljata njuna prva moža Matjaž Knez in Gregor Ficko. Stroji in ekipe so pripravljeni, da gredo na ceste prvič pred snegom in potem takoj ko zapade nekaj centimetrov in ne zakonsko določenih deset ali petnajst centimetrov nma nižje rangiranih cestah, posipnega materiala je za normalno zimo dovolj. Ne pa za ekstremno, kot je bila lanska, najhujša v zadnje pol stoletja.

Matjaž Knez je pojasnil, da je ob reorganizaciji ustreznih služb letos najpomembneje, da bodo usklajeno delali z vsemi sosednjimi avtocestnimi družbami. Darsovec Ulrich Zorin po lanskem slabem sodelovanju sosedov, ko so bile avtoceste na Madžarskem in v Italiji zaradi snežnih metežev zaprte par dni, pojasnjuje, da je prav Dars prevzel vodilno vlogo, tako da bo vodenje prometa bolj enovito. Če bo ena od sosed zaprla meje, bo podobno reagiral tudi Dars in tako omogočil kolikor toliko normalen promet.

Hitre ceste in avtoceste morajo biti prevozne štiriindvajset ur na dan, ob nočnem sneženju vsaj en pas. Obhodni čas plužnih skupin je do dve uri, na najbolj kritičnih klancih do ene ure. Tovorna vozila izloča zadnja leta z avtocest Dars, na državnih in regionalnih cestah velja samoizločanje. S parkiriščem pri Murski Soboti je  Dars tisočim dodal še dvesto novih parkirnih mest; če tudi to ne bo dovolj, je predvideno parkiranje na odstavnih pasovih in v skrajnem primeru na voznih pasovih.

Za nadzor izločanja in urejanje prometa od zastojih je odgovorna policija, inšpektor Matjaž Leskovar pa poziva voznike, naj spoštujejo prometne predpise. Posledice zdrsov so lahko hude – Dars je nabavil posebna vozila za izvleko – zato policija priporoča vožnjo z zimskimi pnevmatikami, ki je bolj varna, čeprav je zakonsko dovolj vožnja z letnimi in verigami. Pred vožnjo je treba vozila tudi razsnežiti: posebej vetrobranska stekla in žaromete.

Dars ima svoje vzdrževalce, direkcija se mora zanesti na sedem koncesionarjev – ljubljansko in mariborsko cestno podjetje sta odpadla v prejšnjih dveh zimah, sredi sezone, njuno delo pa so si razdelili sosedje. Ker so novi razpisi padli, se podaljšuje začasna rešitev, po kateri so si ljubljansko koncesijsko območje razdelili Gorenjci (Gorenjska gradbena družba), severni (CPG Nova Gorica) in južni Primorci (CPK Koper) ter v največji meri Dolenjci (CGP Novo mesto), na mariborskem območju pa plužijo Celjani (VOC Celje), Ptujčani (CP Ptuj) in Prekmurci (CP Murska Sobota). Vsi našteti so seveda »gospodarji« na svojem, na preostalih sedmih koncesijskih območjih. Koncesionarji so zasebna podjetja, novi stečaji pa bi lahko povzročili težave, se zaveda Gregor Ficko. Zimska služba pač ne sme trpeti in ne bo.

Glavne ceste in pomembnejše regionalne morajo biti prevozne med 5. in 22. uro, ostale regionalne ceste pa med 5. in 20. uro. Ponoči so ob sneženju možni zastoji, tudi zapore. Ljiljana Herga z DRSC pravi, da letos ne bodo plužili treh cest nižjega (VI.) razreda več kot v preteklih letih – cesto čez Vršič, cesto Dravograd - Trbonje in cesto Pesek - Oplotnica. Skupaj bo pod morebitnim snegom zaprtih 142 kilometrov regionalnih cest. Če bo s prometnimi znaki opozorjeno, da je cesta zaprta - potem je zaprta.

***

Kako so pripravljene občine, si preberite tukaj.