Devetošolci izbirajo nove izzive

Zaključuje se oddaja vlog za vpis v srednje šole. Spremembe pri izbiri šole možne do 23. aprila, nato še v juliju in avgustu.

Objavljeno
29. marec 2019 14.39
Posodobljeno
31. marec 2019 10.34
Na srednji ekonomski šoli na Roški v Ljubljani sledijo zahtevam in izzivom sodobnega podjetništva. Foto Leon Vidic
Ljubljana – Devetošolci, ki zaključujejo osnovno šolanje, so v teh dneh zaposleni tudi z začetkom druge, še pomembnejše etape izobraževanja, ki že zna resno usmeriti njihovo poklicno pot. Jutri, 2. aprila, namreč poteče rok za vpis v srednješolske programe. Osnovno šolo letos zaključuje 17.684 učencev in učenk, na srednjih šolah pa sta za šolsko leto 2019/20 skupno razpisani 23.702 vpisni mesti.

Število dijakov rahlo raste

Lani je bilo v prvi letnik vpisanih 19.933 dijakov in dijakinj, vpisnih mest pa je bilo 23.644. V prihodnjih dveh letih pričakujejo rahlo rast vpisov v srednje šole, saj je letos v 8. razredu 18.399 učencev, v 7. razredu 19.421 učencev, v šestem razredu pa 20.458 učencev. Ne glede na nesorazmerje med številom bodočih dijakov in številom vpisnih mest pa odločitev za marsikoga ni lahka. V nekaterih srednjih šolah nimajo težav z zapolnitvijo razpisanih prostih mest (npr. gimnazije Vič, Bežigrad, Ledina, strokovni šole, kot sta medijska in zdravstvena šola v Ljubljani ter 2. gimnazija v Mariboru). Ko bo ministrstvo za šolstvo 8. aprila na spletni strani objavilo številčno stanje prijav, bodo lahko učenci, ki niso uspeli s prijavo na želeno šolo, imali dva tedna časa (do 23. aprila), da svojo prijavo prenesejo na drugo ustanovo.

Izziv sodobnega podjetništva na Roški

V zadnjih letih so skromnejši vpis beležili na ekonomskih šolah, na Roški v Ljubljani pa se že lahko pohvalijo s pozitivnim trendom. »Stremimo k temu, da dijaki v času šolanja pri nas poleg splošnih in strokovnih znanj osvojijo tudi veščine za 21. stoletje, kot so ustvarjalnost, inovativnost, podjetnost, samoiniciativnost, timsko delo, komunikativnost, odgovornost, uporaba teoretičnega znanja v praksi, ki so nujno potrebne za njihov vstop na trg dela po končanem šolanju. Te veščine pri pouku razvijamo s pomočjo metode »Design thinking« in »Torch«, ki jih naučita procesa iskanja izzivov in inovativnega reševanja le-teh tako v družbenem kot poslovnem okolju. Vsako leto ta znanja in veščine preverjajo na Podjetniškem šolskem projektnem tednu, ki smo ga lani organizirali že šestič. Dijaki nas vsakič znova presenetijo s svojimi inovativnimi podjetniškimi izzivi in idejami,« je pojasnila ravnateljica ekonomske šole na Roški Andreja Preskar.

Poudarek na ustvarjalnosti

Nosilki osvežitve v učnem programu za bodoče ekonomske tehnike sta Zdenka Sušec in Jasmina Didić Horvat. »Prihodnost dela bo po mnenju strokovnjakov v Davosu zelo drugačna zaradi avtomatizacije in umetne inteligence. Potrebujemo mlade, ki bodo znali reševati probleme in iskati kreativne rešitve. Celo mednarodna  raziskava PISA, ki je bolj znana po merjenju matematičnih, bralnih in znanstvenih sposobnosti učencev, priznava pomen razvijanja njihove ustvarjalnosti. Do leta 2021 bo tako ustvarjalno razmišljanje postalo novo področje njihovega testiranja. Na Srednji ekonomski šoli Ljubljana, šoli inovativnega podjetništva, smo v ta namen v odprti kurikul že uvrstili predmet Kreativnost in Makerspace. Glavni poudarek je na učenju z izzivi, oziroma z delom. Dijake želimo opremiti s spretnostmi in veščinami, ki jim bodo pomagale vstopiti v družbo prihodnosti in bolje opravljati svoje delo." je povedala Zdenka Sušec.
»Na državnem tekmovanju na področju podjetništva, ki ga že vrsto let organizira Gea College, naši dijaki dosegajo odlične rezultate, so dvakratni državni in dvakratni državni podprvaki,« je, ponosna na vseh svojih 310 dijakov in dijakinj, pripomnila ravnateljica Andreja Preskar. Tako kot zadnji dve leti tudi letos pričakuje, da bo septembra pozdravila za tri oddelke novincev. Zdaj prvi letnik na Roški zaključuje 87 bodočih ekonomistov.