Predstavitvena informacija

Dobra praksa pogodbenih pošt

V Sloveniji posluje že 140 pogodbenih pošt. Pestra ponudba na enem mestu, prihranek časa in daljši odpiralni/delovni čas. Vse to in še več so prednosti, ki jih Pošta Slovenije in njeni pogodbeni sodelavci zagotavljajo svojim strankam.
Fotografija: Foto: Pošta Slovenije
Odpri galerijo
Foto: Pošta Slovenije

Poštni sistem se v Sloveniji spreminja že nekaj let, prve tri pošte so bile preoblikovane v pogodbene že leta 2012, trenutno pa v Sloveniji posluje 140 pogodbenih pošt. Model pogodbene pošte ni nov in je že dalj časa uveljavljen tudi v drugih državah. V nekaterih evropskih državah delež pogodbenih pošt presega 90 odstotkov, v Sloveniji je za zdaj 30-odstoten. 

Ponudba pogodbenih pošt
Na pogodbeni pošti je dejavnost pošte združena z osnovno dejavnostjo pogodbenega partnerja. Ta storitve opravlja v imenu in za račun Pošte Slovenije in Nove KBM. Pogodbene pošte ponujajo enoten nabor storitev, in sicer sprejem in izročanje vseh vrst poštnih pošiljk, prodajo blaga (znamk, ovojnic, dopisnic ipd.), vse druge najosnovnejše poštne in bančne storitve za komitente Nove KBM ter plačilne storitve, ki jih občani tudi sicer najpogosteje opravljajo na poštnih okencih, kot so plačevanje položnic, dvig denarja … Na nekaterih pogodbenih poštah prodajajo tudi srečke in sprejemajo stavne listke za loto. 



Pogodbene pošte poslujejo v središču naselij
Pogodbena pošta praviloma deluje v središču naselja, v pritličju stavbe, z urejenim dostopom za invalide ter parkirnimi prostori za stranke. Kar nekaj jih posluje v prostorih Pošte Slovenije, ki jih pogodbeniki lahko najamejo ali odkupijo. V teh prostorih pogodbeniki opravljajo tudi svojo matično dejavnost, saj je bistvo pogodbene pošte, da se poštna in osnovna dejavnost (turistično-informacijska pisarna, lokalna skupnost, trgovina, bencinski servis, kmetijska zadruga, neprofitna organizacija, trafika idr.) izvajata druga ob drugi. 




Foto: Pošta Slovenije
Foto: Pošta Slovenije

Visoka kakovost opravljanja poštnih storitev
V Pošti Slovenije pogodbenim partnerjem svetujejo, kako organizirati delo pogodbene pošte, da bi dosegli optimalne rezultate. Zaposleni na pogodbeni pošti se pred začetkom opravljanja poštne dejavnosti udeležijo izobraževanja in praktičnega usposabljanja na učnih poštah, kasneje pa so jim za morebitno pomoč po telefonu vedno na voljo tudi zaposleni na Pošti Slovenije. Strankam so tako na pogodbenih poštah na voljo enako kakovostne storitve kot na klasični obliki pošte. Pogodbena pošta mora biti za neposredno delo z uporabniki poštnih storitev odprta vseh pet delovnih dni v tednu (od ponedeljka do petka), lahko pa tudi v soboto. Minimalni tedenski delovni čas je 22 ur.  



Zadovoljstvo strank 
Izkušnje kažejo, da so uporabniki poštnih storitev na splošno zadovoljni z načinom izvajanja storitev na pogodbenih poštah. Z uveljavitvijo pogodbenih pošt se namreč kakovost poštnih storitev ne poslabša, pogosto je dostopnost zaradi daljših delovnih časov za uporabnike celo boljša.  

Pogodbeniki z razširitvijo svoje ponudbe s poštnimi storitvami svojim strankam prihranijo marsikatero pot in čas, ki so ga prej porabile za obisk pošte. Zato ne preseneča zadovoljstvo, ki ga izražajo obiskovalci pogodbenih pošt. Na pogodbeni pošti 8263 Cerklje ob Krki, ki posluje v prostorih franšizne prodajalne TUŠ Market Dušak, je tako ena izmed strank v Knjigo pritožb in pohval 23. maja 2018 zapisala: »S poštnimi storitvami v trgovini TUŠ Dušak Cerklje sem zadovoljna. Še naprej jim želim uspešno poslovanje in sodelovanje s strankami.« 9. avgusta istega leta pa je g. Darko Udovič zaposlenim na tej pogodbeni pošti prav tako namenil pohvalne besede: »Zelo zadovoljen sem z uslugami na pošti.«