Država odkupuje zemljišča po dva evra

Posodobitev 48 kilometrov železniške proge Grosuplje-Kočevje bo stala približno sto milijonov evrov.

Objavljeno
08. avgust 2017 17.00
Bojan Rajšek
Bojan Rajšek

Ribnica, Kočevje – Gradbena dela med Železniškima postajama Ribnica in Kočevje so v polnem teku. Gradbinci so doslej postavili nekaj sto metrov tirnic do naselja Otavice, na preostalih osmih kilometrih do cilja pa poteka zamenjava zgornjega in spodnjega ustroja železniške proge.

Glede na lani podpisano pogodbo z idrijsko družbo Kolektor bo proga predvidoma prenovljena proti koncu prihodnjega leta, ko bo po njej poleg tovornega stekel tudi potniški promet. Potniški vlaki bodo po tirnicah lahko zapeljali, ko bo končana tretja gradbena faza projekta, ki vključuje zavarovanje proge s signalnovarnostnimi in telekomunikacijskimi napravami. Zdaj potekajo postopki za izbiro izvajalca.

Celotna naložba v posodobitev 48 kilometrov proge od Grosuplja do Kočevja bo po predvidevanju Direkcije RS za infrastrukturo stala približno sto milijonov evrov. Potniški vlaki bodo po njej lahko vozili s hitrostjo od 60 do sto kilometrov na uro, v obe smeri pa bo predvidoma vozilo enajst parov potniških vlakov. Celotno prenovo bo država plačala iz svojega proračuna, saj Evropska unija ne sofinancira projektov na regionalnih progah.

Od uvedbe potniških vlakov veliko pričakujejo prebivalci z ribniško-kočevskega območja. Zdaj so se v službo v Ljubljano vozili predvsem s svojimi avtomobili ter v jutranjih in popoldanskih prometnih konicah zaradi zastojev na Dolenjski cesti izgubljali ure časa. K manjši prometni gneči v tem delu države in na južni ljubljanski vpadnici bo pripomogla tudi preusmeritev tovornega prometa s ceste na železnico.

Polovico prehodov bodo ukinili

»Zdaj dela potekajo na železniškem postajališču v Kočevju in Stari Cerkvi ter pripravljalna dela na železniškem postajališču v Spodnji Slivnici in Čušperku. Prav tako je izvajalec dela začel na postaji Dobrepolje, kjer sta predvideni gradnja novega perona z zunajnivojskim dostopom na peron in nova nakladalna klančina. Na postaji Ortnek potekajo pripravljalna dela za gradnjo perona,« je povedala Sabina Ferfolja z Direkcije RS za infrastrukturo.

Na vprašanje Dela, koliko nivojskih železniških prehodov, zavarovanih samo z Andrejevim križem na dvanajst kilometrov dolgem odseku med postajama Ribnica in Kočevje, nameravajo ukiniti, je odgovorila, da je od 21 prehodov za ukinitev predvidenih enajst, pri čemer se bo en nivojski prehod le prestavil za dobrih 70 metrov. Šest prehodov nameravajo zavarovati z avtomatskimi zapornicami, dva bodo preuredili v prehod zgolj za pešce in dva zavarovali z zapornima brunoma. Gre za mehanski zapornici, ki bosta zaklenjeni, uporabljali pa jo bodo lahko le gozdarji ob prevozu lesa. Ker bo treba zaradi ukinjenih prehodov zgraditi nekaj povezovalnih cest, zanje zdaj potekajo odkupi zemljišč.

Lojz Lovšin, domačin iz naselja Otavice, nam je povedal, da bodo geometri v prihodnjih dneh že merili zemljišča. Z ukinitvijo njemu najbližjega prehoda se strinja, čeprav se bo moral voziti na travnik na drugo stran proge po nekoliko daljši poti. Kot pravi, je po tihem upal, da bo država za kvadratni meter zemlje plačala okoli 30 evrov, zdaj pa mu ponujajo dva. Kljub temu je dejal, da ne namerava delati težav, čeprav bo ob dobrih 400 kvadratnih metrov travnika. »Najraje bi državi kupnino kar podaril. Morda si bo vsaj malce finančno opomogla,« je povedal Lovšin, ki smo ga srečali pred njegovo hišo.