Evropski opomin spet odmika obvoznico

Izključena ni niti ponovitev postopka sprejemanja občinskega prostorskega načrta za blejsko južno obvoznico.

Objavljeno
29. december 2016 23.04
Blaž Račič
Blaž Račič
Bled – Od prvih zamisli za gradnjo obvoznice mimo Bleda je minilo že sto let, več kot 30 let pa že traja umeščanje trase v prostor. Po odločitvi evropske komisije, ki je Sloveniji pred dnevi izrekla uradni opomin zaradi neustreznega sodelovanja javnosti v postopku sprejemanja prostorskega načrta tudi za južno blejsko obvoznico (enako je storila še v primeru novomeške obvoznice), se gradnja spet lahko zamakne v prihodnost.

»Začetek postopka ne pomeni, da se avtomatično ustavijo vse zadeve,« pravijo na ministrstvu za okolje in prostor, kjer so pojasnili, da evropska komisija (EK) meni, da Slovenija ni upoštevala določil dveh direktiv s tem, ko pri postopkih sprejemanja državnih in občinskih prostorskih načrtov javnosti ni zagotovila ustreznih možnosti sodelovanja pri odločanju.

Meta Pazlar, vodja civilne iniciative krajanov Mlina, je dejala, da so se na EK pritožili, ker pripravljavci gradiva v postopku sprejemanja OPPN za južno obvoznico niso upoštevali njihovih predlogov sprememb oziroma dopolnitev trase. Uradnega obvestila o ukrepu EK še niso prejeli, je dejala Pazlarjeva, ki zato odločitve komisije še ni hotela komentirati.

Posledice še niso jasne

Za zdaj niti na ministrstvu za okolje in prostor niti na občini Bled ne vedo, kako bosta opomin in začeti postopek ugotavljanja kršitve vplivala na aktualne postopke priprave na gradnjo. Na Bledu po besedah direktorja občinske uprave Matjaža Berčona občina že odkupuje zemljišča na načrtovani trasi. Doslej so pridobili približno tretjino vseh zemljišč, Berčon pa je prepričan, da bodo rok za dokončanje obvoznice (leta 2021) ujeli »tudi, če bi bilo treba ponoviti postopek OPPN«.

Če država članica ne zagotovi skladnosti z zakonodajo EU, lahko EK proti državi vloži tožbo na sodišču EU. To lahko v sodbi ugotovi, da res obstaja kršitev prava EU ali pa ne. Med postopkom dokumentov ne razkrivajo »saj lahko škodijo preiskavi, ogrozijo njen nemoten potek ter porušijo zaupanje med državo in komisijo. To potrjuje tudi sodna praksa sodišča EU,« pravijo na ministrstvu. Če sodišče EU potrdi obstoj kršitve, mora država članica odločitev spoštovati in jo izvršiti, že med trajanjem postopka pa lahko po pojasnilih ministrstva izvede določena dejanja ali postopke, da zagotovi skladnost s pravom EU. To pomeni, da bi lahko v primeru ugotovljene kršitve celo ponovili postopek sprejemanja OPPN, v katerega bi morali vključiti tudi predloge domačinov z Mlina, ki opozarjajo, da predvidena trasa južne obvoznice deli naselje Mlino na dva dela, grobo posega v vaški prostor, zaradi hrupa in izpušnih plinov pa bi bil ogrožen turizem.

EK je postopek začela decembra lani, februarja ji je Slovenija odgovorila, a ker tega ni storila zadovoljivo, bo EK proti njej uvedla postopek.

Nadaljevanje gradnje severne obvoznice predvidoma maja

Na občini Bled gradbeno dovoljenje za dva kilometra dolg odsek severne obvoznice pričakujejo do konca januarja, začetek gradnje pa je predviden za maj prihodnje leto. V začetku januarja morajo v recenzijo oddati projekte za izvedbo, do konca istega meseca pa mora biti izdelan investicijski program. A sporazum med direkcijo za infrastrukturo in občino kljub drugačnim napovedim še ni podpisan.

Berčon pravi, da morajo za konec izdelave investicijskega programa pridobiti še projekt za izvedbo, da bodo vrednosti, ki jih bodo vnesli v sporazum, čim bolj natančne. Naložba bo vredna predvidoma 6,7 milijona evrov, v sporazumu med občino in direkcijo pa bodo določili tudi vrednost njunih prispevkov. Razpis za izbiro izvajalca bodo predvidoma objavili februarja, izbor pa bi po napovedih z občine lahko opravili aprila. Berčon pravi, da je to za zdaj »edina kritična točka« v celotnem procesu priprave dokumentacije in izbire izvajalca, saj bi se lahko kateri od neizbranih izvajalcev pritožil in tako zavlekel začetek del.