Friderik II. Celjski z rokometno žogo

Občinski zavod si je za turistično promocijo omislil  geslo Obišči Celje – Pridi špilat grofe, ki je še najbolj všeč ustvarjalcem in naročniku
Fotografija: Fotografija rokometaša Mihe Žvižeja za turistično
kampanjo Zavoda Celeia Celje »Pridi špilat grofe«. FOTO: Nea Culpa/Matevž Kostanjšek
Odpri galerijo
Fotografija rokometaša Mihe Žvižeja za turistično kampanjo Zavoda Celeia Celje »Pridi špilat grofe«. FOTO: Nea Culpa/Matevž Kostanjšek

Celje – S plakata strmi dolgobradi celjski rokometaš Miha Žvižej. Opravljen je v posodobljena srednjeveška oblačila in opasan z mečem. Predstavlja Friderika II. Celjskega, v levi roki pestuje rokometno žogo. Za ozadje je fotomontaža Pelikanovega in Friderikovega stolpa celjskega Starega gradu. Ob strani je izpisano geslo turistične kampanje: Obišči Celje – Pridi špilat grofe.

Gre za eno izmed fotografij, ki jih je za novo turistično kampanjo Celja za celjski občinski Zavod Celeia Celje (ZCC) izdelala ljubljanska agencija Nea Culpa. Na drugih plakatih, prav tako že nameščenih po Sloveniji, so posamič ali s Friderikom II. še sestra Barbara Celjska, njegova ljubezen Veronika Deseniška in nekaj vitezov v oklepih.

Nekateri so geslo zmotno razumeli kot povabilo na mladinsko rokometno prvenstvo v Celju. Na drug nesporazum opozarja Tomaž Mihelin Ritlop, direktor mariborske družbe SPEM Komunikacije: »Tovrstna gesla so primerna, če so narejena za lokalno okolje. Če nagovarjajo širše občinstvo, uporaba lokalnega slenga ni dobra. Ne bi me pritegnilo v Celje, če bi geslo Pridi špilat grofe videl v Ljubljani. Gre za slab poskus.«

Bolje žoga kot ​šamrolca

Tudi Matiji Golnerju, predsedniku Turističnega in kulturnega društva Celje, ki vsako leto podeljuje turistična priznanja zlata vrtnica in izreka graje turistična metla ter pri katerem deluje tudi srednjeveška skupina, je kritičen: »Geslo je nespoštljivo do celjskih grofov, pomembnih osebnosti srednjega veka, ki jih imamo Celjani za svoje. Za fotografiranje smo posodili svojo opremo in videli, kaj pripravljajo. Še dobro, da niso izbrali druge možne zamisli. Po njej bi grof v roki držal šamrolco.«

Direktorica ZCC Milena Čeko Pungartnik geslo zagovarja: »Odločili smo se za drzno promocijsko kampanjo z znanimi Celjani iz sveta športa in mode, ki predstavlja mesto Celje kot atraktivno turistično destinacijo, kjer se dediščina celjskih grofov prepleta s sodobnim utripom mesta.«

Svetovalka za turizem na ZCC Urša Dorn pravi, da je zavod za 20.000 evrov lastnih sredstev naročil tisk plakatov in do konca septembra zakupil osvetljena oglasna mesta v središču Ljubljane, obcestne panoje v večjih slovenskih mestih in ob vstopu v državo: »Domače in tuje goste želimo z nevsakdanjo zgodbo in geslom, ki vzbuja radovednost in željo po doživetju dediščine ter utripa knežjega mesta, navdušiti za obisk Celja.« Te dni bodo v nakladi 10.000 izvodov založili še promocijsko brošuro in jo dostavili na 500 točk po Sloveniji.

Iskreno sporočilo

Ljubljansko marketinško agencijo Nea Culpa v lasti Celjanke Jerneje Petek je ZZC za nadgradnjo turističnih produktov za destinacijo Mesto Celje aprila izbral po evidenčnem postopku javnega naročila. Za posel sta se potegovali tudi podjetji Numo in Goodplace – tovarna trajnostnega turizma. Pogodbene cene Dornova ne izda, pravi le, da je manj kot 20.000 evrov. Direktorica Petkova pa zavrača možnost, da so bili izbrani, ker je njen očim celjski nepoklicni podžupan Miloš Rovšnik tudi član sveta zavoda ZCC.

Nea Culpa je specializirana za razvoj in trženje v turizmu in se je uveljavila tudi Ljubljani. Uporabo slenga v geslu direktorica zagovarja: »Pogovorni jezik se v marketingu vse bolj uveljavlja. To je zgodba celjskega karakterja in poziv obiskovalcem, da se pridejo v Celje počutiti kot grofi. V promociji so najuspešnejša iskrena sporočila.«

Dornova dodaja, da je akcija Pridi špilat grofe začetni del širše iz lastnih in javnih sredstev financirane promocije. Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo jim je odobrilo 134.436 evrov evropskega denarja za izboljšanje digitalne predstavitve Celja »kot ene ključnih slovenskih petzvezdičnih destinacij«.

Špil bi razširili

Na pomislek, da Celje zaradi pomanjkljive turistične infrastrukture, zanemarjene komunalne infrastrukture in onesnaženosti nikakor ni petzvezdična destinacija, Dornova odgovarja, da jo kot takšno in tudi kot zeleno destinacijo priznava Slovenska turistična organizacija. Sicer pa morajo digitalni projekt še razdelati in z ministrstvom skleniti pogodbo, akcija Pridi špilat grofe pa je že predstavljena na spletnih straneh zavoda. Če bodo učinki dobri, kar bodo ugotavljali jeseni, bodo geslo Pridi špilat grofe uporabljali tudi za širše zastavljeno digitalno oglaševanje.

Komentarji: