Glavni trg zaprt za promet

Novomeški svetniki potrdili nov prometni režim: središče namenjeno pešcem.

Objavljeno
19. april 2019 10.00
Posodobljeno
19. april 2019 10.27
Glavni trg je po novem zaprt za promet. FOTO: Simona Fajfar
Svetniki Mestne občine Novo mesto so včeraj po hitrem postopku in s petimi glasovi proti sprejeli nov prometni režim v središču Novega mesta. Največja sprememba velja za osrednji del mesta, Glavni trg, ki je odslej namenjen le pešcem, so zapisali v elaboratu: »Glavni trg bo postal izključno peš cona, motorni promet bo dovoljen le za časovno omejeno dostavo, ki je predvidena vsak delovnik in ob sobotah med 6. in 10. uro ter za intervencijo. V času dostave se bodo vsi potopni stebrički avtomatično spustili. Dostavo bodo lahko vršila le vozila oziroma posamezniki s posebno dovolilnico, ki jo bo možno pridobiti na Mestni občini Novo mesto pri pristojnih službah.«
 

Glavni trg pripada ljudem

 
Pri pripravi novega prometnega režima je občina sodelovala s svetom Krajevne skupnosti Center in Zavodom Grem v mesto. »Občina je sodelovala s predstavniki podjetnikov in stanovalcev, pri čemer so bili najbolj upoštevani predlogi obeh združenj,« pravijo na Mestni občini Novo mesto. Upoštevali so tudi mnenje več kot 1500 podpisnikov peticije: Glavni trg pripada ljudem, ne avtomobilom. Prejeli pa so tudi predlog, pod katerega se je podpisalo 87 podpisnikov pobude o sprostitvi motornega prometa, ki ni sledil ne predlogu sveta krajevne skupnosti Center ne predlogu zavoda Grem v mesto.
 
Za odločitev o zaprtju Glavnega trga je bila pomembna tudi decembrska začasna prometna ureditev, ki je bila predvidena pred obnovo osrednjega novomeškega trga: zgornji del območja je bil zaprt za promet, spodnji odprt, obenem pa so imeli na trgu, kjer je bilo nekoč okoli sto parkirnih mest, zagotovljenih 15 mest za parkiranje.
 

Številni drugi ukrepi

 
»Takšna prometna ureditev je bila kaos,« pravi Urban Kramar, višji svetovalec za odnose z javnostjo, ki našteva še vrsto ukrepov, ki jih je ali jih bo občina izpeljala z namenom, da čim bolj zagotovi dostopnost do Glavnega trga in normalne prometne razmere v okoliških ulicah: od uvedbe Kavalirja in brezplačnega mestnega prevoza do mestnih koles, načrtovane gradnje parkirne hiše Pod Kapitljem, ki jo trenutno ovira nakup enega zemljišča …
 
»Vendar pa je že zdaj dovolj prostih parkirnih mest v neposredni bližini Glavnega trga, tako da to za obiskovalce Glavnega trga ne bi smelo predstavljati ovire,« pravi Kramar, ki še dodaja, da so v projektu poskušali upoštevati čim več pripomb vseh, ki jih sprememba prometnega režima zadeva.
 
Na opozorila in strah nekaterih, da so v številnih slovenskih mestih z zaprtjem prometa v središču – naštevajo Idrijo, Kamnik, Kranj, tudi Maribor – središča opustela in da to grozi tudi Novemu mestu, na občini odgovarjajo, da imajo pripravljen tudi zelo pester program, s katerim bodo pritegnili domačine in obiskovalce.