Gostincem gre v nos hrana na stojnicah

»Okusi Bleda so bili skrajna oblika izigravanja drugih gostincev«, so v pismu občini zapisali blejski gostinci.

Objavljeno
04. oktober 2016 21.35
Blaž Račič
Blaž Račič

Bled – »V nebo vpijoča ignoranca je nelojalna ponudba stojnic na promenadi,« je v pismu občini Bled zapisalo devet blejskih gostincev. Kot navajajo, si želijo splošnega dviga kakovosti ponudbe blejskega turizma, k čemur pred dobrim tednom končani Okusi Bleda ne prispevajo.

»Kakršni gosti, takšna ponudba,« pravi Anita Bobič iz restavracije Topolino, ki ugotavlja, da restavracije z boljšo ponudbo ne morejo prosperirati, dokler turisti na Bledu spijo za 15 evrov. Zato za lokal išče kupca ali najemnika.

Ponudba hrane na promenadi ni na želeni ravni, nizke cene »kulinarične podpovprečnosti, pa brezobzirno ustavljajo razvoj urejenih gostinskih lokalov«, so zapisali v pismu. Postavitev stojnic in gasilskih klopi na promenadi ocenjujejo kot »skrajno obliko izigravanja drugih gostincev« in si želijo manj masovnega turizma, ki se odraža tudi v porastu lokalov s hitro in ceneno prehrano. Ugotavljajo, da je Bledu Ljubljana odnesla turistično krono tudi s tem, da so »za plitke žepe primerne stojnice spravili na ljubljansko tržnico, na najboljših lokacijah pa strogo nadzorujejo kvalitetni minimum«. 

Promenada je oživela, ponudba se je dobro prijela in ustvarila utrip, na očitke, da najboljšo lokacijo ob jezeru prodajajo za drobiž, odgovarja Jaka Ažman, direktor Turizma Bled. Koliko so zaslužili z oddajo stojnic, ni hotel razkriti, po njegovem pa ponudba na stojnicah ni konkurenca lokalom. Konstruktivne predloge gostincev bodo kljub temu proučili, je obljubil Ažman.

Odzvali so se štirje

Po ocenah Turizma Bled je bilo gostov za desetino več kot lani in župan Janez Fajfar, ki je prejel pismo gostincev, pravi, da »če nimajo posla, so zdaj vsi drugi krivi, le sami ne«. Prehranske navade so se spremenile, ugotavlja župan, s ponudbo pa po njegovem sledijo razvoju v podobnih turističnih središčih, pa čeprav se je Bled nekoč že ponašal kot kraj, kjer so narekovali ritem razvoja turizma in česar si spet želi deveterica gostincev. Promenado je treba oživeti, pri tem morajo sodelovati različni akterji, pravi župan in dodaja, da »če je ponudba na stojnicah kakovostna in za pametno ceno, je ne moreš preprečiti«.

Na povabilo Turizma Bled k sodelovanju na promenadi so se od vseh blejskih gostincev odzvali štirje. Eden od njih, Tomaž Razingar iz pizzerije Briksen pravi, da so bili na promenadi najtežji zaslužki, saj so morali vso opremo in hrano pripeljati ter zagotoviti higienske standarde, težko so dobili kadre za delo ob vikendih, izpostavljeni so bili vremenskim vplivom, delali so brez tekoče vode in so si jo morali zagotoviti sami. Ponudbo na stojnici so morali prilagoditi in pizz niso prodajali, so pa ponujali palačinke, pražen krompir, domača rebra in podobno.