Grafični urednik New York Timesa: Najbolj bran ni bil članek, ampak kviz

Graham Roberts pravi, da je vizualizacija zgodbe »mnogo bolj udaren način izražanja«.
Objavljeno
18. november 2014 18.41
Mojca Zabukovec, Ljubljana
Mojca Zabukovec, Ljubljana

Ljubljana – V redakcijo infografike pri New York Timesu je prišel pred osmimi leti, ko je bil star petindvajset let. Danes je urednik redakcije, ki ima 40 članov. To je največ, kar je kadarkoli imela, pravi Graham Roberts, ki bo njeno delo, za kar so lani prejeli Pulitzerjevo nagrado, predstavil na medijskem festivalu v soboto.

Dizajnerji, oblikovalci, grafiki, kartografi, razvojniki in programerji na vprašanje, kdo sestavlja redakcijo, našteje Roberts. Vsi so, kot poudarja, tudi uredniki vsebin. Skrbijo za ideje, iščejo zgodbe, podobno, kot to počnejo novinarji, pravi. »Imamo povsem enake etične standarde. Gre pravzaprav za isti način dela, le da mi pri tem uporabljamo več in, predvsem, druga orodja.«

Kako sodelujete z drugimi redakcijami?

Če imajo denimo v redakciji, ki pokriva lokalno politiko, zgodbo in dober material za grafiko, pridejo do nas. Pogovorimo se, kaj lahko naredimo in kako lahko zgodbo predstavimo grafično. Kdaj se zgodi, da jo od tam naprej razvijamo sami, kar pomeni, da gre lahko tudi v drugo smer kot prvoten članek.

Kaj so po vašem glavne prednosti infografik v novinarstvu?

Včasih je enostavno bolj smiselno nekaj vizualizirati kot povedati. Sploh, ko imate pred seboj množico podatkov ali pa želite predstaviti potek nečesa; kot smo to storili pri lovu na Osamo bin Ladna. Ljudje smo vizualna bitja, vizualno komuniciranje je nekaj povsem naravnega. Gre za povsem naraven način, kako absorbiramo informacije.

Besede niso dovolj?

Ne vedno. Ko z besedami pojasniš določen trend, ti ljudje sicer verjamejo, toda če to vizualiziraš, gre za mnogo bolj udaren način izražanja.

Je vse več infografik v medijih povezanih tudi z racionalizacijo novinarskega dela?

Mislim, da je to posledica zavedanja moči izražanja, ki jo imajo interaktivne zgodbe. Veste, katera zgodba New York Timesa je bila lani najbolj brana? To ni bil članek, ampak interaktivni kviz o ameriških dialektih. To, da je spletni kviz obiskalo največ ljudi, pove, da gre za nekaj, na kar se ljudje odzivajo in hkrati je nekaj, kar nas povezuje z občinstvom.

***

Graham Roberts bo v soboto ob 19. uri nastopil na medijskem festivalu Naprej/Forward, ki ga organizira Društvo novinarjev Slovenije.