Ipavec postavil nov avtoštoparski mejnik

Miran Ipavec iz Kanala ob Soči je z avtoštopom v 20 dneh obiskal 42 evropskih držav.
 
Fotografija: Zemljevid avtoštoparske odisejade. Foto Miran Ipavec
Odpri galerijo
Zemljevid avtoštoparske odisejade. Foto Miran Ipavec

Znani slovenski avtoštopar Miran Ipavec, lastnik prvega avtoštoparskega muzeja na svetu, se je tokrat odločil, kot pravi, za misijo nemogoče. Zaporedoma je preštopal 42 evropskih držav od 47, izpustil je zgolj Malto, Ciper, Irsko, Islandijo in Portugalsko.
 
V lasti sicer ima dva avtoštoparska  rekorda: V desetih dneh je preštopal 31 evropskih držav (april 2015), v enem dnevu pa 10 (marec 2018).
 
Tokratno aprilsko odisejado je začel v Helsinkih na Finskem 1. aprila ob 21:17 po lokalnem času in ga končal v Haldnu na Norveškem 22. aprila ob 13:15.

V Andori. Foto Miran Ipavec
V Andori. Foto Miran Ipavec

 
Vseh voznikov je bilo 161, preštopal pa je 12.650 kilometrov. »Skupaj s potjo na startno mesto in s cilja domov se je nabralo 211 voznikov, kilometrov pa 17.350. Tako se je moj števec, ki sem ga pognal leta 1984, zdaj ustavil pri 468.450 kilometrih, kar bi zneslo za 11 in pol krogov okoli zemeljske oble,« je dejal.
 
Na zadnjem podvigu mu je ustavilo 13 odstotkov žensk, tovornjakov je bilo 15 odstotkov. Najraje so mu ustavili letniki 1967 (10), 1974 (9) in 1981 (8). »Najprej sem dobil prevoz v Romuniji, Franciji in na Poljskem, najslabši so Španci, Norvežani in Italijani. Francozinj je bilo kar 43 odstotkov od vseh voznic na tem potovanju, kot najbolj radodarni pa so se izkazali Nizozemci, Srbi in Rusi. Najdlje sem čakal v Bolgariji devet ur, petino vseh prevozov pa sem dobil v zgolj petih minutah,« je povzel.

Na Nizozemskem je dobil prevoz s kolesom. Foto Miran Ipavec
Na Nizozemskem je dobil prevoz s kolesom. Foto Miran Ipavec

 
Za potovanje je porabil nekaj manj kot 200 evrov.
 
»Med potjo sem se srečal z rumenimi jopiči v Franciji, v Vatikanu sem na Cvetno nedeljo videl papeža, na nekaj državnih mejah sem zaradi dolgega jezika imel probleme, vse svoje izkušnje pa sem moral uporabiti za zastonj ali poceni vožnjo s trajekti,« je še opisal pot, o kateri bo napisal knjigo.
 

Komentarji: