Jurij Kač »kaznuje« podpornike drugega tira

Družba za razvoj infrastrukture ne podpira kongresa o prometni infrastrukturi, ker ga organizirajo podporniki drugega tira.

Objavljeno
17. avgust 2016 18.16
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj
Koper − »Drugega tira in cest do Lucije ter Dragonje Primorci ne boste videli, dokler bo prevladovala takšna miselnost pri ključnih nosilcih strategije slovenske infrastrukture.« To je zatrdil poznavalec slovenske logistike, ki nam je poslal dokument, iz katerega je jasno, kako želi generalni direktor Družbe za razvoj infrastrukture (DRI) Jurij Kač »kaznovati« podpornike drugega tira.

Direktor »državnega inženirja« DRI odločno nasprotuje Družbi za raziskave v cestni in prometni stroki Slovenije (DRC), ki za 19. in 20. oktober v Portorožu pripravlja (tradicionalni) kongres z zgovornim naslovom: Prometna infrastruktura v Sloveniji – breme ali motor razvoja. Na kongresu bo slovenska inženirska in prometna stroka imela priložnost kaj povedati o slovenski strategiji in njenem uresničevanju na tem področju.

Še lani je DRI za pripravo prejšnjega kongresa za DRC prispevala 4500 evrov sponzorskih sredstev, letos teh sredstev ni predvidenih. Direktor Jurij Kač, ki velja za sivo eminenco odločanja na področju infrastrukturne razvojne politike v državi, je pred kratkim poslal pismo zaposlenim v DRI in jim pojasnil, zakaj se družba letos ne namerava udeležiti omenjenega kongresa.

Pavšalne ocene

Pojasnil je, da se v DRI zavedajo pomena razvoja stroke in vloge strokovnega dialoga med različnimi deležniki na področju prometne infrastrukture in prometa. »Žal pa smo bili v zadnjem času priča ravnanju, zaradi katerega je vodstvo DRI sprejelo odločitev, da družba ne bo sodelovala pri izvedbi letošnjega osrednjega strokovnega dogodka − oktobrskega kongresa o cestah in prometu v Portorožu. Na odločitev sta vplivala sodelovanje DRC pri ustanovitvi civilne iniciative za drugi tir in podpis manifesta za nujno zgraditev drugega tira Koper−Divača, ki temelji na pavšalnih ocenah in očitkih in ne upošteva širšega konteksta izhodiščnih dejstev pri realizaciji drugega tira,« je zapisal generalni direktor DRI.

Kač še priznava, da je DRC v svojem 25-letnem delovanju nedvomno izjemno prispeval k razvoju slovenske inženirske stroke, vendar se je s podporo drugemu tiru »oddaljil od stroke« in predvsem nasedel populističnim vtisom, ki jih ustvarjajo določene interesne skupine in posamezniki. Med drugim naj bi nasedla očitku, da DRI nasprotuje investiciji v drugi tir, ki je povsem neutemeljen, posplošen in izvzet iz konteksta. »Preseneča nas, da strokovno združenje ne razume našega širšega pogleda na projekt drugega tira, predvsem v kontekstu makroekonomske slike države in bolj skrbnega gospodarjenja z obstoječo cestno in železniško infrastrukturo v državi. DRI je prevzel odgovornost za sooblikovanje razvojnih vizij za državo na optimalen način, čeprav se ta razlikuje od dosedanjih praks in predvsem od pričakovanj posameznih skupin, ki zasledujejo izključno lastne interese,« razlaga zaposlenim Kač.

»Z letošnjim nesodelovanjem na kongresu organizatorjem sporočamo, da v partnerskem odnosu, ki smo ga gradili na medsebojnem zaupanju, spoštovanju in odkritem komuniciranju, ne odobravamo praks, ki temeljijo na javnem obtoževanju in napadanju z očitki.« Tako je zapisalo vodstvo DRI v pismu svojim zaposlenim. Nam pa so odgovorili, da so se za odstop od sodelovanja na kongresu odločili predvsem iz vsebinskih razlogov, ker se nekatere vsebine in razprave na kongresih iz leta v leto pogosto ponavljajo. Prav tako naj bi se delovanje DRC širilo tudi na področje, ki z napredkom prometne stroke nimajo neposredne povezave ali pa presegajo okvire strokovnega delovanja, kar pa ne vodi k dvigu ugleda slovenske prometne stroke.

V Družbi za raziskave v cestni in prometni stroki nam včeraj na naša vprašanja niso odgovorili.