Kablovod bo prinesel še kolesarsko stezo

Zanesljivejša dobava elektrike leta 2020 – nad kablom kolesarska povezava Bovca in Kobarida.

Objavljeno
18. avgust 2017 17.34
Blaž Močnik
Blaž Močnik

Bovec – Elektro Primorska (EP) prihodnje leto pričakuje gradbeno dovoljenje za 23-kilometrski kablovod med Kobaridom in Bovcem, s katerim bodo odpravili problematična nihanja električne napetosti v dolini. Napovedujejo, da bodo tri milijone evrov vreden projekt končali leta 2020.

Dvosistemski kablovod s prenosom moči do deset megavatov bo vkopan, zdaj izdelujejo geodetski načrt, trasa pa je že določena. Potekal bo od Kobarida po stari cesti do Otone, nato bo ob glavni cesti pred vasjo Trnovo ob Soči prečkal reko in po levem bregu mimo Loga Čezsoškega in Čezsoče dosegel Bovec. Zaradi dolžine ga bodo gradili v treh fazah. Mariborsko podjetje Sodo bo sočasno začelo gradnjo nove transformatorske postaje v Kobaridu, ki bo prav tako stala tri milijone evrov. Dela se bodo začela prihodnje leto in bodo trajala dve leti.

»Gre za neko vmesno rešitev, ki sicer ne zagotavlja tako kakovostne dobave električne energije Bovški, kot bi jo 110-kilovoltni daljnovod, ampak za srednjeročno obdobje 20 let bo dobava kljub temu primerna,« je poudaril direktor sektorja za distribucijsko omrežje EP Radko Carli.

Že zdaj manj električnih mrkov

Naložba bo razveselila predvsem posoško industrijo, saj so predvsem v TKK Srpenica, bovški Mahle Letriki in tudi Mlekarni Planika opozarjali, da jim izpadi povzročajo velike stroške. »Trenutna konična poraba v Bovcu je 3,5 megavata, torej bi kablovod zagotovil skoraj trikratno zdajšnjo zmogljivost,« dodaja. Načrt o daljnovodu so v Elektru Primorska očitno pokopali, ko je propadla zamisel o gradnji hidroelektrarne na reki Učji. Precej dela je sistemski dobavitelj energije že opravil po žledu leta 2012. Takrat so mrežo sanirali in še okrepili: »Uvedli smo dokaj inovativen ukrep, da napajalna nadzemna voda med Kobaridom in Bovcem povežemo v paralelno obratovanje. Ob prekinitvi na enem vodu drugi takoj prevzame napajanje Bovškega. Število prekinitev se je zato zmanjšalo.«

Pomoč občin

Gradnja kablovoda bo predvidoma stala 3,15 milijona evrov, vlagatelj pa zanj pridobiva soglasja, saj je predvsem na Kobariškem veliko lastnikov parcel. Na pomoč mu bosta priskočili občini Kobarid in Bovec, ki v gradnji vidita priložnost, da se končno povežeta s kolesarsko potjo. »Če nam bo uspelo, da izpeljemo kolesarsko pot od Bovca do Kobarida in potem naprej po sončni strani do Tolmina, bo to ena najlepših kolesarskih stez v Sloveniji,« predvideva bovški župan Valter Mlekuž, ki meni, da ne bi več smelo biti ovir, glede na to, da je trasa kablovoda že znana: »Pomagali bomo pri pridobivanju soglasij, saj je kar nekaj parcel v zasebni lasti. Ne pričakujem pa nobenih zapletov, da teh soglasij ne bi dobili.« Kolesarska steza bo najprej makadamska, v prihodnosti pa naj bi jo asfaltirali.

V Elektru Primorska pravijo, da bodo postopoma izboljšali še dobavo do zaselkov in posameznih hiš, kjer je napetost prenizka, tudi do planine Kuhinja iz vasi Krn. »Sodelujejo tudi planine in planinci, saj bomo s tem zmanjšali tveganja za onesnaževanje okolja, ker zdaj v planine za delovanje agregatov dovažajo dizelsko gorivo,« je dejal Carli.