Kako na cesti, ko se nanjo vrnejo motoristi?

Igor Velov, direktor agencije za varnost prometa odgovarja na G+ vprašanje, na kaj morajo biti pozorni starejši vozniki, ko se na ceste vrnejo hitri motoristi ali pa so sami motoristi.

Objavljeno
27. marec 2019 16.30
Posodobljeno
27. marec 2019 16.43
Motorist mora biti pri vožnji pozoren vsak trenutek na več stvari sočasno, svetuje Igor Velov, direktor AVP. FOTO: Voranc Vogel

Ali morajo biti starejši vozniki še bolj pozorni na hitre motoriste, ki spomladi spet pridejo na ceste?


Z lepšimi dnevi se na ceste vračajo motoristi, vse več je kolesarjev in pešcev in vsi ti sodijo med bolj ranljive udeležence v prometu. Nanje morajo biti tudi starejši vozniki še posebej pozorni. Že širina svinčnika v iztegnjeni roki lahko povsem zakrije motorista, ki je oddaljen 30 metrov. Poleg tega je vožnja motoristov veliko bolj dinamična, premiki so lahko hitrejši in nenadni, zato jih hitreje spregledamo, kar lahko pripelje do zelo hudih posledic. Pešci in kolesarji pa so lahko manj vidni.
 

Na kaj pa naj bodo še posebno pozorni starejši motoristi?


image
Igor Velov: »Vožnja motorja zahteva poleg poznavanja motorja in upoštevanja pravil še zelo dobro psihofizično pripravljenost.« FOTO: Osebni arhiv
Ali so pri njih drugačne omejitve kot pri starejših avtomobilistih? Do kdaj lahko vozijo težke motorje, ali poleg pravil vožnje z motorjem igra vlogo tudi zdrava pamet? Motorist mora biti pri vožnji pozoren vsak trenutek na več stvari sočasno. Gre za drugačno vrsto vozila, ki se obnaša povsem drugače, potrebne pa so tudi različne spretnosti.Vožnja motorja zahteva poleg poznavanja motorja in upoštevanja pravil še zelo dobro psihofizično pripravljenost . Zato na agenciji za varnost prometa svetujemo starejšim voznikom, naj ne precenjujejo svojih sposobnosti in izkušenj, prevožene kilometre pa naj skozi sezono pridobivajo postopoma, torej najprej lažje in krajše relacije ter nato daljše in bolj zahtevne. Pri vožnji v skupini naj bodo starejši motoristi še zlasti previdni. Skupine naj bodo manjše, vozniki pa naj imajo primerljive sposobnosti. Starejšim motoristom polagamo na srce, da naj bodo samokritični in naj vozijo motor, dokler so za to psihofizično še primerni.

image
Karikatura: Marko Kočevar


Za lastno varnost lahko vsak motorist največ stori sam. Zelo pomembno je dobro psihofizično stanje, ki ga je treba vzdrževati tudi zunaj motoristične sezone. Motoristom svetujemo, da upoštevajo vozne razmere in se jim ustrezno prilagodijo. Preden se odpravijo na pot, naj se prepričajo, da je motor tehnično brezhiben. Nujna je uporaba dobre zaščitne opreme, v katero sodijo zaščitna čelada, kombinezon, ščitnik hrbtenice, škornji in rokavice. Najbolje je, da je oprema v živahnih in bolj opaznih barvah, tako drugi udeleženci motorista prej zaznajo, kajti zaradi majhne silhuete je manj opazen. Motoristi naj imajo med vožnjo tudi vedno prižgane luči.

Zelo pogost vzrok nesreč je utrujenost. Daljše vožnje z motorjem nikakor ni pametno opraviti brez odmora, ampak je treba načrtovati postanke. Poleg neprilagojene hitrosti so pogoste napake pri vožnji z motorjem še nepravilno in nenadzorovano zaviranje v sili, napačna linija v zavoju in nepravilna uporaba plina v zavojih. Dogajajo se tudi nesreče zaradi neizkušenosti pri vožnji s sopotnikom.
 

Ali so bistvene razlike med starejšimi motoristi in starejšimi vozniki drugih dvokolesnikov?


Čim bolj je motocikel zmogljiv, kar pomeni večjo prostornino motorja, večjo moč, večjo hitrost, ki jo lahko razvije, in večje pospeške, tem bolj zahtevno ga je voziti in več spretnosti je za to potrebnih. Starejšim motoristom zato priporočamo, da prilagodijo izbiro motorja svojim psihofizičnim sposobnostim. Te lahko preverijo na treningih varne vožnje. Prav tako velja poudariti, da ni pomembno, kako dolgo že ima nekdo vozniški izpit za motor, bolj pomembno je, koliko prevoženih kilometrov ima za sabo in koliko izkušenj je s tem pridobil.