Kanin po francoskih zamislih

Idejni projekt: Izbrana družba mora pripraviti tudi dokumentacijo za pridobitev subvencij
Fotografija: Nova naprava do kaninskega smučišča bo stala v najboljšem primeru leta 2021. FOTO: Leon Vidic
Odpri galerijo
Nova naprava do kaninskega smučišča bo stala v najboljšem primeru leta 2021. FOTO: Leon Vidic

Bovec – Francoska družba Stem International bo za bovško občino pripravila idejni projekt za gradnjo nove krožne kabinske žičnice Kanin. Pogodbo o sodelovanju sta strani podpisali pretekli teden, Francozi pa morajo naročilo izpolniti do konca decembra.

Bovška lokalna skupnost, lastnica smučišča, je poleg francoskega odziva pritegnila še švicarsko družbo in slovensko Turi z Ribnice na Pohorju. Na koncu je izbrala najugodnejšega ponudnika, ki za idejno zasnovo pričakuje malo manj kot 40.000 evrov. »To je prvi korak, ki ga moramo narediti. Nato bomo šele videli, o kakšnih številkah se bomo pogovarjali za posodobitev smučišča. Dobiti moramo najboljšo rešitev, časa pa nimamo veliko,« je jasen bovški župan Valter Mlekuž.

Stem International bo projekt pripravil predvidoma v treh korakih. Najprej mora najti idejno rešitev za novo napravo, s tem da je dolžan predlagati dve varianti. »Čez zimo bomo morali sprejeti odločitev, katera rešitev je tehnično in finančno najbolj sprejemljiva,« je napovedal vršilec dolžnosti direktorja zavoda Sončni Kanin, upravljavca smučišča, Marijan Skornišek. V naslednjem koraku bodo Francozi pripravili pomembne vsebinske in finančne študije ter dokumentacijo za pridobitev subvencij in/ali predlagali širše partnerstvo potencialnih vlagateljev.


Francozi že vabijo vlagatelje


Občina je državo za pomoč pri projektu že opozorila, prav tako Evropsko banko za obnovo in razvoj. »Pojavljajo se tudi vlagatelji in vesel sem, da so v svetu prepoznali vrednost teh projektov v Bovcu, ki je očitno tržno zanimiv. Podjetje je že zdaj pripeljalo potencialnega vlagatelja, ki bi prek svojega posla delno financiral gradnjo žičnice,« je optimističen Skornišek. V zadnji fazi bo nato izvajalec izdelal končni idejni projekt za gradnjo nove krožne kabinske žičnice. Stem International je zaživela leta 2016, doslej pa ima za reference projekte iz Francije, Indije, Kazahstana, Bolgarije in Kitajske. Direktor Vincent Tassart, ki je z občino podpisal pogodbo, se na Bovškem ni mudil prvič, saj je v preteklosti iskal rešitve za Kanin v okviru andorske PGI Management.

Župan Valter Mlekuž in direktor Marijan Skornišek sta optimistična. FOTO: Blaž Močnik
Župan Valter Mlekuž in direktor Marijan Skornišek sta optimistična. FOTO: Blaž Močnik


Koliko bo občino, potencialne partnerje, državo in Evropsko unijo na koncu stala naložba, v Bovcu neradi ugibajo. Ponavljajo pa, da bo precej nižja od napovedi izpred nekaj let, ko je Kanin upravljal zdaj že pokojni Alpski turistični center Kanin. Takrat so z nesojenimi partnerji iz Andore predvidevali naložbo med 40 in 50 milijoni evrov za celotno smučišče. V zadnjem primeru je sicer predvidena nova dostavna žičnica, s katero bi predvideli vse nadaljnje posodobitve. »Razmišljamo precej širše, saj ni samo žičnica najpomembnejša. Potrebovali bomo tudi parkirišča, na primer, in vse to mora idejna zasnova predvideti,« pravi župan.

Skornišek ga je dopolnil, da so izvajalcem svoje zahteve kot upravljavci že sporočili, glavna pa je, da naj žičnica kar najbolj kljubuje vplivom vetra in drugim dejavnikom v visokogorju. »Zelo si želimo povečati zmogljivost in hitrost naprave. S tem, da bi nam služila za vse hkratne dejavnosti pozimi in poleti. Nekoč bi radi zgradili tudi nižje ležeče smučišče, ki bo obratovalo, ko na vrhu naprave zaradi slabega vremena ne bi bilo mogoče. Veliko napako bi storili, če bi zgradili napravo, ki nam tega ne bi omogočala,« še pojasnjuje Skornišek. Če bi se načrti uresničili, bi Bovčani prihodnje leto že zaprosili za gradbeno dovoljenje za napravo z nekaj odmiki od sedanje šestkilometrske trase do dobrih 2200 metrov nadmorske višine. Če bi se izšli tudi načrti za sofinanciranje, bi napravo začeli graditi leta 2020.

Komentarji: