Ko se učenec prijavi kot administrator

Vseh težav in tudi zlorab, ki se dogajajo pri šoli na daljavo, šole (še) ne znajo zajeziti. Pojavila se je tudi pobuda, da bi taka šola postala del sistema.
Fotografija: Doseganje upoštevanja pravil na spletu je proces, pravijo na Arnesu. FOTO: Leon Vidic/Delo
Odpri galerijo
Doseganje upoštevanja pravil na spletu je proces, pravijo na Arnesu. FOTO: Leon Vidic/Delo

Ljubljana – Šola na daljavo bo še najmanj teden dni resničnost vseh slovenskih učencev in dijakov. Učitelji še vedno nimajo enotnih navodil, ali lahko zahtevajo, denimo, prižgano kamero in mikrofon, hkrati pa se srečujejo s primeri, ko starši snemajo videokonference. Kljub vsem težavam pa nekateri starši prav virtualno šolo vidijo kot rešitev za nekatere učence.

Pred pandemijo so imeli 13.000 spletnih učilnic, ki jih je hkrati uporabljalo 150 uporabnikov, danes imajo 54.000 spletnih učilnic, v katerih je hkrati več kot 20.000 uporabnikov, je povedal Tomi Dolenc iz Arnesa. Pred epidemijo so na mesec našteli 20.000 ogledov videov, spomladi 20.000 na dan, danes je teh ogledov 44.000 na dan, je na predavanju, ki je bilo del Arnesove konference Mreža znanja, dejal Dolenc. Če je videokonference prej uporabljalo sto uporabnikov na dan, je zdaj v isti sekundi na videokonferencah 50.000 uporabnikov.

image_alt
Ocenjevanje brez enotnih, pravno nespornih navodil


Novo okolje pa prinaša tudi veliko težav. Dolenc opozori na primer, ko se je učenec predstavljal kot Arnesov administrator in od učiteljice zahteval, da se odjavi. Donald Beguš iz OŠ dr. Antona Debeljaka Loški Potok je opozoril na težave v Teamsih: »Enkrat je bil slab signal, drugič otrok skoči vmes na zajtrk, ker je pač doma, hkrati pa je to postalo novo družabno omrežje, kjer se da še boljše klepetati kot v razredu, pojavilo se je tudi spletno nasilje.«

Kaj učitelj lahko zahteva od učencev – denimo prižgano kamero in mikrofon –, ali lahko snema videokonference in kako naj zagotavlja varnost na spletu, iz zavoda za šolstvo odgovarjajo: »Učitelj, ki učence poučuje, pozna tehnične pogoje za delo učencev pri pouku na daljavo. O načinih dela in pogojih za izvajanje pouka na daljavo se v šoli dogovorijo, pripravijo protokole v strokovnih organih šole ter o tem obvestijo učence in starše.« Po šolah so posamezna pravila res dodelali, a praksa je zelo različna in lahko tudi napačna, pravi Dolenc. »Poslali smo navodila vsem šolam, kako naj zaščitijo videokonference, ker nekateri povezave do njih še vedno objavljajo kar na spletu in se lahko vsak vanje prijavi. Sicer pa svetujemo, da se vse rešuje s pogovori. Da otroku povemo, da ni smešno, če se prijavi z nekim drugim imenom.«

image_alt
Strokovni svet za možnost brez ocenjevanja

 

Za nadaljevanje


Medtem ko si velika večina želi, da bi se čim prej vrnili v šole, pa je na spletu objavljena peticija za vzpostavitev virtualne šole. Pobudnik Alen Kofol je dejal, da bi s tem rešili predvsem problem tistih otrok, ki tudi v času, ko ni epidemije, ne morejo v šolo. »Imamo okoli 400 otrok, ki ne morejo hoditi v šolo zaradi dolgotrajnih bolezni, so vrhunski športniki, slovenski otroci, ki živijo v tujini … Gre za organizacijski predlog, kako povezati javno, sistemsko osnovno šolo z interaktivnimi vsebinami, ki jih zdaj imamo.« Kofol pravi, da bi to lahko bila nadgradnja sedanjega izobraževalnega sistema in dodaja: »Zavedamo pa se, da virtualna osnovna šola nikakor ne more nadomestiti pristnega stika otroka z učiteljem v učnem prostoru.«

Komentarji: