Kočevsko progo bo gradil Kolektor Koling

Pogodba za nadaljevanje obnove dotrajane proge je vredna 14,8 milijona evrov. Potniški promet čez dve leti.

Objavljeno
22. september 2016 21.41
Kočevska proga
Bojan Rajšek
Bojan Rajšek
Ljubljana, Kočevje – Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI) je kot najugodnejše podjetje za nadaljevanje obnove kočevske proge izbrala Kolektor Koling. Idrijčani bodo z investitorjem podpisali pogodbo v vrednosti 14,8 milijona evrov do konca tega meseca in dela začeli predvidoma že prihodnji mesec.

Na javni razpis je prispelo devet ponudb, najvišjo je oddalo krško podjetje Kostak, ki bi bilo pripravljeno drugo fazo naložbe opraviti za 21,3 milijona evrov. Iz DRSI so za Delo povedali, da se na izbor izvajalca nobena družba ni pritožila.

Državi je doslej v osmih letih uspelo obnoviti progo do Lipovca, za dokončanje del v okviru druge faze projekta pa je treba obnoviti še preostanek proge do Kočevja v dolžini 12 kilometrov, postajo v Kočevju, urediti postajališče Stara cerkev, zgraditi perone z zunajnivojskim dostopom na postaji Dobrepolje in urediti nakladalne klančine v Dobrepolju, Ribnici in Kočevju. Koncu druge faze bo sledila še tretja, zadnja faza, ko bodo zamenjali in posodobili signalno-varnostne in telekomunikacijske naprave na celotnem odseku proge.

Na DRSI napovedujejo, da bo prvi potniški vlak na 48 kilometrov dolgi proti od Ljubljane do Kočevja zapeljal čez dve leti. Potniški vlaki bodo vozili s hitrostjo od 60 do 100 kilometrov na uro, od Kočevja do Ljubljane pa se bo mogoče pripeljati v poldrugi uri. V obe smeri bo predvidoma vozilo enajst parov potniških vlakov. Investicija je v celoti strošek države in je vredna okoli sto milijonov evrov.