Konec klasičnih poletnih in zimskih razprodaj

Novost je, da bo datum začetka in trajanja razprodaj stvar posameznega trgovca, vse ostalo pa ostaja nespremenjeno.

Objavljeno
20. november 2016 11.29
razprodaje
Mo. B., STA
Mo. B., STA

Ljubljana – Upravni odbor Trgovinske zbornice Slovenije (TZS) se je odločil, da ne bo več reguliral sezonskih razprodaj tekstilnega blaga in obutve. Tako se 6. januarja prihodnje leto ne bodo več začele zimske razprodaje, 15. julija pa ne več poletne. Odslej bo to stvar poslovne odločitve posameznega trgovca, ki pa bo moral še vedno spoštovati zakonske določbe glede razprodaj.

Upravni odbor TZS je sklep o ukinitvi pravil pri sezonskih razprodajah tekstilnega blaga in obutve sprejel 16. novembra. Ta pravila so doslej določala začetek in trajanje sezonskih razprodaj tekstilnega blaga in obutve ter ravnanje trgovcev pred začetkom teh razprodaj.

Novost je, da bo datum začetka in trajanja razprodaj stvar posameznega trgovca, vse ostalo pa ostaja nespremenjeno, so opozorili v TZS. »To pomeni, da bo moral trgovec v primeru, da se odloči za razprodajo, še naprej spoštovati določbe zakona o varstvu potrošnikov v delu, ki določa način izvajanja razprodaje, ter določbe zakona o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami,« so izpostavili.

Podjetje mora tako razprodajo objaviti na krajevno običajen način, objava pa mora vsebovati podatek o vrsti blaga, odstotku znižanja in času trajanja tovrstne prodaje. Blago, ki je na razprodaji, mora biti označeno s ceno pred znižanjem in z znižano ceno. Če je odstotek znižanja objavljen v razponu, mora najvišji odstotek znižanja zajemati najmanj eno četrtino vrednosti vsega blaga, ki je na razprodaji.

V TZS s tem korakom sledijo spremenjenim nakupovalnim navadam potrošnikov in primerljivi poslovni praksi v tujini. »Potrošnik je zaradi vse večje ponudbe, tudi preko spletnih trgovin, v zadnjih letih postal še bolj zahteven. Za svoj denar zahteva najboljše razmerje med ceno in kakovostjo, pri nakupovanju je bolj preudaren, stalno spremlja in pregleduje ponudbo,« so opisali v zbornici.

Letos je trgovina v Sloveniji v prihodkih po besedah predsednice TZS Mariče Lah pridobila en odstotek, tudi kupna moč je malenkost večja. Vendar so potrošniki še vedno zadržani, spreminjajo se njihove navade, kar za trgovce predstavlja izziv in potrebo po neprestanem prilagajanju ter iskanju poti za zadrževanje starih ter hkrati privabljanje novih kupcev, je poudarila.

O izzivih dejavnosti so tako v zbornici v minulem tednu spregovorili z ministrom za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravkom Počivalškom. TZS je med drugim predlagala, da se davčne olajšave za investicijsko trgovsko opremo zagotovijo tudi trgovskim podjetjem najpozneje do 1. januarja 2018. Ob tem trgovci čakajo nov sistem pavšalne obdavčitve za male trgovce ter sprejem dodatnih ukrepov za zmanjšanje sive ekonomije.