Lepotic ne razumemo vedno, a uživamo z njimi

Na Internautici, največjem navtičnem sejmu na Jadranu, že 21. po vrsti, je posijalo nekaj žarkov optimizma.

Objavljeno
05. maj 2016 01.08
Internautica 2016
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj
Portorož – »Kot včasih ne razumemo morja, kaj vse skriva, pa lahko kljub temu uživamo v plovbi, morda ne razumemo vsega, kar skrivajo vrhunska plovila, kakšna tehnologija je vanje vgrajena, pa lahko kljub temu uživamo v njihovi lepoti, včasih celo v vožnji z njimi,« je ob včerajšnjem odprtju 21. Internautice dejal podpredsednik vlade Boris Koprivnikar.

Zasluga za to, da se je v Marini Portorož skozi vse, tudi krizne čase ohranil največji navtični sejem na Jadranu, gre predvsem direktorju Internautice Juriju Korencu in njegovi predanosti tej panogi. Povedal je, da na mednarodnem salonu sodeluje skoraj dvesto razstavljavcev, 20 odstotkov več kot lani, in 120 plovil. Med njimi je tudi več premier povsem novih in nadvse razkošnih jaht, kot sta motorna 26-metrska jahta Dreamline in skoraj 30-metrska Ferretti 960. Za njiju so morali premožneži odšteti po osem milijonov evrov (obe imata že lastnika, sicer sploh ne bi bili izdelani). Skoraj pol cenejši je Pershing 70, ki je v Portorož priplul šele popoldne in je predstavljen kot jadranska premiera. Poleg njega so jadranske premiere še motorne jahte Seafaring 44, Bavaria Sport 300 Open, Overblue 44, Absolute Navetta 52, Cranchi Zaffiro 35, velika jadrnica Solaris 50 in trimaran Dragonfly 25.

Izbor jadranskega plovila leta

»Internautica je še ena možnost za dobro predstavitev doma in na območju Jadrana. Usmerjamo se torej na eno najbolj razvijajočih se navtičnih območij, zato poskušamo s projekti, kot je izbor jadranskega plovila leta, združevati tudi Italijane, Hrvate, Črnogorce in Srbe, saj se skupaj ukvarjamo s tem okoljem,« je dejal Jurij Korenc. Na Internautici sta tudi dve plovili Greenline podjetja Seaway v stečaju, ki ga je od stečajnega upravitelja najel ruski podjetnik. V celoti pa se predstavlja tudi Elanova navtična divizija. Njen vodja marketinga Matic Klemenc je odločno zanikal govorice o opuščanju njihovega navtičnega programa: »Kje pa! Lani smo ustvarili približno 10,5 milijona evrov prihodkov, prodali smo nekaj manj kot sto jadrnic, letošnji prvi meseci kažejo do desetodstotno rast zanimanja za nakup. Rast čutimo že nekaj časa, čeprav so časi zelo občutljivi. Ko se je lani sesuvala kitajska borza, nam je to takoj ustavilo prodajo v Avstraliji in na Novi Zelandiji. Dobro nam gre prodaja v ZDA, kjer bi lahko prodali od 25 do 30 jadrnic na leto. Tukaj imamo predstavljenih vseh 11 jadrnic, od 6,35 metra dolge E1 (210) do 14,85-metrske Impression. Na Internautici vsako leto prodamo plovilo ali dve,« je povedal Matic Klemenc.

Direktor Marine Portorož Sebastjan Selan: »Čeprav smo imeli v prvem četrtletju enake prihodke kot lani, je finančni rezultat približno 30 odstotkov boljši. Navtični trg se je zagotovo začel prebujati. Večina splovitev novih plovil na slovenski obali gre skozi našo marino, kjer jih imamo od 10 do 15 odstotkov več. Lani smo ustvarili 5,5 milijona evrov prihodkov in malo manj kot milijon evrov dobička. Po nekaj sušnih letih je tudi za Internautico več razstavljavcev, sami so bolj zainteresirani za nastop na sejmu. Zato lahko trdimo, da se prebuja trg, ki je pet ali šest let spal,« je povedal Selan in dodal, da Internautica prinaša morda dva odstotka vseh prihodkov marine. Veliko bolj je zanimiva kot marketinški dogodek, ki krepi mednarodno prepoznavnost turističnega pristanišča, sem prihajajo kupci, nova podjetja, sklepajo se novi posli, srečujejo se serviserji, vzdrževalci, dizajnerji in graditelji bark.

Seveda bo ob morskih lepoticah na ogled še veliko drugih zanimivosti, povezanih z morjem in pomorstvom. Včeraj je društvo Doves – FEE Slovenia 13 najbolj urejenim slovenskim kopališčem in trem marinam podelilo modre zastave. Med razstavami je prav gotovo nadvse zanimiva fotografska Portoroški turizem skozi čas, ki jo je pripravil zbiralec in poznavalec turizma Tomi Brezovec in prikazuje Portorož od sredine 19. stoletja. V soboto bo v Piranu 38. regata starih bark in starih avtov, v portoroškem delu Piranskega zaliva pa tekmovanje v supih. Vstopnice prodajajo po osem do 12 evrov, Jurij Korenc pričakuje vsaj 15.000 obiskovalcev; to je bistveno več kot lani, ko je bilo krizno leto, in še zmeraj manj od najboljših navtičnih letin.