Na portoroškem letališču jutri vendarle prvi Italijani

V Portorožu so zadovoljni, saj vedo, da je po približno 15 letih to vnovičen poskus, da bo Slovenija imela letalsko povezavo z Italijo.

Objavljeno
03. december 2014 11.22
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Portorož - »Dokler letalo ne pristane, raje ne bi govoril,« je pred prihodom prvega letala na redni čarterski liniji med portoroškim letališčem, Salernom in Rimom zadržano dejal Jadran Furlanič, direktor Turističnega združenja Portorož. Jutri namreč vendarle pričakujejo letalo, ki bi moralo goste iz južne Italije pripeljati že za prvi maj. Urnik poletov je že objavljen do 7. aprila. Najcenejši paket - 365 evrov.

Nemalo so bili razočarani portoroški turistični delavci spomladi, ko italijanskemu turističnemu operaterju CTM Travelair ni uspelo izpolniti obljube o letalski povezavi, potem ko so jo tako samozavestno in prepričljivo napovedali za prvomajske praznike.

Prvi bodo turistični agenti

Zato so v Portorožu zdaj previdno zadržani, vendar zadovoljni, saj vedo, da je po približno 15 letih to vnovičen poskus, da bo Slovenija imela letalsko linijo z Italijo, tokrat redno čartersko. Zakupnik letala je turistični operater, ki nosi vsa tveganja in bremena, poleg poleta prodaja tudi bivanje v portoroških, rimskih in neapeljskih ali salernskih hotelih.

Paket s tridnevnim bivanjem v enem od portoroških hotelov stane med 300 in 500 evri (odvisno od kakovosti hotela in izbranih storitev). Za tridnevni paket v Rimu ali Neaplju pa je treba odšteti od 365 do okoli 600 evrov.

Turistični operater iz Neaplja CTM Travelair računa predvsem na italijanske goste z območja, kjer živi več kot 15 milijonov odraslih Italijanov. Neapeljsko podjetje je s poslovnimi partnerji zagotovilo okoli tri milijone evrov za posel. Aprila je posel propadel, ker so se vrstili zapleti z grškim prevoznikom Minoan Air.

Tokrat je neapeljski touroperater najel italijanskega letalskega prevoznika Airvallee, ki bo priletel z letalom fokker 50 in prvič pripeljal skupino 50 poslovnih partnerjev (turističnih agentov).

Prestop v višjo turistično ligo

Turistične pakete za Rim, Salerno in Neapelj v Sloveniji prodajata dve manjši turistični agenciji: Go Portorož in Lipican Aer. Robert Krajnc, direktor Aerodroma Portorož, ki je moral vložiti nekaj sredstev za boljšo pripravljenost in sprejem italijanskih gostov, je povedal, da so počitnice v Istri in Sloveniji zanimive za italijanski trg v okolici Rima in v južnem delu Italije. Povezava prek Benetk ali Trsta pa ni najbolj udobna, saj bi za dodatni transfer gostov morali še doplačevati in izgubljati čas.

»Če bi hoteli zares uspeti s to linijo, bi moralo tukajšnje turistično gospodarstvo stopiti skupaj in vložiti nekaj sredstev vsaj v promocijo,« je dejal Krajnc. »To je podobno kot z infrastrukturo na smučiščih. Če ne vlagaš vanjo in povezuješ interesov, lahko kmalu propade,« je dejal direktor Aerodroma Portorož.

Jadran Furlanič pa je dodal, da je od vseh poskusov vpeljave letalske linije lokalno gospodarstvo tokrat najmanj prispevalo: »Hotelirji in igralničarji ne bodo pomembno obogateli od prihoda enega letala. Toda kraj, ki ima letalsko linijo in pride na zemljevid letalskih destinacij, prestopi v povsem drugo turistično ligo; pridobi pomembno dodatno možnost v ponudbi in se znajde v krogu bistveno drugače oglaševanih destinacij.

Prihod letala ima veliko večji simbolni in vsebinski pomen, kot sam prvotni finančni izkupiček. Samo če bo prevladala logika širšega interesa, bo linija vzdržala,« je dejal Furlanič.

Čarterska linija iz Salerna bo goste ponovno pripeljala 23. decembra, nato pa še 26. in 30. decembra. Vsakič bo letalo v istem dnevu dvakrat priletelo iz južne Italije v Portorož – enkrat iz Salerna, drugič iz Rima. Podoben ritem bodo nadaljevali tudi januarja, februarja in marca, aprila pa določili nove urnike prihodov.