Mariborska občina za zdaj ne kupuje letališča

Neuradno: mestna uprava je dvignila roke od Aerodroma Maribor, ker ima na milijone obveznosti.

Objavljeno
20. januar 2013 22.26
Slovenija, Maribor, 20.1.2013 - mariborsko letalisce foto:Tadej Regent/Delo
Mateja Celin, Miha Rubin, Janoš Zore, Delo
Mateja Celin, Miha Rubin, Janoš Zore, Delo

Maribor, Slovenj Gradec - Stečajni upravitelj Preventa Globala Boris Kastivnik pred jutrišnjim iztekom roka za zbiranje nezavezujočih ponudb za nakup Aerodroma Maribor ni želel razkriti, ali je dobil kakšno ponudbo. Mariborska občina je do roka ni oddala.

Občina Maribor je imela v lanskem proračunu za odkup aerodroma že rezerviranih 800.000 evrov, v osnutku proračuna za letos pa ni več denarja za podjetje, ki upravlja letališče. Mestni svetnik in predsednik Liste za pravičnost in razvoj Stojan Auer, ki ga je odstopljeni župan Franc Kangler pooblastil za ukvarjanje z aerodromom, je sicer predlagal, naj v osnutku proračuna zagotovijo denar za družbo, toda na občini pravijo, da Auerjevega predloga »ni bilo možno vključiti v tako kratkem času.« Kot so pojasnili, bodo glede morebitnega odkupa aerodroma »v naslednjih dneh prejeli stališče komisije resornega ministrstva in na podlagi tega opravili sestanek z vsemi vključenimi.«

Zmuzljivi odgovori občine

Neuradno smo izvedeli, da v mestni upravi o nakupu aerodroma ne razmišljajo več predvsem zaradi dolgov podjetja, vendar nam tega niso potrdili: »Do obravnave predloga proračuna na seji mestnega sveta je še dovolj časa, da to zadevo vključimo,« so sporočili z občine.

Stečajnega upravitelja Borisa Kastivnika umik mariborskega proračunskega denarja ni presenetil. »Občina je samo eden od morebitnih ponudnikov, ki se je v medijih pojavljala kot resen interesent za nakup,« je dejal Kastivnik, ki pravi, da je vse dosedanje interesente seznanil s finančnimi obveznostmi Aerodroma Maribor. Preventu Globalu dolguje 2,1 milijona evrov, do NKBM pa ima za 2,8 milijona hipotekarnih obveznosti.

»Kdor bo ugriznil v to kislo jabolko, bo moral imeti natančno razdelano strategijo in načrt, kako izpolniti finančne obveznosti, ki nakupu sledijo,« poudarja stečajni upravitelj. Posojilo Preventa Globala je del stečajne mase, a Kastivnik pravi, da bodo glede tega v vsakem primeru aktivno sodelovali z novim lastnikom, če bo to potrebno. »Naš namen ni, da bi družbo takoj, ko jo bomo prodali, z izterjavo kredita poslali v stečaj,« pravi Kastivnik.

Rešuje jih koncesija

Napoveduje več možnosti za ponovno javno dražbo, ki jo bodo izvedli tudi, če bo ponudb več in si bodo po vrednosti zelo podobne. Če bo malo ponudnikov in razhajanja med njimi velika, bo to vodilo v neposredna pogajanja, k morebitni prodaji pa bosta morala dati soglasje ali mnenje tudi sodišče in ločitveni upnik Eurocity.

Usoda družbe je po Kastivnikovih besedah odvisna tudi od tega, ali jim bo država dovolj dolgo podaljševala koncesijo, da bodo premoženje lahko prodali. Zdaj jo še imajo, če bi jo država odvzela, potem »aerodrom nima nobenih možnosti za obstoj,« pravi Kastivnik.

V zadnjem času je bila omenjena tudi možnost stečaja, a direktor Marko Gros pojasnjuje, da »ta scenarij v tem trenutku ni verjeten, glede na dejstvo, da smo si enotni, da družba preživi do lastniške zamenjave.« Interesentov za nakup in ogledov samega podjetja je »bilo kar nekaj«, je dodal Gros.

Pogodba velja le do konca leta

Aerodrom Maribor, lastik dela upravne zgradbe in dela zemljišč skupaj s parkirnimi prostori, ima z ministrstvom za infrastrukturo in prostor sklenjeno pogodbo o uporabi letališke infrastrukture, ki jo je ministrstvo z aneksom podaljšalo do 31. decembra 2013. Na vprašanje, kaj bi se zgodilo, če bi podjetje prej šlo v stečaj, na ministrstvu pojasnjujejo, da lahko obratovalca javnega letališča Edvarda Rusjana Maribor zagotovi vlada v pogojih gospodarske javne službe.

Na ministrstvu načrtujejo, da bi podelili dolgoročno koncesijo za upravljanje z letališčem. Kot pravijo, so pripravili osnutek spremembe zakona o letalstvu, s katerim bo možna oddaja letališke infrastrukture, objektov in opreme zasebnemu podjetju. Po potrditvi spremembe zakona (zdaj je v notranjem usklajevanju), bodo šli v postopek podelitve koncesije, so napovedali na ministrstvu za infrastrukturo in prostor.

Ministrstvo namerava odkupiti več zemljišč na območju letališča (pot, njiva, travnik, cesta). »Zemljišča se nahajajo znotraj ograje Letališča Edvarda Rusjana Maribor in so v občinski lasti. Z namenom pravno-formalne ureditve celotnega območja letališča je predviden njihov prenos v last Republike Slovenije,« so sporočili. Občini Hoče-Slivnica bi za zemljišča odšteli 250.000 evrov.

Na mariborskem letališču nadaljujejo obnovo starega potniškega terminala, potem ko so novembra lani predali v uporabo novozgrajeni terminal. Državna naložba je vredna več kot 15 milijonov evrov, potniški terminal pa naj bi obnovili do maja.

Civilno letališče tudi v Cerkljah?

V Cerkljah ob Krki, kjer je posodobitev vojaškega letališča v zaključni fazi, civilni del letališča za zdaj živi le v državnem prostorskem načrtu, sprejetem pred desetimi meseci. »Vlada je ustanovila medresorno delovno skupino, ki se je do sedaj sestala enkrat.

Izhodišče je, da razvoj civilnega dela letališča peljemo dvofazno,« pravi direktor posavske razvojne agencije Martin Bratanič, koordinator projekta na regionalni ravni. Prvi del načrta predvideva gradnjo letališke ploščadi, osnovnih cestnih povezav z obstoječimi prometnicami in komunalno ureditev območja.

Država je v ta namen rezervirala 5 milijonov, izvedba pa je v veliki meri odvisna od politične prihodnosti; za zamislijo o civilnem delu letališča in poslovni coni Feniks stoji namreč Andrej Vizjak, projekt pa je v letih med obema vladama Janeza Janše bolj ali manj miroval.