Metlika – Most pri mejnem prehodu Božakovo v metliški občini je že dobrih pet let zaprt za ves promet in nič ne kaže, da bosta Slovenija in Hrvaška kmalu zgradili novega čez potok Kamenica. Prebivalci ob meji zato obupujejo in ne verjamejo napovedim, da bo nov premostitveni objekt že prihodnje leto znova povezal obe strani meje.
Zdajšnji most je tako dotrajan, da so ga pred časom zaprli še za pešce, naša država pa je na svoji strani meje postavila jeklena vrata in vse skupaj ogradila z rezilno žico. Zgradba, v kateri so bili še pred dvema letoma policisti iz obeh držav, je povsem prazna.
Domačini vladama ne verjamejo
Nekaj upanja je prebivalcem ob meji, ki imajo na Hrvaškem vinograde in morajo do njih zdaj voziti tudi po 20 kilometrov daljši poti, vlila hrvaška vlada, ki je prejšnji mesec sprejela odločitev o začetku postopka za podpis sporazuma s slovensko vlado o gradnji novega mostu. Naložba naj bi bila vredna dobrih 670.000 evrov, strošek pa bi si državi porazdelili.
670.000
evrov naj bi stala gradnja mostu
»Dokler ne bom na lastne oči videl, da so most začeli graditi, toliko časa v napovedani začetek gradnje ne verjamem,« nam je povedal domačin
Josip Leščanec iz vasi Rakovec, ki pravi, da ne more verjeti, da je od zaprtja minilo že pet let, doslej pa se ni zgodilo še nič.
Pred mostom so postavili jeklena vrata in ga obdali z bodečo žico. FOTO: Bojan Rajšek/Delo
»Biti brez prometne povezave s sosednjo Hrvaško je prav tako, kakor da mehanik ne bi imel ključa številka 13 za popravila avtov,« je bil slikovit
Anton Plut iz Božakova, sicer pooblaščeni serviser za Boscheve črpalke, ki se mora zdaj v kraje na hrvaškem voziti po skoraj 15 kilometrov daljši poti čez mejni prehod Krmačina. Kot je dejal, je slišal, da naj bi gradnja stala dobrih 600.000 evrov, a je prepričan, da je to precej zasoljena cena in da bi ga »naš gradbinec zgradil za precej nižjo ceno«.
Nimajo še vseh zemljišč
Most so zaprli po tem, ko ga je narasli potok Kamenica v septembru leta 2014 toliko poškodoval, da ga po oceni direkcije za infrastrukturo ne bi bilo več smiselno popravljati. Pred dvema letoma so nam na direkciji povedali, da bodo novega lahko začeli graditi po pridobitvi vseh soglasij, izdelavi projektne dokumentacije in sklenitvi meddržavnega sporazuma o gradnji in sofinanciranju objekta. Vrednost naložbe je bila takrat ocenjena na približno 200.000 evrov.
Dotrajani most na mejnem prehodu Božakovo pred dvema letoma. FOTO: Bojan Rajšek/Delo
V vladnem uradu za informiranje so za
Delo zdaj povedali, da bosta morali Slovenija in Hrvaška skleniti sporazum, ki bo služil upravljavcema cest, da bosta projekt sploh lahko izvedli. Kot pravijo, bo sporazum izdelan podobno kot za most na reki Dragonji, ki ga zdaj usklajujejo s hrvaško stranjo, za Božakovo pa ga bosta državi predvidoma usklajevali proti koncu leta, kar pa ne bo vplivalo na pripravo projektne dokumentacije, ki je v teku.
»Biti brez prometne povezave s sosednjo Hrvaško je prav tako, kakor da mehanik ne bi imel ključa številka 13 za popravila avtov.«
Anton Plut
Na Direkciji RS za infrastrukturo so povedali, da projektna dokumentacija še ni popolna, saj na idejno zasnovo še ni bilo mogoče pridobiti usklajenega soglasja odgovornih za vode iz obeh držav. »Po pridobitvi usklajenega soglasja bo projektno dokumentacijo mogoče dokončati. »Gradnja bo lahko stekla, ko bo izdelana projektna dokumentacija in bodo urejene vse zemljiškoknjižne zadeve,« je povedala
Sabina Ferfolja z direkcije in dodala, da vrednost naložbe še ni znana. Nov, sedem metrov dolg most bo opremljen s pločnikom, na njem pa ni predvidena omejitev nosilnosti.
Most na mejnem potoku Kamenica je že pet let zaprt za ves promet.
Konec leta bosta Hrvaška in Slovenija šele začeli usklajevati meddržavni sporazum.
Projektna dokumentacija še ni izdelana.