Ministrstvo: »Če bo okoljsko nesprejemljivo, parkirišč ne bo«

Krajani Lopate so dopoldne pripravili protestni shod zaradi načrtov lanskega podjetnika leta Petra Piška.
Objavljeno
19. marec 2019 16.00
Posodobljeno
19. marec 2019 16.00
Na tem širšem območju si Peter Pišek želi postavili mali logistični center. Z ministrstva odgovarjajo, da če okoljsko postavitev ne bo sprejemljiva, tu ostaja travnik. FOTO: Špela Kuralt/Delo
Celje – Podjetnik in predsednik sekcije za promet pri Obrtni zbornici Slovenije Peter Pišek namerava širiti svoj logistični center na Lopati. Bližnji krajani kakršnim koli širitvam in načrtovanemu varovanemu parkirišču s parkirnimi prostori za 70 tovornjakov ostro nasprotujejo in so dopoldne pripravili tudi protestni shod, že v petek pa so ustanovili tudi civilno iniciativo.

image
Okoli dvajset krajanov, najbližjih sosedov logističnega centra na Lopati, se je dopoldne zbralo na protestnem shodu. FOTO: Špela Kuralt/Delo

 
Pobudnik priprave državnega prostorskega načrta (DPN) za mali logistični center je ministrstvo za infrastrukturo, Dars in občina bosta za povezovalne ceste po prvih ocenah v pobudi za DPN namenila slabih 3,5 milijona evrov. Krajani ne morejo razumeti, zakaj bi država in občina vlagali v zasebni projekt nekega podjetnika, če je v neposredni bližini oskrbni center Lopata, ki ni dokončan, pa so zanj velika parkirišča, restavracijo, motel … z uredbo načrtovali že leta 2000.
 

Vse odvisno od celovite presoje vplivov na okolje

 
Z ministrstva za infrastrukturo (MZI) so za Delo odgovorili, da parkirišč za tovorna vozila primanjkuje: »Ministrstvo se je v preteklosti odločilo, da bi z državnimi prostorskimi akti pomagalo zasebnim investitorjem in tako zagotovili več parkirišč. Trendi gredo v smeri varovanih parkirišč in tako je bilo v preteklosti ocenjeno, da je projekt na Lopati vredno podpreti.« Dodali so še, da primanjkljaj parkirišč tolikšen, da ga »niti načrtovana parkirišča pri Pišku ali oskrbni center Lopata ne moreta v celoti pokriti«.

image
Kmetija Brežnik je v neposredni bližini že obstoječega logističnega centra. Še dodatnih tovornjakov si praktično pred hišo ne želijo. FOTO: Špela Kuralt/Delo

 
Ministrstvo za okolje in prostor je v januarski delni odločbi zahtevalo, da se v projektu naredi celovita presoja vplivov na okolje. Krajani sicer opozarjajo, da se jim bo z umestitvijo malega logističnega centra v vas kvaliteta življenja bistveno poslabšala, že zdaj imajo praktično skozi vas avtocesto, okolje, ki je že tako degradirano, pa bo še bolj okoljsko obremenjeno. Z MZI krajane mirijo: »V kolikor se bo izkazalo, da je zadeva okoljsko nesprejemljiva, potem se na območju dodatnih parkirišč ne bo gradilo.«
 

Čakali se bodo

image
Sebastijan Sintič: »Absolutno smo proti varovanim parkiriščem, ker to ne pomeni le ogrožanja našega zdravja, ampak tudi naše varnosti.« FOTO: Špela Kuralt/Delo
 
Krajani so dopoldne na Lopati poudarili, da sicer svojega sovaščana, dolgoletnega predsednika Krajevne skupnosti Ostrožno, zdaj podpredsednika KS, svetnika mestne občine in lanskega Celjana leta Petra Piška podpirajo. »Smo za skupen predlog, skupno rešitev. Da se naredi povezovalna cesta za njegove tovornjake. Nismo proti Petru, nismo proti, da on išče svojo vizijo. A v okolici Celja je ogromno prostorov, ki so namenjena za takšne zadeve. Oskrbni center Lopata ima najvišjo prioriteto. Z manjšo preureditvijo tega prostora se lahko doseže 70 parkirišč brez posega v naše spalno naselje,« je dejal Sebastijan Sintič iz civilne iniciative.
 
Rešitev, za katero se civilna iniciativa zavzema, je ureditev cest. Nekateri tovornjaki zdaj namreč vozijo skoraj čez dvorišča posameznih hiš. Nočejo pa ne varovanih parkirišč, kaj šele načrtovane bencinske črpalke, restavracije in dodatnih kapacitet, delavnice, avtopralnice … »Nič nimamo proti Pišku, še ponosni smo nanj. Ampak to se ne more širiti v nedogled. Absolutno smo proti varovanim parkiriščem, ker to ne pomeni le ogrožanja našega zdravja, ampak tudi naše varnosti. Ne vem, kako lahko Pišek govori, da s tem spodbuja turizem? Kateri turist bo pa prišel gledat v naš kraj sto kamionov na dan in poslušat ta hrup? Poglejte, kaj se dogaja na počivališčih na Lopati. Kriminal, policija je vsak dan tam, prostitucija, kraje, droge.«
image
Roman Brežnik: »Lopata je že plačala visok davek z umestitvijo avtoceste v naš prostor.« FOTO: Špela Kuralt/Delo
 
Sintič je dejal, da so pripravljeni na dialog, Piška še niso pozvali, da bi se srečali: »Čakamo, da bomo pozvani.« Zdi se, da bodo dolgo čakali, saj na vabilo čaka tudi Peter Pišek. Ta je najbližje sosede pozval na pogovor s SMS sporočilom. Skoraj nihče se ni odzval, najbližji sosed Roman Brežnik je dejal, da se s Piškom ne more več pogovarjati: »Proti tej prvi fazi, to so varovana parkirišča, smo vsi krajani. Lopata je že plačala visok davek z umestitvijo avtoceste v naš prostor. Nove obremenitve zagotovo ne more več prenesti.«
 

Pišek: »To so diskreditacije in zavajanje«

image
Peter Pišek: »Sem družbeno odgovoren, v zameno dobim pa civilno iniciativo ter diskreditacije in zavajanje.« FOTO: Špela Kuralt/Delo

Peter Pišek je dejal, da krajanov na noben pogovor ne bo več pozival: »Bili so pozvani na občino, ko je bila javna razgrnitev, da dajo pripombe. To ni bila zadnja javna razgrnitev, tako da priložnost še bo. Ko sem prve tri bližnje hiše pozval, da pridejo k meni in jim razložim, da je objavljena napačna slika, kaj se bo tu gradilo, pa niso hoteli priti. Eden je prišel, se mi je zahvalil in se opravičil, da ni vedel. Civilna iniciativa lahko vedno pride do mene in bodo dobili prave podatke. Treba je vedeti, da bodo s to ureditvijo štiri krajevne skupnosti praktično izgubile promet. Jaz bom to naredil, ker ta parkirišča krvavo rabim. Sem družbeno odgovoren, v zameno dobim pa civilno iniciativo ter diskreditacije in zavajanje.«
 
Če bo DPN za mali logistični center sprejet, Pišek predvideva, da bi lahko to bilo še letos, bo podjetje Frigotransport Pišek & HSF po prvih ocenah vanj vložilo 16,5 milijona evrov.