Muzejski vlak krepko zažigal

Na prvi vožnji od Celja proti Podčetrtku je ob železniški progi desetkrat zagorelo, kar se lahko ponovi v poletni suši.

Objavljeno
26. maj 2015 10.32
Špela Kuralt, Celje
Špela Kuralt, Celje
Celje – Muzejski vlak je svojo prvo pot od Celja proti Podčetrtku in nazaj opravil na zadnjo aprilsko soboto. Ta dan je ob progi kar desetkrat zagorela suha trava. Čeprav na Slovenskih železnicah mirijo, da vlak vozi po predpisanih protipožarnih ukrepih, v občinah opozarjajo, da je zaradi slabšega vzdrževanja teren ob progi zaraščen, kar bi lahko ogrozilo požarno varnost zlasti v poletni suši.

Po podatkih centra za obveščanje ministrstva za obrambo se je prvi požar ob 11.49 ob železniški progi med Pristavo pri Mestinju in Sodno vasjo v občini Podčetrtek začel zaradi iskrenja zavor vlaka. Za nadaljnjih devet požarov oziroma vžigov trave ob železniški progi niso navedli razlogov. So si pa požari sledili v časovnih razmikih tako, kot je po progi vozil vlak. Da je bil za vžige trave kriv vlak, so potrdili gasilci. Tisti dan so travniške požare gasili člani prostovoljnih gasilskih društev Pristava pri Mestinju, Podčetrtek, Šmarje pri Jelšah, Šentvid pri Grobelnem, Šentjur, Štore, Teharje in tudi Poklicna gasilska enota (PGE) Celje.

Poveljnik PGE Celje Janko Požežnik je povedal, da je bilo po njihovih podatkih ob progi enajst požarov, predvsem manjših. Največji je zajel 1500 kvadratnih metrov, travniški požari pa po njegovem za ta čas niso nič nenavadnega. Kljub temu pa v celotni regiji tisti dan razen ognja ob progi ni bilo nobenega drugega travniškega požara; v vsej Sloveniji so bili poleg teh zaznanih deset le še štirje travniški požari, pri katerih so posredovali gasilci.

SŽ: Zaradi vlaka ne bo gorelo

Na Slovenskih železnicah (SŽ) pojasnjujejo, da muzejski vlak s parno lokomotivo vozi že trideseto leto in večjih težav s požari, ki bi nastali zaradi njegovih voženj, ni bilo, čeprav vozi tudi po precej bolj sušnih predelih.

Zapisali so, da vlak vozi po predpisanih protipožarnih ukrepih, med vožnjo pa upoštevajo vsa obvestila o požarni ogroženosti in se nanja ustrezno pripravijo. Za vsak primer vsako vožnjo muzejskega vlaka s parno lokomotivo spremlja posebno železniško vozilo z ekipo, ki skrbi za preprečevanje morebitnih požarov. Zakaj so potem ob premierni vožnji muzejskega vlaka proti Podčetrtku morali desetkrat posredovati gasilci, na SŽ niso pojasnili.

Neurejena postajališča

Na tisto suho aprilsko soboto so požare ob progi hitro pogasili. Potem je nastopilo bolj vlažno vreme, trava je ozelenela in do danes ni bilo nobenega požara ob progi več, čeprav je vlak na tej relaciji vozil še trikrat. Prostovoljni gasilci opozarjajo, da bi se težave utegnile ponoviti v poletni suši, saj je okolica proge precej zaraščena.

V občini Šmarje pri Jelšah nameravajo SŽ poslati dopis, naj zemljišča ob progi uredijo, saj so zanemarjena in zelo zaraščena, kar je lahko nevarno, pa še grdo je, glede na to, da gre za turistični vlak. V ta namen so že uredili popis zemljišč, ki so v lasti SŽ in bi jih družba morala urediti.

V občini se pritožujejo tudi nad neurejenostjo postajališč, v Šmarju in Mestinju so namreč poleg skladovnice lesa, po katerih ljudje tudi hodijo, kar je lahko zelo nevarno. Kljub temu na občini pravijo, da je muzejski vlak tudi zanje velika pridobitev in so nad njim navdušeni.

Brez panike

Voženj muzejskega vlaka je vesel tudi župan Podčetrtka Peter Misja, tudi inštruktor strojevodij. Dolgoletni delavec SŽ je dejal, da ni treba delati panike, da so nekateri poklicali gasilce že, ko se je čisto malo pokadilo, in da tako ali tako za vlakom pride vozilo, ki pogasi, če je treba. Pritrdil pa je, da je danes vzdrževanja ob progi manj: »Včasih smo ob progi škropili, da trava ni rasla. Zdaj tega ni več. Možno je pa tudi, da komu ni všeč, da do Podčetrtka vozi muzejski vlak, in so zato tako burno odreagirali.«