Na dravskem mostu bodo kraljevali pešci in kolesarji

Prepoved kolesarjenja skozi trg ostaja, nadomestno pot bodo ustrezneje uredili.

Objavljeno
13. marec 2015 17.02
Stari dravski most
Mateja Celin, Slovenj Gradec
Mateja Celin, Slovenj Gradec
Dravograd - Že desetletja neuporaben stari cestni most čez Dravo je občina začela prenavljati, saj namerava čezenj speljati kolesarsko stezo in pešpot. V obsežen projekt je vključena tudi ureditev nadomestne kolesarske poti, ki zaobide mestno jedro, kjer je promet za kolesarje prepovedan, ne glede na njihove proteste pa bo tako tudi ostalo.

Cestni most, čez katerega je nekoč potekal ves promet čez Dravo, bodo spet odprli do septembra. Občina ga bo s pomočjo sredstev EU prenovila in ga namenila peščem in kolesarjem ter jim bo tako ločeno od gostega prometa čez glavni dravograjski most zagotovila varno prečkanje Drave.

Promocija kraja bo na ogled tudi v računalniški obliki

Kot je povedala županja Dravograda Marijana Cigala, so večino denarja za 600.000 evrov vredno prenovo dobili na državnem razpisu, občina bo sama prispevala približno četrino. Na mostu, ki je bil nekoč lesen, bo predstavljena zgodba Dravograda.

»S pomočjo skupine zgodovinarjev, biologov ter drugih strokovnjakov smo se odločili, da na kovinskih panelih ograje, ki jih bo na vsaki strani več kot 60, predstavimo zgodbe iz zgodovine in sedanje življenje ter znamenitosti,« pravi županja. Zanimiva promocija kraja bo na ogled tudi v računalniški obliki. »Podobno bomo uredili tudi ograjo čez kamniti most, ki bo pešpot v Črneče,« napoveduje Cigala.

Navezava na mednarodno kolesarko pot

Hkrati z mostom bodo uredili še kolesarsko stezo, ki so jo po spemembi prometne ureditve skozi dravograjski trg in prepovedi kolesarjenje kot nadomestno rešitev označili leta 2013. Zaradi absurdne situacije, ko je bila označena tako mednarodna kolesarska pot, kot prepoved prometa za kolesarje, alternativne poti pa ni bilo, je občina po številnih protestih začrtala nadomestno pot na Špicfeld, ki zaobide mestno jedro. Zdaj jo bodo po besedah županje nekoliko spremenili in speljali na stari most.

»Večina jih kljub temu še vedno uporablja krajšo pot skozi trg,« ugotavlja Cigala, »nekateri sestopijo s kolesa in ga potiskajo, drugi ne... Pot ob Dravi bo varna in lepa, promovirati jo moramo na pozitiven način, ne pa kot nujno zlo zaradi prepovedi vožnje skozi trg.«

Kolesarji kar po magistralki

Prenovljeni most bo del daljše kolesarske poti, ki so jo že pripeljali od meje s slovenjgraško občino do Otiškega Vrha, do povezave s kolesarskim mostom in navezave na mednarodno Dravsko kolesarsko pot pa jim manjka še najtežavnejši del med Otiškim Vrhom, mimo krožišča, blokov na Meži ter policijske postaje do centra Meža. »Več kot milijon evrov vredne projekte smo prijavili v okviru naslednje finančne perspektive, a financiranja verjetno ne gre pričakovati pred letom 2017.«

Na drugi strani (po Dravski dolini) s prečenjem mostu urejajo alternativni odsek Dravski kolesarski poti, ki poteka mimo dvorca Bukovje do Trbonj in prek trbonjskega mostu naprej proti Muti.

»Na poti država ni asfaltirala približno poldrugega kilometra poti, zaradi česar se kolesarji raje uporabljajo zelo prometno magistralko,« pravi Cigala. V okviru projekta preprostejših kolesarsko pohodniških poti, ki ga pripravlja Regionalna razvojna agencija, so tako našli pot ob levem bregu Drave, ki bo prav tako pripeljala do Mute. Do Sv. Boštjana je že asfaltirana, naprej bi bila makadamska in bi potekala ob vodi.