Na Expo tudi solinarji, Tartini, pršut in lipicanci

Promocijska priložnost v Milanu Prva se bo v začetku maja predstavila Obalno-kraška regija, zadnja bo Spodnjeposavska - Za največjo promocijsko priložnost letos Slovenija namenja 5 milijonov evrov - Razstavo bo obiskalo 20 milijonov ljudi

Objavljeno
26. februar 2015 09.43
press*lumar
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj
Koper – Na nastop na svetovni razstavi Expo v Milanu se pripravlja tudi osem obalno-kraških občin. Prav ta regija bo v slovenskem paviljonu ob redni razstavi in programu v slovenskem pavilijonu prva začela s predstavitvami potencialov 12 slovenskih regij v prvi polovici maja 2015. Končni program in seznam nastopajočih še oblikujejo, zdaj pa se iztekajo zadnji dnevi za prijavo in sodelovanje v Milanu.

Svetovna razstava bo prvič tako blizu Slovenije, zato je zanimanje naše države zanjo večje kot običajno. Že 21. in 22. marca bo Slovenija ena od 12 držav, ki se bodo predstavile na Expo Gate v Milanu, nekakšnem uvodnem ogrevalnem dogodku, ki bo opozoril na svetovno razstavo. Expo je velika priložnost za predstavitev in v Spiritu so jo označili za najpomembnejši promocijski dogodek države v tem letu. Uradni slovenski proračun za nastop predvideva pet milijonov evrov stroškov, pri tem pa niso všteti prispevki gospodarskih družb in regij.

Paviljon gradijo in prodajajo

Slovenija ima srečo, saj so ji organizatorji določili eno najbolj prometnih in obiskanih točk razstave. Njena 1910 kvadratnih metrov velika parcela je umeščena ob križišču dveh najbolj obljudenih ulic (Cardo in Decumana). Tu mariborsko podjetje Lumar že gradi paviljon po načrtih SoNo arhitektov velikosti 800 kvadratnih metrov (hkrati je že objavljen razpis za njegovo prodajo). V njem bo Slovenija predstavila predvsem slovenske čebele, sol, termalne in mineralne vode, zdrav in aktiven življenjski slog ter zelene tehnologije.

V paviljonu bo tudi oder oziroma prizorišče, ki bo vidno tudi z glavne ulice in s katerega bodo nastopajoči iz slovenskih regij privabljali obiskovalce z nastopi in utrinki slovenske folklore, tradicije, kulture, kulinarike in turističnih privlačnosti. Prva se bo predstavila Obalno-kraška regija, v drugi polovici maja ji bo v znamenju češenj sledila Goriška, slovenska manjšina v Italiji, zatem pa še Gorenjska, Osrednjeslovenska, Notranjsko-kraška, savinjska, jugovzhodna Slovenija, Pomurska, Koroška, Zasavska, Podravska ter oktobra še Spodnejposavska regija. V zadnjih dveh tretjinah meseca bo še skupna predstavitev najboljših in najzanimivejših potencialov Slovenije.

Nastopajoče še izbirajo

Tamara Kozlovič, koordinatorka regijskega odbora Obalno-kraške regije, ki bo prebila led, nam je povedala, da so povezali štiri obalne in štiri kraške občine, ki se bodo predstavile z razstavami, videoprojekcijami, nastopi, s plesnimi skupinami, z zborovskim petjem, s kuharskim šovom ter s Škocjanskimi jamami in lipicanci. »Načrtujemo nastop solinarske in Tartinijeve družine, kraških kamnosekov, izdelovalcev pršuta ... Še vedno vabimo skupine in posameznike, ki bodo na reprezentativen način predstavili našo regijo, da se prijavijo do 2. marca. Za celoten program moramo zbrati najmanj 80.000 evrov. Denar pričakujemo od občin, turističnih združenj in regionalne razvojne agencije,« je povedala Tamara Kozlovič.

Italijanski organizatorji v šestih mesecih pričakujejo približno 20 milijonov obiskovalcev. Vsak dan naj bi razstavišče obiskalo 160.000 ljudi, velik del teh bo šel mimo našega paviljona, in če se bo dogajalo kaj očesu zanimivega, bo Slovenija opravila nalogo.