Na mariborskem letališču odprli novi potniški terminal

Družba Aerodrom Maribor je imela v zadnjem obdobju nekaj težav z likvidnostjo, vendar jim je na pomoč priskočila država.

Objavljeno
21. november 2012 13.02
MARIBORSKO LETALISCE
S. P., Delo.si, Miha Rubin, Maribor, Aleš Stergar, gospodarstvo
S. P., Delo.si, Miha Rubin, Maribor, Aleš Stergar, gospodarstvo

Maribor - Na letališču Edvarda Rusjana so danes odprli novi potniški terminal, ki ga je država gradila tudi s pomočjo evropskih sredstev.

Na slivniškem letališču tako država končuje pomemben del 15,2 milijona evrov vredne naložbe v obnovo letališke infrastrukture.

Namenu predaja nov potniški terminal, čemur bo do prihodnje pomladi sledila še rekonstrukcija starega terminala, ki je tako od danes zaprt, prenova tehničnih objektov in nova oprema za odpravo letal. Izvajalec del Komunaprojekt je dela prevzel po propadu SCT.

Generalni direktor direktorata za infrastrukturo na ministrstvu za infrastrukturo in prostor Boštjan Rigler je povedal, da so se dela na Letališču Edvarda Rusjana Maribor, enem od treh slovenskih letališč na najvišji ravni, zavlekla zaradi stečaja prvega izvajalca (SCT), so pa poplačani vsi podizvajalci, ki jih je SCT pustil na suhem.

S pripravo generalnega načrta bo država predvidoma do konca leta 2015 počrpala vsa evropska sredstva, ki jih je iz kohezijskih skladov kar 85 odstotkov.

Nove pridobitve bi lahko povečale tudi zanimanje za nakup upravljalca letališča, ki je še vedno družba Aerodrom Maribor. Ta je namreč v stečajni masi slovenjegraškega Preventa, vsi dosedanji poskusi prodaje pa so propadli.

Boštjan Rigler napoveduje, da bodo do konca leta še enkrat poskusili. Na ministrstvu s prometno politiko oživljajo tudi nekoliko zamrlo idejo o intermodalnem središču na letališču, ki ga lokalne skupnosti seveda podpirajo.

Mestna občina Maribor kot potencialni kupec

Kot je za Delo povedal direktor Aerodroma Maribor Marko Gros, jih veseli, da so po vseh neuspelih poskusih le dočakali otvoritev terminala B.

»Za nas to pomeni ustrezne prostore za sprejem in odpravo potnikov, ki si jih že dolgo časa želimo. To je tudi osnova za začetek pogajan za odprtje redne letalske linije.«

Po njegovih besedah potekajo resni pogovori, da bi linija zaživela v letu 2013; bolj konkretno o tem ni želel govoriti, a po neuradnih informacijah je v igri nacionalni prevoznik Adria Airways.

Gros je tudi izrazil upanje, da bodo potencialni kupci družbe Aerodrom Maribor stečajnemu upravitelju oddali resne ponudbe in da bodo tako dobili strateškega lastnika, ki bi se lahko drugo leto prijavil na razpis za dolgoročno koncesijo.

»Tudi Mestna občina Maribor se je pokazala kot potencialni kupec našega lastniškega deleža, mi gledamo na to pozitivno,« je dejal Gros.

Si pa po njegovih besedah kot upravljavec letališča želijo kupca, ki bi seboj že prinesel določen promet.

Težave z likvidnostjo

Družba Aerodrom Maribor je imela v zadnjem obdobju nekaj težav z likvidnostjo, vendar jim je pri tem prek sofinanciranja opravljanja javne gospodarske službe na pomoč priskočila država, tako da zdaj poslujejo pozitivno, je pojasnil Marko Gros.

Po njegovih besedah je trenutno v Aerodromu zaposlenih 27 ljudi, investicija v potniški terminal pa pomeni tudi možnost dodatnega zaposlovanja; po dokončanju projekta spomladi prihodnje leto naj bi zaposlili še okoli deset novih sodelavcev.

Poskusi, da bi letališče zaživelo

Sekretar na prometnem ministrstvu Sašo Murtič, ki je vseskozi bdel nad gradnjo, je v zvezi s koncesijo za STA povedal, da bodo do razrešitve vprašanja lastništva Aerodroma Maribor z njimi podaljševali veljavno koncesijsko pogodbo, po dokončanju terminala pa bo ministrstvo pripravilo tudi nov razpis za iskanje dolgoročnega koncesionarja.

Glede na to, da večjega interesa za koncesijo doslej ni bilo, Murtič ne vidi razloga, da sedanji koncesionar ne bi nadaljeval svojega dela.

»Močno si prizadevamo, da bi letališče zaživelo. V pripravi je državni prostorski načrt, ki bo zaključen v treh ali štirih letih, in s tem bodo podane podlage za širitev in morebitno podaljšanje letališke steze. Zelo se trudimo tudi za to, da bi prišli novi prevozniki, tako na področju potniškega kot tovornega prometa,« je še za STA povedal Murtič.