Nagrada DNS za življenjsko delo gre na morje, k Delovemu Borisu Šuligoju

Stanovske nagrade čuvaj/watchdog sta z Delove redkacije prejela še Lucijan Zalokar in fotoreporter Blaž Samec, iz drugih medijskih hiš pa Adrijan Bakič, Žan Dolajš in projekt Delaj in molči z RTVS, Ranka Ivelja in Luka Cjuha z Dnevnika ter Klara Širovnik z Večera.

Objavljeno
22. november 2019 22.00
Posodobljeno
23. november 2019 00.15
Delovi nagrajenci: Luc Zalokar je dosegel nagrado za mladega novinarja, Boris Šuligoj osrednjega čuvaja za življenjski prispevek k slovenskemu novinarstvu, fotoreporter Blaž Samec pa je bil nagrajen v kategoriji posamezne fotografije. FOTO: Roman Šipić/Delo
V. U.
V. U.
V ljubljanskem Centru slovanskih kultur France Prešeren je danes slovesno. Društvo novinarjev Slovenije je v okviru medijskega festivala Naprej/Forward znova podelilo nagrade čuvaj/watchdog. Tradicionalno jih podeljujejo najprepričljivejšim dosežkom na področju sedme sile, tokrat tistim v aktualnem letu.

Nedvomno se lahko z mnogimi aktualnimi leti, več kot štiridesetimi, ki jih je preživel v novinarstvu, pohvali prejemnik najčastnejšega čuvaja za življenjsko delo. Nagrada je šla na morje, prejel jo je Delov primorski dopisnik Boris Šuligoj.

image
FOTO: Roman Šipić/Delo


»Ima najdaljši staž pri osrednji slovenski časopisni hiši Delo,« so zapisali v utemeljitvi nagrade. »S svojim razkošnim arzenalom znanj in produktivnostjo je vzor številnim kolegom. O Primorski, njenih ljudeh in njihovi mentaliteti, morju, gospodarstvu, zgodovini in kulturi vemo več prav po njegovi zaslugi. Z novinarstvom se je začel spogledovati že kot gimnazijec, bil je dopisnik za Mladino, Delo, Primorske novice in Anteno, njegovo novinarsko držo pa je odločilno zaznamoval nekdanji urednik pri Delu Gustav Guzej.

Pisal je o lokalni politiki, vpletanju politike v gospodarstvo, biologiji, italijanski manjšini, odnosih v obmejnem prostoru, opozarjal je na nazadovanje morskega ribištva in ribiške predelovalne industrije in ladjedelništva, ki jih danes nimamo več. Z vseh navedenih tematskih področij je v Delu objavil množico komentarjev in analitičnih člankov, je stalni pisec na komentatorski strani, v Sobotni prilogi ter ima ponedeljkovo kolumno na mnenjskih straneh.

Ves čas je postopno razvijal satirično kolumno z zadostno mero konstruktivne kritike Brodet s škarpeno in literarne eseje ali utrinke v rubriki Dobro jutro. Kot je dejal v enem izmed intervjujev: Ukvarjal sem se od pločnikov do morja in gospodarstva. Novinar na eni strani odkriva resnico, na drugi strani pa uči ljudi živeti bolje.«



image
Nagrajenci. FOTO: Roman Šipić/Delo

 

Edine nagrade s področja novinarstva v Sloveniji


Novinarske nagrade Društva novinarjev Slovenije, ki povezuje skoraj tisoč članov, so sicer edine nagrade s področja novinarstva v Sloveniji, ki jih podeljuje novinarska skupnost. Kot zapišejo, so v tokratni poroti zanje sodelovali Peter Čakš, Jernej Amon Prodnik, Gorazd Kovačič in Nina Kožar ter Katarina Bulatović kot predstavniki javnosti, Tanja Gobec, Petra Lesjak Tušek in Kaja Jakopič kot predstavniki Društva novinarjev Slovenije, Tjaša Slokar Kos pa je svoje glasove podala pisno.


Čuvaji leta


Nagrade za izstopajoče novinarske dosežke v letu 2019 so letos tri. Prejel jo je Adrijan Bakič s Televizije Slovenija, ki je več tednov preživel v Združenem kraljestvu in v seriji prispevkov v dnevnoinformativnih oddajah, v oddaji Globus in v oddaji Razdruženo kraljestvo razkrival posledice odločitve o njegovem izstopu iz Evropske unije.

Enaka nagrada je pripadla projektu Prvega programa Radia Slovenija Delaj in molči avtoric Darje Pograjc, Andreje Gradišar, Nataše Rašl in Ane Skrt. Novinarke so predstavile zgodbe samozaposlenega mladega arhitekta in novinarja, zavarovalnega zastopnika, ki ne dobi povrnjenih potnih stroškov, če s strankami ne sklene pogodbe, prodajalk, ki morajo same kupovati neprodano gnilo zelenjavo, in ugotavljale, kakšen je status agencijskih delavcev, kako slabe so razmere med vozniki reševalnih vozil in kako je mogoče, da regres s potrditvijo sodišča posredno nadomestijo nagrobne sveče. Serija še ni končana.

Tretjo nagrado je prejela Ranka Ivelja z Dnevnika. Razkrila je eno večjih in bolj zagonetnih afer – koruptivno porabo denarja na treh pedagoških inštitucijah, nad katerimi je bdel vrh šolskih oblasti.

image
FOTO: Roman Šipić/Delo

 

Nagrajena fotografa


Nagradi za izjemne dosežke v novinarski fotografiji sta prejela za posamično fotografijo Blaž Samec z Dela in za reportažo Luka Cjuha z Dnevnika. Samec se je izkazal s fotografijo iz Firenc, ki je nastala med sprevodom finalistov tekmovanja v zgodovinskem nogometu (calcio storico).

Pred finalno tekmo na trgu Santa Croce se tekmovalci sprehodijo po ulicah mesta. Avtor je z izrazito sredinsko kompozicijo premišljeno ustvaril okvir za napetost, ki gledalca vodi naravnost v žarišče – intenziven, rahlo navzdol usmerjen, surov pogled, ki izraža strast in popolno predanost igri.

image
Nagrajena fotografija je nastala med sprevodom finalistov tekmovanja v zgodovinskem nogometu (calcio storico) v Firencah. FOTO: Blaž Samec/Delo


Cjuha je posnel reportažo Poberejo in odpeljejo vse – od poginjenega papagaja do slona. To očem skrito dejavnost je prikazal na neposreden in obenem preprost način. Brez moraliziranja in pretirane patetike, čeprav je tema skrajno občutljiva, saj gre za stik s smrtjo in razpadanjem, kar nas navdaja z gnusom in odporom.

image
FOTO: Roman Šipić/Delo

 

Debitantski čuvaji


Debitantske nagrade za dosežke mladih novinarjev, ki so v poklicu manj kot pet let, je DNS letos podelilo članu Delovega uredništva Lucijanu Zalokarju, Klari Širovnik z Večera in Žanu Dolajšu s Televizije Slovenija. Zalokar je prepričal z esejističnimi zgodbami in intervjuji o športu, v katerih sooča vrhunsko znanje in lastne izkušnje, saj se je nekoč zelo resno ukvarjal z atletiko.

Ker je izjemno načitan, radoveden, stilno dovršen, do konca predan, ker zna odlično napenjati dramaturški lok, v slogu literarnega novinarstva piše tudi o temah, kot so sodobna tehnologija, literatura ali rokenrol, so zapisali v utemeljitvi nagrade.

image
FOTO: Uroš Hočevar/Delo