Največji zalogaji na Keltiki še čakajo

Predora pri Dolenji Trebuši in nad Kobaridom država še umešča v prostor. Gradnja po letu 2020.

Objavljeno
10. januar 2017 09.53
Blaž Močnik
Blaž Močnik

Po letu dni oddiha na državni cesti med Posočjem in Ljubljano od konca lanskega leta spet posodabljajo glavno prometno žilo proti zahodu. Paket prenovitvenih del je pripravljen tudi za soško magistralo od Bovca proti Novi Gorici, zato bodo gradbeni stroji brneli najmanj do leta 2020.

Dveletno ravnanje ovinkov na desetkilometrskem odseku z 21 milijoni evrov je bil doslej največji poseg na Keltiki, vendar pomembni zalogaji še ostajajo. Lani je direkcija za infrastrukturo oddala dela še za 3,5-kilometra dolg odsek pri vasi Stopnik, kjer bodo poleg cestnih izboljšav uredili še šest avtobusnih postajališč, javno razsvetljavo in zgradili počivališče. Pogodbena vrednost del, ki jih vodi Cestno podjetje Nova Gorica, je 5,7 milijona evrov, promet pa bo na tem odseku normalno stekel predvidoma šele julija prihodnje leto.

Ob tem direkcija odkupuje zemljišča in nepremičnine za rekonstrukcijo zadnjega, štirikilometrskega odseka, kjer se bodo dela začela najprej čez eno leto. Če polovica odseka ne predstavlja težave, bodo izvedbene, časovne in finančne zahteve v okolici Dominovega roba precej večje. Cesto bodo na tem območju umaknili od sedanje trase, predvidena je tudi gradnja predora. Izvaja se oddaja javnega naročila za idejni projekt, pojasnjujejo na direkciji za infrastrukturo, sledila bo priprava predloga državnega prostorskega načrta in drugi postopki do gradbenega dovoljenja. Začetek del direkcija predvideva leta 2020.

Predor tudi nad Kobaridom?

V soteski Zale je že od konca leta 2014 promet na 800 metrov dolgem odseku zaradi nevarnosti padanja kamenja in ogromne previsne skale urejen enosmerno. Strokovnjaki so se dolgo odločali med razstrelitvijo skale in gradnjo galerije ter se na koncu odločili, da ne bodo minirali, saj bi bila razstrelitev preveč tvegana. Zdaj izbirajo izvajalca za izdelavo projektne dokumentacije za gradnjo galerije z zaščitnim nadkritjem. Če bo šlo vse po načrtih, bo direkcija projektanta iskala še januarja, po treh mesecih pa bo sledil razpis za izvajalca del.

Gradnja viadukta v kobariškem klancu poteka brez večjih prometnih motenj, v direkciji pa iščejo rešitev še za zadnje ozko grlo. »Znana bo, ko bo izdelana projektna dokumentacija za variante širitve vozišča. Ena od njih je tudi gradnja predora z viaduktom. Letos je predvidena potrditev variantne rešitve in izvedba javnega naročila za izdelavo projektne dokumentacije,« pravijo na direkciji.

Medtem bo več dela na južni soški magistrali zaradi rekonstrukcij premostitvenih objektov v Ušniku in Podselu, kjer je dalj časa zaradi slabega vzdrževanja objektov promet potekal izmenično. Za gradnjo nadomestnega mostu čez Kozjak je direkcija podpisala pogodbo za 216.000 evrov, izvajalec del mora pripraviti še dokumentacijo za izvedbo prometne zapore, med gradnjo pa bo promet potekal po začasnem obvozu ob objektu. Dela se bodo začela takoj, ko bodo vremenske razmere to dopuščale, trajala bodo predvidoma do maja.

Za obnovo mostu čez hudournik v Podselu poteka pregled ponudb. »Zaradi nevarnosti erozije je treba s kamnito betonsko zložbo obložiti skalno strmino do reke Soče, kar je zaradi omejenega delovnega prostora tehnično in izvedbeno zelo zahtevno,« dodajajo na direkciji. Dela bodo končana predvidoma še letos. Direkcija napoveduje tudi sanacio vozišča med Vodarno Mrzlek in HE Solkan ter preplastitev 1,5-kilometra dolgega odseka med Tolminom in Kobaridom.