Nigradu posel, še preden ga je občina oddala

Brez certifikata kontrole storitev vgrajevanja asfaltnih zmesi bi Nigrad odpadel in dela bi bila cenejša za 114.000 evrov.

Objavljeno
10. september 2015 21.43
regent Maribor
Robert Galun, Maribor
Robert Galun, Maribor

Maribor – Certifikat kontrole storitev vgrajevanja asfaltnih zmesi, ki ga ima v Sloveniji le Nigrad, je temu podjetju, kot kaže, omogočil zmago na treh mariborskih razpisih. Na občini trdijo, da izvajalcev za dva razpisa še niso izbrali, a se je šef Nigrada že pred dnevi pohvalil, da so izbrali prav njih.

Na tri razpise se je komunalno podjetje Nigrad, ki ga vodi nekdanji direktor mestne uprave Marko Žula, prijavilo samostojno ali s partnerjem. Pri obnovi kanalizacije in gradnji kanalizacijskega omrežja v Kamniški grabi je ponudbo oddalo sedem podjetij, pri čemer sta bila od Nigrada, ki bi dela opravil za slabih 278.000 evrov, dražja le dva ponudnika. Najcenejši je, denimo, ponudil za skoraj 52.000 evrov nižjo ceno.

Za gradnjo kanalizacije v Limbušu sta bila le dva interesenta, poleg Nigrada še Drava, vodnogospodarsko podjetje Ptuj. Nigrad je ponudil 308.000 evrov, Ptujčani pa bi delo opravili za skoraj 30.000 evrov manj.

Za ta dva postopka javnega naročanja na občini pravijo, da še nista končana, naročila pa niso oddali še nikomur. A Žula, ki je direktor Nigrada mimo razpisa postal dan po tem, ko je zapustil funkcijo šefa Fištravčeve mestne uprave, je že konec avgusta, ko je na tiskovni konferenci pojasnil namero za nakup Komunalnega podjetja Ljubljana, povedal, da je Nigrad ta dva posla dobil.

Certifikat velika prednost

V partnerstvu z družbo Mollier je Nigrad oddal tudi ponudbo za gradnjo vročevoda v Valvasorjevi in Gorkega ulici, ki ga je objavilo javno podjetje Energetika Maribor. Zmagovalna ponudba je bila slabih 33.000 evrov dražja od konkurenčne, pri čemer je certifikat prinesel petnajst točk, res pa je tudi, da bi drugi ponudnik delo opravljal dlje, njegov garancijski rok pa je bil polovico krajši.

V Energetiki so pojasnili, da certifikat pri izbiri izvajalca ni bil izključitveni pogoj in je lahko sodeloval vsak, torej tudi tisti, ki ni imel certifikata. Povsem enako so z občine na portalu javnih naročil odgovorili enemu izmed interesentov za pridobitev posla, ki se je pritoževal, da je razpis diskriminatoren. »Certifikat je določen kot merilo, in ne pogoj,« so zapisali.

A certifikat je pri točkovanju Nigradu prinesel kar petnajst točk, to pa je prednost, ki jo drugi ponudniki z nižjo ceno le stežka izničijo. Strokovnjakinja in sodna izvedenka za področje javnih naročil Darja Čerič je to merilo že pred časom označila za diskriminatorno, saj omejuje konkurenco.

Na občini menijo drugače in pojasnjujejo, da certifikata v javnih razpisih doslej večinoma niso zahtevali, ker so želeli podjetjem zagotoviti dovolj časa, da si ga pridobijo. Po treh letih, odkar velja občinski odlok, pa so ocenili, da je minilo dovolj časa in da bi si ga podjetja, če bi to želela, lahko pridobila. Vzrok, da ga zdaj zahtevajo, je po njihovih besedah daljša življenjska doba asfalta in občinskih cest.

Žula: Cena ni vse

Nigrad, ki je v večinski lasti občine Maribor, je bil pri vseh treh poslih dražji za dobrih 114.000 evrov. »Morda je kakšna storitev malenkost dražja, a če gledamo celotno kalkulacijo, ugotovimo, da je to zelo dobra poteza občine,« je prepričan Marko Žula. Po njegovih besedah so bila nekatera dela v preteklosti, ko je bila pri izbiri izvajalca najpomembnejša nizka cena, slabo opravljena, saj imajo kot vzdrževalec prometnih površin zaradi posedanja zdaj kar nekaj dela s preplastitvami. Da se kakovost na koncu izplača, bodo dokazali tudi z analizo, obljublja Žula.

Direktor Drave, vodnogospodarskega podjetja Ptuj, Borut Roškar pravi, da dogajanje spremljajo z zaskrbljenostjo, saj kaže, da so zadeve nekomu pisane na kožo. Sprašujejo se tudi o veljavnosti takšnega certifikata, saj so po njegovih besedah pri polaganju asfalta izrazitejši drugi vplivi, denimo kakovost asfaltne mešanice, kakor certifikat, s katerim dokazujejo, da poznajo postopke polaganja asfalta. Polega tega izvajalec z garancijo jamči za vsa opravljena dela, poudarja Roškar.

To, da občina certifikat, ki ga je izdal inštitut Igmat, zahteva pri javnih naročilih, za državo ni sporno. Na ministrstvu za infrastrukturo so pojasnili, da je občinski odlok sprejet na podlagi zakona o cestah in »glede same vsebine in usklajenosti odloka z zakonom nimamo nobenih pripomb«. Ker med odlokom in zakonom ni nobenih neskladij, ministrstvo občini ne more preprečiti, da certifikata ne bi uvrstila med merila.