Nižje takse za rumene taksije

Celjski odlok o taksi službi je končno ugledal luč sveta, nekateri taksisti pa ne verjamejo, da bo to uredilo kaotični taksi trg.

Objavljeno
26. maj 2017 21.43
HUNGARY-PROTEST/
Špela Kuralt
Špela Kuralt
Celje – Občina z največ taksiji na prebivalca je končno dobila odlok o taksi službah, ki so ga obljubljali že pred več kot 13 leti. Pri snovanju je sodelovala tudi celjska območna obrtna zbornica, kjer so z odlokom zadovoljni in pravijo, da bodo cene prevozov s taksijem zdaj verjetno višje. Taksisti dvomijo o uspehu odloka.

»Odloka bi bil vesel, če bi bila omejena starost vozil in določena najnižja cena. Tako pa mislim, da se kaj bistvenega ne bo spremenilo,« je poudaril direktor in lastnik podjetja Sara taksi Selimir Konatar. Dejal je, da so to največji problemi taksi služb, saj kupujejo sedem ali več let stare avtomobile za nekaj sto evrov: »Vozimo stranke, ne krompirja! To je vprašanje varnosti, zato bi morali omejiti starost taksijev. To bi morali zahtevati na vrhu obrtne zbornice, da bi bilo enako za vse v državi.«

Celjski odlok sicer določa, da morajo motorji taksijev ustrezati določenim emisijskim zahtevam, vendar to po mnenju Konatarja ni rešitev: »Večina bo svoj 20 let stari avtomobil preuredila na plin in s tem izpolnila pogoje.« Predsednik sekcije taksistov pri celjski obrtni zbornici Viki Ašič ni tako črnogled: »Pozitivno je, da gre za odlok z željo, da taksisti uporabljajo avtomobile na še kakšen drug pogon, in ne le na fosilna goriva. Mesečna taksa za uporabo avtotaksi postajališč bo namreč nižja za avtomobile na plin ali elektriko.«

V celjskih barvah

Po odloku, ki bo začel veljati v kratkem, bodo taksisti za postajališča na mesec plačevali 40 evrov, lahko pa bodo dobili kar 80 odstotkov popusta in plačevali zgolj osem evrov na mesec, če se bodo najbolj približali standardom. Štirideset odstotkov oprostitve občinske takse bodo dobila vozila na električni pogon, 20 odstotkov tista na zemeljski plin in na hibridni pogon, 20 odstotkov popusta bo za vozila, ki imajo možnost prevoza invalidov v invalidskem vozičku brez presedanja, in še 20 odstotkov za tista, ki bodo v celoti rumena in bodo imela na vratih celjski grb.

Taksisti bodo morali po novem opraviti tudi izpit o poznavanju občine in lokalnih značilnostih, ki bo stal 30 evrov, z osnovnošolskim spričevalom pa bodo dokazovali znanje slovenščine in tujega jezika. Šele ko bodo dobili dovoljenje, bodo lahko vozili po Celju, drugi bodo v Celje lahko pripeljali potnike, ne bodo pa jih smeli tu prevzemati. Konatar je dejal, da je to nesmisel: »Pač ne bodo uporabljali taksi postajališč, ampak bodo stranko počakali pred blokom.« Ašič pričakuje nekaj nasprotovanja taksistov, a je prepričan, da bo odlok prinesel red: »Trenutno je taksi služba zelo poceni. Cene bo zagotovo treba dvigniti, s tem pa se bo tudi marsikaj uredilo.«