Ob poslovni coni v Šenčurju vendarle krožišče

Montažno enosmerno krožišče na državni cesti Brnik–Kranj bo začasno, plačala ga bo občina Šenčur.

Objavljeno
04. maj 2015 19.25
Šenčur
Marjana Hanc, Kranj
Marjana Hanc, Kranj

Šenčur – Gorenjska gradbena družba (GGD) je danes pričela z deli pri urejanju enopasovnega montažnega krožišča na državni cesti Brnik–Kranj. Gre za začasno rešitev, ki bo zagotovila varnejši uvoz in dovoz do poslovne cone v Šenčurju.

Naj spomnimo, da so krožišče načrtovali že leta 1999, ko je pričela nastajati nova šenčurska obrtno-poslovna cona. Zatrdno je krožišče po številnih zapletih napovedovala Direkcija RS za ceste v letu 2010, ko je bila naložba ocenjena na 1,6 milijona evrov, toda vsa zemljišča niso bila odkupljena (samo v letih 2008 in 2009 je bilo denimo za odkup zemljišč izplačanih 640.000 evrov). Jeseni 2013 pa je Drsc celo podpisala pogodbo z izbranim izvajalcem GGD za gradnjo krožišča.

Moteče sredinske ovire

Župan Ciril Kozjek je danes pojasnil, da mora biti montažno krožišče s premerom 30 metrov, katerega predračunska vrednost je 272.000 evrov, zgrajeno do 21. junija. Gre za začasno rešitev, za katero imajo v občinskem proračunu rezerviranih 350.000 evrov. Financirala ga bo torej občina, čeprav bi ga morala direkcija oziroma država.

"Z novim začasnim krožiščem se bomo znebili t. i. sredinskih ovir, ki so tu nameščene od leta 2008, kar je po naših podatkih tudi edinstveni primer v Sloveniji. V občini, ki ima dobre obrtnike, v sami coni je zaposlenih več kot 1000 ljudi, si zaslužimo več ... " je dejal župan Kozjek.

60 evrov za kvadratni meter

Po županovih besedah je občina pridobila vsa potrebna zagotovila in soglasja, tako da bo gradnja lahko potekala nemoteno, zadnje zemljišče v izmeri 400 kvadratnih metrov, ki ga potrebujejo zaradi ureditve pločnika in javne razsvetljave, bo občina kupila od podjetja Ržišnik & Perc potem, ko bo krožišče že zgrajeno, in sicer za 24.000 evrov. Samo ureditev javne razsvetljave pa bo denimo stala 20.000 evrov.

Cestni sagi Britof–Hotemaže ni videti konca

Zapleti z odkupom zemljišč pa so vzrok, da se ne dogradi tudi 3,6-kilometrski odsek ceste Britof–Hotemaže, ocenjen na 5,3 milijona evrov.  To je najstarejši nedokončan projekt Darsa (zdaj Drsi) v državi. Trasa je bila namreč načrtovana že v 80. letih 20. stoletja, a ker ni bilo mogoče odkupiti vseh zemljišč, je bil v okviru gradnje regionalke Kranj–Preddvor zgrajen leta 1981 samo odsek od Britofa do križišča Primskovo, pozneje pa tudi odsek Preddvor–Hotemaže. In tako se cesta še vedno z obeh strani konča na njivi.

Župan Ciril Kozjek nam je danes povedal, da razlastitev zemljišč še vedno poteka in da mora direkcija odkupiti še eno dodatno zemljišče. Bojim se, da gradnje tega odseka v svojem štiriletnem mandatu ne bom dočakal, je dejal sogovornik.