Obvoznica skozi Vodice še ni potrjena

Vodičani pred tretjim protestom dobili neformalno obljubo, da bo obvoznica uvrščena v šestletni državni operativni plan.

Objavljeno
20. junij 2017 14.45
vodice
Janez Petkovšek
Janez Petkovšek

Vodice − Protestni sprehodi Vodičanov, danes zjutraj je bil že tretji doslej, so končno prinesli rezultate. Ministrstvo za infrastrukturo je namreč že začelo izvajati prve ukrepe za izboljšanje prometne varnosti na Kamniški cesti, neformalno pa so jim obljubili tudi, da bo obvoznica mimo Vodic uvrščena v šestletni operativni načrt, ki bo potrjen konec tega meseca.

Jezni na direktorico kmetijskega sklada

Franc Bogovič, vodja civilne iniciative Vodice, ki s protestnimi sprehajanji čez prehode za pešce na vseh delih tega naselja že od konca aprila »priganja« državo, naj končno zgradi že pred desetimi leti obljubljeno obvoznico med Žejami in avtocestnim priključkom Vodice, je dejal, da je njihov glavni problem le še Irena Šinko.

Ne vodiški župan Aco Franc Šuštar ne Bogovič ne moreta verjeti, da sta lahko tako kmetijski minister Dejan Židan kot njegova sodelavka Irena Šinko tako arogantna in zavračata prihod v Vodice, kjer bi lahko ljudem na terenu »v obraz« povedala, kaj si mislita o gradnji obvoznice in zakaj jo ovirata.

Županu je Židan dejal, da ga na junijski protestni shod ne bo, češ da se ne bo pustil zlorabljati v politične namene, Šinkova pa je dejala, pravi Bogovič, da na sestanke v Vodice ne bo hodila in da naj na sklad kmetijskih zemljišč, ki ga vodi že dolga leta, pride kar vodiška delegacija.

Absurdna zahteva

Po njegovih informacijah je glavna težava, da sklad kmetijskih zemljišč oziroma njegova direktorica Irena Šinko v postopku komasacije zahteva 14.000 evrov odškodnine za državna zemljišča, ki so namenjena za gradnjo vodiške obvoznice. Namesto da bi jih sprostila (gre za približno 30 odstotkov potrebnih zemljišč v bližini priključka na gorenjsko avtocesto), je raje sprožila upravni spor. Občina Vodice nasprotno trdi, da ni pravne podlage, da bi ta znesek morali plačati skladu kmetijskih zemljišč.

Čeprav je to po Bogoviču popoln absurd, se je civilna iniciativa Vodice odločila, da bodo krajani protestno sami začeli zbirati denar, ki ga zahteva sklad. Poleg protestov, ki jih že izvajajo, je to zanj izredno žalostno stanje, ki kaže le na zbirokratiziranost državnega aparata, ki se ne obnaša logično in realno, saj sta doslej tako sklad kot občina Vodice porabili že veliko večji znesek za pravne stroške, kot je zahtevana odškodnina. To ga jezi, saj jih seveda tako kot vse drugo krijejo davkoplačevalci iz svojega žepa.

Tretji protest

Čeprav sta občina in civilna iniciativa Vodice na jutranji protest povabila tako infrastrukturnega kot kmetijskega ministra, pa tudi okoliške župane (iz Komende, Mengša, Trzina in Domžal), se ga je udeležil le trzinski. Od državnih predstavnikov je bil le Pavle Hevka iz direkcije za infrastrukturo. Ta je pred začetkom protestnega shoda novinarjem pojasnjeval, da bodo na Kamniški cesti od začetka do konca naselja Vodice do 1. septembra izvedli številne ukrepe, ki bodo izboljšali prometno varnost (zlasti pešcev) na tej za zdaj edini cesti od Most pri Komendi do priključka na gorenjsko avtocesto pri Vodicah. Povedal je, da je že izbran izvajalec del.

Sicer pa je državni sekretar z ministrstva za infrastrukturo Jure Leben z dopisom, poslanim šele pred nekaj dnevi, natančno navedel, kateri ukrepi na Kamniški cesti oziroma ob njej bodo izvedeni do prihodnjega šolskega leta.

Ukrepi na Kamniški cesti

Tako bi pri občini uredili semforiziran prehod za pešce kot prehod na ploščadi, pri mizarstvu Stare naj bi izvedli in onačili zoženje ceste za tovorna vozila in postavili znak za prednost vozil iz nasprotne smeri (enako pri gasilskem domu), rekonstruirali bi križišče Kamniške ceste s stransko občinsko (ulica Franca Seška). Prav tako bi na novo uredili ali preuredili več prehodov za pešce, posamezne semforizirali ali okoli njih dvignili vozišče (denimo pri Vodiški cesti, kjer bi se poleg tega na semforju z detektorjem hitrosti prižgala rdeča luč, če boš pripeljal tja hitreje kot s 40 kilometri na uro), kakšnega opremili s stacionarnim radarjem. Korigirali bi tudi obstoječi otok za umirjanje prometa na začetku naselja (gledano iz kamniške smeri).

Občina pa bo poskrbela za dodatne označbe šolske poti, na robovih pločnikov, ki jih tovornjakarji zdaj pogosto »zajahajo«, pa namestila količke. Na preozkih delih bodo pločnike za pešce razširili (po potrebi odstranili razne žive meje), na slabše osvetljenih prehodih pa dodali javno razsvetljavo. Že zdaj pa so nameščeni prometni znaki za omejitev hitrosti od začetka do konca Vodic na 40 kilometrov na uro.

Dolge kolone

Med 7.30 in 8.30 je približno 80 protestnikov s sprehajanjem čez prehode tudi tokrat učinkovito povzročilo dolge kolone avtov in tovornjakov tako iz avtocestne kot kamniške smeri. S plakatov je bil razvidno, da jih najbolj jezijo tovornjakarji, ki najbolj onesnažujejo zrak, uničujejo ceste in robove pločnikov, so najbolj hrupni (do 2000 na dan jih vozi predvsem v bližnjo komendsko gospodarsko cono). Poleg zahtevkov po obvoznici v letu 2018 in preusmeritvi tovornega prometa na njo v oči bode tudi plakat z napisom O(Rop)ali ste nas miru, ki namiguje na nekdanjega premierja Antona Ropa, ki je z gradnjo komendske skladiščne cone tudi dobro zaslužil, Vodičanom in Komendčanom pa pustil prometne težave, ne da bi zgradil obljubljeno obvoznico vsaj med Mengšem in Vodicami, če že ne vse do Želodnika.

Med protestom so vozniki, ujeti med več prehodi za pešce, večinoma brez večjega razburjanja čakali na občasno sprostitev prometa, več težav pa so imeli tovornjakarji. Na enem precej ozkem delu se je pokvaril tovornjak, tako da so morali mimo njega drugi tovornjaki zapeljati na 40-centimetrski pločnik in po polžje peljati mimo, saj je bilo prostora le nekaj centimetrov.

Na potezi je država

Brane Bogovič je po koncu junijskega protesta dejal, da bo civilna iniciativa, če se pri gradnji vodiške obvoznice ne bo nič premaknilo, jeseni organizirala nov shod, morda celo dva.