Piranski mandrač še vedno dviguje prah

Pirančani niso zadovoljni niti s kakovostjo tlakovanja ob pomolu niti s počasnostjo poteka del.

Objavljeno
13. januar 2012 10.42
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper

Piran – Prenova ribiškega pristanišča še vedno razburja Pirančane. V ponedeljek bodo za mesec dni delno zaprli promet na cesti pred palačo Trevisini, v torek zvečer bo vodstvo sveta krajevne skupnosti sklicalo zbor krajanov na to temo.

Pirančane je najbolj razhudilo to, da so dva manjša pomola, ki sta zapirala manjši del piranskega mandrača in so ju zaradi del popolnoma odstranili, izvajalci prenove pristanišča po novem zastavili tako, da si nista nasproti, kot je bilo to v preteklosti, temveč sta zamaknjena za približno 1,35 metra.

Jože Maver, direktor Projektive inženiring Piran, ki je izdelovalec projekta in nadzorni inženir, nam je včeraj povedal, da je projekt skladen s konservatorskim načrtom, ki so ga izdelali v Restavratorskem centru Slovenije, z geodetskim stanjem. Pirančani pa imajo fotografije, ki dokazujejo, da sta si pomolčka stala nasproti.

Pirančani niso zadovoljni niti s kakovostjo tlakovanja ob pomolu niti s počasnostjo poteka del. Včeraj so izvajalci v morje položili prvi del bodočega plavajočega pomola, ki ga bodo v dolžini 82 metrov in širini 2,2 metra postavili na območju ribiških privezov od črpališča na pomolu do palače Trevisini. Ob tem plavajočem pomolu je predvidenih 23 privezov za vnaprej izbrane ribiče. Poleg tega bodo ostali še trije rezervni privezi.

Število privezov v mandraču naj bi se zmanjšalo predvsem zato, ker naročnik predvideva še postavitev štirih pravokotnih plavajočih pomolov, ki pa nimajo soglasja Zavoda za varstvo kulturne dediščine. Iz neuradnega vira smo zvedeli, da spomeniško-varstvena služba ne bo soglašala s postavitvijo dodatnih plavajočih pomolov.

V ponedeljek bodo zaradi zahtev iz konservatorskega načrta in zaradi obnove kanalizacijskega omrežja pred palačo Trevisini začeli z obsežnimi deli na razdalji približno 30 metrov obalnega zidu. To bodo po ocenah gradbenih delavcev zelo zahtevna dela zaradi nevarnosti preboja kanalizacijske cevi, pri čemer bi se kanalizacijske odplake izlile v morje.

V tem delu ceste bodo dva metra od obale v tla zabili še osem dodatnih pilotov, naredili dodatne temelje in znižali betonski obalni zid. Šele potem bodo opravili dodatna dela na kanalizacijskem omrežju in dokončali obalni zid ter cesto. Zaradi omenjenih del bo približno mesec dni polovična zapora ceste, urejena s semaforjem, pozneje naj bi cesto zaprli v celoti. Pirančani zahtevajo, da jim za ta čas omogočijo vožnjo mimo Tartinijevega trga in Zelenjavnega trga na Punto.

Iz občinske uprave so včeraj sporočili, da naj krajani in obiskovalci mesta upoštevajo nove razmere in naj, če je le mogoče, vozila parkirajo na Fornačah. O tem, kako bo potekala druga faza sanacije obalnega zidu, ko bo predvidoma potrebna celotna zapora ceste pred palačo Trevisni, in o spremenjenem prometnem režimu, bo občinska uprava še obvestila javnost.