Pločevino iz mesta v parkirno hišo

Lokacija za parkirno hišo pri bolnišnici v Slovenj Gradcu še negotova zaradi zapletov z zemljiščem.

Objavljeno
27. februar 2014 13.49
Mateja Celin, Slovenj Gradec
Mateja Celin, Slovenj Gradec
Slovenj Gradec – Glede na ugotovitve prometne študije bodo morali v Slovenj Gradcu do leta 2030 zagotoviti 265 dodatnih parkirnih mest ter za dve tretjini zmanjšati število avtomobilov v mestnem središču. Primanjkljaj nameravajo nadomestiti z gradnjo parkirne hiše v javno-zasebnem partnerstvu, a se zatika pri lastništvu zemljišča.

Prometna študija, ki jo je izdelala družba PNZ, predvideva, da bi na Glavnem trgu, ki je hkrati tudi glavno mestno parkirišče, ukinili dve tretjini parkirnih mest in več prostora namenili pešcem in javnim prireditvam. Po mnenju pripravljavcev študije bi bilo to bolj združljivo s prostorom v srednjeveškem mestnem središču. Izračunali so, da bo v prihodnjih 15 letih v središču mesta treba zagotoviti še najmanj 265 parkirnih mest, kar bi najlaže storili z gradnjo parkirne hiše zunaj mestnega središča.

Predlagali zamenjavo zemljišča z nadomestnim

Mestna občina Slovenj Gradec (MOSG) parkirno hišo v povezavi s Splošno bolnišnico Slovenj Gradec načrtuje že dlje časa, gradili naj bi jo v obliki javno-zasebnega partnerstva. Boštjan Temniker z MOSG je povedal, da bi gradili štirinadstropno nadzemno garažno hišo s 180 parkirnimi mesti, ki bi bila med bolnišnico in sedanjim parkiriščem pri upravni enoti. Zapleta se pri pridobivanju zemljišča, ki je v lasti države. Direktor občinske uprave Darko Sagmeister je povedal, da so najprej razmišljali le o prenosu stavbne pravice na občino, kar se je pokazalo za neustrezno, zato so predlagali zamenjavo zemljišča z nadomestnim. Odgovora še niso dobili.

Hiša za 1,8 milijona evrov

Za vstop v zasebno partnerstvo sta dva interesenta, prvi s Koroškega in drugi s Štajerskega. Strošek naložbe bi po Temnikerjevi oceni znašal od 10.000 do 12.000 evrov za eno parkirno mesto, skupaj najmanj 1,8 milijona evrov, če bi šlo za betonsko gradnjo. Podzemne garaže so dražje najmanj 3000 evrov na parkirno mesto. »Z doslednim nadzorom modrih con, ki jih že imamo, bi lahko v prejšnjih letih pobrali polovico denarja, potrebnega za parkirno hišo,« je prepričan Temniker. »Z javno-zasebnim partnerstvom bi se naložba za občino lahko sama pokrivala, saj z najemnino ne bi imeli večjih stroškov.« Pri tem računajo tudi na regijsko bolnišnico, ki bi zakupila nekaj prostora v garažni hiši.

Imajo tudi rezervne lokacije

Če jim ne bi uspelo dobiti zemljišča pri bolnišnici, imajo pripravljenih tudi nekaj alternativ. Za graščino Rotenturn in bodočo glasbeno šolo, kjer je že sto parkirnih mest, bi zaradi višinske razlike lahko uredili parkirno ploščad v dveh etažah in tako dobili še sto parkirnih mest. Nadomestni lokaciji sta še na začetku Meškove ulice, kjer je občina najprej nameravala graditi poslovni objekt Center Vital, ter ob avtobusni postaji, kjer je poligon avtošole. Pomanjkljivost prve je, da bi pomenila precej moteč poseg v prostor, druga pa je že preveč oddaljena od mestnega središča.