Po avtocesti čez Trojane

Pa smo vendarle dočakali. V soboto prihodnji teden bo stekel promet po avtocesti Trojane - Blagovica, edinem še nedokončanem odseku med Mariborom in Koprom.
Objavljeno
04. avgust 2005 22.39
Se cestninske postaje poslavljajo?
Trojane – Kar 230,7 kilometra dolga štiripasovna avtocesta A1, od Maribora mimo Celja in Ljubljane do Kopra, je končana. Novi odsek med Trojanami in Blagovico, dolg 8,2 kilometra, bodo uradno odprli 12. avgusta, promet po njem pa bo stekel zgodaj zjutraj 13. avgusta. Z 2931 metrov dolgim trojanskim predorom, ki je najdaljši dvocevni predor v Sloveniji, se je po petih letih končal najzahtevnejši odsek slovenskega cestnega križa.

Namestnik predsednika uprave Družbe za avtoceste RS (Dars) Jožef Zimšek nam je po današnji potujoči tiskovni konferenci dejal: » Odprtje tega dela bo omogočilo drugačno komuniciranje, transport, navsezadnje tudi turizem.« Več kot tretjina oziroma 3,5 kilometra nove avtoceste je speljane po predorih Trojane in Podmilj, dobra četrtina pa po sedmih viaduktih in mostovih. Najdaljši je viadukt Petelinjek, dolg 634 metrov.

Ves odsek je najsodobneje opremljen in v skladu z osnutki evropskih normativov za gradnjo avtocest. V predoru Trojane je še pet prečnih (med glavnima) in eden v predoru Podmilj, 90 kamer za videonadzor, radijski in antenski sistem za sprejem prometnih informacij, kabine za klic v sili, odstavni pasovi, drugi varnostni sistemi, na cesti pa še portali s prometnimi informacijami. Dovoljena hitrost na novem odseku bo 100 kilometrov na uro.

Naložbena vrednost celotnega projekta, ki ga je naročila Republika Slovenija, je 49 milijard tolarjev (preračunano po cenah decembra 2002). Čeprav bi po prvotnem načrtu morali zanj odšteti 60,2 milijarde tolarjev, bo končna vrednost nižja od predvidene zaradi nižjih cen izvajalcev. Direktor za tehnično pripravo in izvedbo na Darsu Abdon Peklaj je povedal, da je celotna vrednost nacionalnega programa izgradnje avtocest RS približno 5,5 milijarde evrov.

Varno skozi predore

Na dan odprtja si bo dopoldne vsakdo lahko ogledal predora Trojane in Podmilj, kar bo sodilo k preventivni akciji Varno skozi predore. Z njo hoče Dars informirati voznike o varni uporabi predorov in jih seznaniti z najsodobnejšo varnostno opremo. Med 11. in 12. uro se bo po tem delu avtoceste spustilo 230 rolarjev – eden za vsak zgrajeni kilometer avtoceste, ob 18. uri pa bodo cesto slovesno odprli.

Do takrat morajo delavci še drugič asfaltirati del cestišča, namestiti protihrupne ograje, narisati talne označbe, do konca namestiti in preveriti električno in strojno opremo ter sisteme za vodenje in nadzor prometa ter še dodatno izboljšati nosilnost opornega zidu pri predoru Podmilj. Poskrbeti bodo morali tudi za navezavo na avtocesto Blagovica–Ljubljana. Zato bo od 9. avgusta prometni režim na tem odseku spremenjen – za 300 metrov bodo podaljšali dvosmerni promet na dvopasovnici pri odseku Blagovica. Odstraniti morajo betonske ograje, začasne talne označbe, prometno signalizacijo in opremo ter urediti tudi ta del avtoceste.

Cestnina bo dražja za sto tolarjev

Promet bo stekel najprej iz Celja proti Ljubljani, nato obratno. Za cestnino na razdalji Trojane–Blagovica bo treba po novem plačati 360 tolarjev (zdaj 260), za vso pot od Kopra do Maribora pa 2330 tolarjev. Na novem odseku bo začela delati cestninska postaja Blagovica vzhod, kjer bo treba za vožnjo med uvozom Trojane do novega izvoza Blagovica plačati 100 tolarjev.