Po blejski severni obvoznici čez eno leto

Gradnja bo stala 4,2 milijona evrov, dva milijona evrov manj od projektantske ocene.

Objavljeno
07. junij 2017 00.10
Blaž Račič
Blaž Račič
Bled – Po blejski severni obvoznici bo promet stekel do poletne sezone prihodnje leto, je ob podpisu pogodb za gradnjo na blejskem gradu včeraj napovedal župan Bleda Janez Fajfar. Obvoznica je po njegovem spodbuda za gradnjo južnega kraka razbremenilne prometnice, ki bo po zdajšnjih načrtih zgrajena leta 2021.

Po dokončanju severne obvoznice se bo promet v najožjem delu Bleda, na cesti, ki pelje proti gradu, sprostil, tako da ne bo več zastojev, saj bo na novo povezavo preusmerjen ves tranzitni promet. Župan Janez Fajfar je poudaril, da so samo zadnji konec tedna na grad pripeljali turiste s skupaj 156 avtobusi, če jim prištejejo še tovornjake, ki do okoliških podjetij Lip in Elmont peljejo prav skozi najožji del, ni nič nenavadnega, da na cesti nastajajo zastoji, ki turističnemu kraju že desetletja ne morejo biti v ponos.

Tretjino cenejša gradnja

Gradnja dva kilometra dolgega odseka bo skupaj stala 4,2 milijona evrov, in ne 6,2 milijona, kot je bilo ocenjeno, je povedal Matjaž Berčon, pomočnik blejskega župana. Med tremi ponudniki so kot najugodnejšo izbrali Gorenjsko gradbeno družbo (GGD) Branka Žiberne. Prijavila sta se še Strabag in Trgograd.

Na vprašanje Dela, zakaj je cena GGD toliko nižja od projektantske ocene, je Branko Žiberna odgovoril, da so ocene relativne, tržne cene pa nekaj drugega. Dejal je, da je gospodarska kriza zmanjšala obseg gradbenih del in jih zato tudi občutno pocenila. Matjaž Berčon je dodal, da se obdobje nizkih gradbenih cen končuje.

Žiberna je še zagotovil, da bodo rok za začetek uporabe ceste do konca junija prihodnje leto zanesljivo ujeli, vsa dela na obvoznici pa bodo v skladu s pogodbo končali do konca septembra prihodnje leto. Po njegovem bo to rutinska gradnja, saj na razmeroma nezahtevni trasi ceste ni večjih ali zahtevnejših objektov.

Gradnja južne obvoznice leta 2019

Podpisa pogodbe se je udeležil tudi minister za promet Peter Gašperšič, ki je poudaril, da sta po letih krize in varčevanja gradnja in obnova cest spet oživeli. Pohvalil se je, da so v času najgloblje krize za ceste porabili 50 milijonov evrov na leto, letos pa v ta namen načrtujejo 200 milijonov evrov. Po napovedih ministra bo letos po državi skupaj urejenih za 300 kilometrov cest, z enakim tempom pa bo treba obnovo nadaljevati še v prihodnjih letih, da bodo lahko nadomestili izpad, ki je nastal med letoma 2010 in 2014. Za leto 2019 je minister napovedal začetek gradnje južne obvoznice, na kateri je predviden tudi predor, šele z njo pa se bosta Bled in njegova jezerska obala rešila težkega prometa. Leta 2021 bo Bled prometno urejen, je vizionarsko zagotovil minister.

Za južno obvoznico namreč evropska komisija še vedno preverja, ali je bila javnost ustrezno vključena v postopke izbire trase. Kot je povedal Tomaž Willenpart z Direkcije RS za infrastrukturo, je bila javnost v postopek vključena v skladu s slovensko zakonodajo, o kateri pa je priznal, da ni v celoti usklajena z evropsko direktivo. Postopek ne bo vplival na gradnjo južne obvoznice, je prepričan Willenpart. Odkupi zemljišč na trasi južne obvoznice se nadaljujejo, doslej so jih pridobili polovico. Za odkupe v tem in prihodnjem letu ima država rezervirana dva milijona evrov. Matjaž Berčon je prepričan, da bo začetek gradnje severne obvoznice spodbudil lastnike zemljišč na trasi južne obvoznice k prodaji zemljišč.

Že letos bo pripravljena tudi dokumentacija za razširitev ceste iz Lesc proti Bledu pri odcepih za Koritno in na Lisice, kjer nameravajo cesto razširiti in omogočiti varnejše zavijanje na stranske ceste, kar bo stalo 928.000 evrov. Prav tako prihodnje leto bi lahko stekla gradnja krožišča na Betinu, kjer se bo bodoča južna obvoznica odcepila od zdajšnje blejske vpadnice.