Pohorski Bike park − na pragu sezone usoda kolesarjev negotova

Če bo ostal zaprt, bo Marprom izgubil do 300.000 evrov prihodkov.
Objavljeno
06. april 2015 21.13
SLOVENIJA,LUKAVICA,28.6.2012,MATIC BROJAN GORSKI KOLESAR.. FOTO:MAVRIC PIVK/DELO
Miha Rubin, Robert Galun
Miha Rubin, Robert Galun
Maribor – Usoda priljubljenega pohorskega kolesarskega parka, ki ga je lani obiskalo 14.000 kolesarjev, je letos zelo negotova. Upravljavec Pohorske vzpenjače, občinski Marprom, ga ne bo prevzel, zasebniki, ki imajo s tem poslom izkušnje, pa so tik pred sezono skeptični.

Samostojni podjetnik Iztok Kvas, ki je bil do stečaja Športnega centra (ŠC) Pohorje vodja Bike parka, pravi, da zdaj drugega upravljavca kot javno podjetje Marprom ne vidi: »Ne vem, kdo drug bi lahko to dobil, če oni upravljajo gondolo,« je dejal Kvas. Težava so dovoljenja, kot pravi, pa potekajo pogovori, kako bi zadevo rešili na najboljši način.

Soglasja lastnikov, dogovor s stečajnikom ...

»Mi razmišljamo, da bi upravljali Bike bark, vendar ko bo urejena vsa dokumentacija. Na črno, tako kot je deloval v preteklosti, ga ne moremo imeti,« trdi direktor Marproma Bernard Majhenič. Po njegovih besedah kolesarski park v uradnih dokumentih sploh ne obstaja, saj ga ni v prostorskem načrtu, čeprav bi moral biti. Postopek vpisa lahko traja leto dni, kljub temu pa Majhenič meni, da je tudi to sezono »zakonsko mogoče izpeljati odprtje Bike parka, a Marprom kot javno podjetje ne more ustanavljati društva«.

Tisti, ki bo znova zagnal Bike park, bo moral zbrati soglasja lastnikov zemljišč (prej je zanje poskrbel ŠC Pohorje), po katerih se spuščajo ekstremni kolesarji, od vrha Bellevueja do spodnje postaje Pohorske vzpenjače, je pojasnil Kvas. Stečajni upravitelj ŠC Pohorje Drago Dubrovski pa je povedal, da se bo moral upravljavec z njimi dogovoriti o služnosti oziroma najemu nekaterih zemljišč.

Plačilo za gondolo, kaj pa za park?

Če upravljavec ne bo Marprom, se bo lahko zadeva še dodatno zapletla pri zaračunavanju uporabe Bike parka. Mariborski mestni svet bo te dni na dopisni seji predvidoma potrdil novi cenik za krožno kabinsko žičnico, ki ga je Marprom dopolnil s paketom vozovnic za kolesarje. Medtem ko je bila na dosedanjem ceniku tudi dnevna vozovnica za kolesarje, ki je vključevala prevoz z gondolo in uporabo Bike parka, so zdaj na cenik uvrstili vozovnice za kolesarje, ki vključujejo izključno prevoz kolesarja in kolesa z gondolo. Cena dnevne vozovnice za odrasle kolesarje bo tako od 10. aprila med tednom znašala 15 evrov.

Pri tej spremembi se Iztok Kvas sprašuje, kako naj kolesarjem, ki se bodo spuščali po urejenih pohorskih strminah – te je treba vsak dan pregledati in jih tudi vzdrževati – še dodatno nekaj zaračunajo. »Kako naj nekoga prisilimo, da plača za uporabo proge, če je že plačal prevoz z gondolo?« se sprašuje Kvas. »Pred startom Bike parka pač postaviš inkasanta s torbico,« na pomisleke odgovarja Bernard Majhenič.

V Marpromu stavijo na Tomšiča

Upe, da bo kolesarski park vendarle odprt, v Marpromu polagajo predvsem na Iztoka Tomšiča, nekdanjega tekmovalca v gorskem kolesarjenju in selektorja downhill reprezentance ter organizatorja tekmovanj. Toda Tomšič, ki je po mnenju vodstva Marproma »prava oseba« za upravljanje, še ne ve, ali bo zadeva zaživela v praksi, saj po njegovih besedah ni povsem jasno, kakšna dovoljenja so potrebna za zagon.

»Želja vseh, ki se s tem ukvarjamo, je, da bi Bike park na Pohorju bil, a žal je v tej državi kup posameznikov, ki nagajajo, zraven pa ne pristopijo. Če parka ne bo, ga pač ne bo,« pravi Tomšič. Ob omembi 14.000 kolesarjev v lanski sezoni (Pohorje imajo radi zlasti Avstrijci) pa je pripomnil, da bi bilo super, če bi letos dosegli vsaj polovični izplen: »Ampak mislim, da letos ne bo šlo.«

Katastrofa za gondolo

»Če Bike park ne bi deloval, bi bila to katastrofa za obratovanje gondole,« pravi direktor Majhenič. To bi po njegovi oceni pomenilo izpad prihodka od 250.000 do 300.000 evrov, posledično pa bi Marprom potreboval višjo subvencijo občine za izvajanje javne službe prevoza s krožno kabinsko žičnico. Direktorica mariborskega zavoda za turizem Janja Viher pa opozarja, da bo to plaz z dolgoročnimi negativnimi posledicami, saj bo treba po eni izgubljeni sezoni v razvoj kolesarkega turizma vložiti veliko več denarja, če bodo hoteli zapolniti praznino.

Čeprav v Marpromu pripravljajo še druge programe za poletje, Majhenič priznava, da glavnino prihodkov od delovanja gondole poleti ustvarijo s prevozovom kolesarjev. »Konec maja je v Bike parku predviden tudi svetovni pokal. Letošnjo sezono je treba nekako rešiti, potem pa lahko urejamo papirje za prihodnje.«

»Mestna občina Maribor (MOM) si prizadeva za dolgoročno ureditev Bike parka na Pohorju, za kar je treba uskladiti pravne akte,« so sporočili z MOM, kjer menijo, da bi za to potrebovali približno eno leto. »Iz pogovorov, ki potekajo z dosedanjimi uporabniki Bike parka o možnostih sodelovanja, predvidevamo, da bi Bike park v letošnji poletni sezoni lahko deloval,« so sporočili z MOM.