»Portorož« v kitajskem pristanišču

Slovenski ladjar še nikoli tako dobro opremljen, pripravljen tudi na leta suhih krav.
Objavljeno
29. november 2011 18.15
Posodobljeno
29. november 2011 18.40
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper

Nantong – Splošna plovba je danes prevzela in krstila novo ladjo Portorož v kitajskem pristanišču Nantong ob reki Jangce. Portorož je četrta ladja s tem imenom, slovenski ladjar pa zdaj upravlja z 28 ladjami, ki skupaj premorejo 1.025.000 ton nosilnosti. To je največje in najmlajše (v povprečju 12 let) ladjevje doslej.

Ladjo je krstila Duška Žitko, svetovalka Pomorskega muzeja Piran, ki ji je zaželela varno plovbo po morskih prostranstvih in vešče izogibanje čerem.

Egon Bandelj, predsednik uprave, pa je v svojem nagovoru dejal, da se bo 190-metrska velikanka pridružila več kot 50.000 ladjam na morju, na katerem preživijo samo najboljši, najhitrejši, najbolj izurjeni in najbolje opremljeni. »Zato se uspeh vsakega ladjarja začne v dobri ladjedelnici,« je poudaril Bandelj.

Splošna plovba je imela še pred nekaj več kot osmimi leti vsega 14 čezoceank in 430.000 ton nosilnosti. Odkar se je leta 2003 pomorski trg začel vzpenjati, je portoroškemu ladjarju uspelo več kot podvojiti zmogljivosti, predvsem pa temeljito pomladiti floto. »V osmih letih, odkar predsedujem družbi, smo kupili 19 novih ali mlajših rabljenih ladij. Samo dve sta še starejši - Slovenija in Piran (26 in 25 let). Starost našega ladjevja je zdaj občutno pod povprečjem, značilnim za ladjevje za razsute tovore v svetu,« je pojasnil prvi mož daleč najuspešnejše ladjarske družbe z območja nekdanje Jugoslavije in dodal, da so v zadnjih treh letih kupili štiri povsem nove ladje.

Zadnje tri (Tamar, Trenta in zdaj Portorož) so sestrske ladje, ki jih je portoroški ladjar naročil v konzorciju z drugimi nemškimi ladjarji konec leta 2007. Naročilo je bilo izjemno, saj so v ladjedelnici Jiangsu Hantong Ship heavy Industries Co. tedaj skupaj naročili kar 16 ladij. Cena ni bila za vse ladje enaka. Za Portorož (zadnjo v skupini) bo Splošna plovba odštela »le« približno 26,5 milijona ameriških dolarjev (prava cena je poslovna skrivnost). To je v primerjavi s prejšnjima dvema približno 10 milijonov dolarjev ceneje in zato novo pridobitev ocenjujejo kot priložnost. Tudi cene ladij so namreč odvisne od gibanja cen voznin, ki so v zadnjem letu močno padle. Splošna plovba je za nakup zagotovila 40 odstotkov lastne gotovine, 60 odstotkov pa je kredit Deutsche Bank.

Osnovna flota Splošne plovbe šteje 21 ladij (921.000 ton nosilnosti), v najemu pa imajo še 7 ladij skupne nosilnoti 104.000 ton. Portorož bo plula pod malteško zastavo. Posadka šteje 23 članov, poveljuje ji kapitan Miroslav Koželj iz Izole. Na ladji je šest Slovencev, večina posadke pa so Filipinci. Prevažala bo rudo, premog, žitarice in jeklene proizvode v t.i. prosti (ne linijski) plovbi med vsemi svetovnimi pristanišči.