Prihajajo »morski uberji«?

Projekt za razvoj pomorskega prometa med kraji na slovenski obali, ki bi povezal potnike in lastnike plovil
Fotografija: Prihodnje poletje naj bi začela delovati nova ponudba prevozov po slovenskem morju. Foto Blaž Samec
Odpri galerijo
Prihodnje poletje naj bi začela delovati nova ponudba prevozov po slovenskem morju. Foto Blaž Samec

»Gre za inovativno rešitev, ki smo jo razvili v našem podjetju, in se povezali s partnerji pri promociji in pridobivanju evropskih sredstev,« pojasni Mitja Vatovec iz podjetja Emigma. Razvili so novo aplikacijo Wayv, preko katere bodo lastniki plovil lahko ponujali prevoze zainteresiranim potnikom. S tem nameravajo zagotoviti dodatno turistično popestritev v obmorskih krajih, ki bi jo lahko s pridom uporabljali tudi domačini.

Sistem je zasnovan po vzoru spletnih aplikacij za prevoze uber ali prevozi.org, le da bodo pomorske prevoze lahko nudili le tisti, ki imajo registrirano dejavnost. V projekt pa je vključena tudi slovenska pomorska uprava, ki bo delovanje aplikacije nadzorovala z varnostnega, pravnega in prometnega vidika. Beležili bodo sezname potnikov vsake vožnje in določali primerne točke za postanek. Aplikacija naj bi zaživela prihodnje leto junija.

Aplikacijo Wayv so zasnovali v podjetju Emigma, ki ga predstavlja Mitja Vatovec. Poileg njega Patricija Gržinič iz portoroškega turističnega združenja. Foto Nataša Čepar
Aplikacijo Wayv so zasnovali v podjetju Emigma, ki ga predstavlja Mitja Vatovec. Poileg njega Patricija Gržinič iz portoroškega turističnega združenja. Foto Nataša Čepar


Cene bodo določali ponudniki sami, pri čemer bodo na voljo tudi priporočene vrednosti posameznih prevozov (cilj bi bil priti na pet evrov, kakor velja okvirna cena za prevoze po cestah). Preko aplikacijske platforme bodo potekala tudi vsa plačila. Na voljo bo v štirih jezikih - slovenskem, italijanskem, angleškem in nemškem.
 

Projekt odvisen od prevoznikov


»Ni veliko evropskih projektov, pri katerih sodelujejo podjetja. Mi smo za to zastavili naš denar in pričakujemo, da bo zadeva zaživela tudi po 36 mesecih trajanja projekta,« pravi predstavnik snovalca ideje Mitja Vatovec. Kot so ugotovili pri razvijanju aplikacije, obstaja zanimanje na strani potnikov, največjo težavo pa bodo predstavljali ponudniki, ki naj bi v tem prepoznali prednost, ne pa nelojalno konkurenco.



Po Vatovčevih besedah zato računajo na učinek oglaševalske kampanje, za katero bodo poskrbeli predvsem partnerji iz portoroške in izolske turistične organizacije. V okviru projekta bodo kupili tudi opremo - denimo bokobrane - z logitipom Wayv, po kateri bodo potniki lažje prepoznali ponudnike morskih prevozov.

Največji izziv bo prepričati ponudnike plovil, da je sodelovanje pri projektu zanje dobra priložnost.
Največji izziv bo prepričati ponudnike plovil, da je sodelovanje pri projektu zanje dobra priložnost.


»Trenutno se s prevozom potnikov ukvarja okoli 25 ponudnikov, ki pa niso širše prepoznani, na voljo so le večjim skupinam, cene pa so zelo visoke. Prevoz od Kopra do Portoroža, denimo, stane okoli sto evrov,« povzame besedo Arturo Steffe, predstavnik ribiškega podjetja, ki bo v okviru projekta zadolžen za izobraževanje prihodnjih ponudnikov za varno in učinkovito prevažanje potnikov.

»Poleg trenutnih ponudnikov prevozov računamo tudi na ribiče, ki bi v tem videli možnost dodatnega zaslužka, pa tudi na imetnike plovil, ki so jih kupili na podjetje, in bi z opravljanjem take prevozniške dejavnosti lahko uveljavljali davčne olajšave, česar do zdaj niso mogli« še omeni.

Komentarji: