Prihodnje leto strategija za izobraževanje odraslih

Ugotovitve OECD: Precejšnji potenciali za izboljšanje izobrazbe odraslih in pomanjkljivo sodelovanje številnih deležnikov
Fotografija: Vključenost v izobraževanje odraslih je občutno manjša pri nizkokvalificiranih, brezposelnih in starejših odraslih, predvsem v malih podjetjih. Foto Jožže Suhadolnik
Odpri galerijo
Vključenost v izobraževanje odraslih je občutno manjša pri nizkokvalificiranih, brezposelnih in starejših odraslih, predvsem v malih podjetjih. Foto Jožže Suhadolnik

Minister za izobraževanje, znanost in šport Jernej Pikalo je ob objavi ugotovitev OECD o izobraževanju odraslih pri nas, ki kažejo na pomanjkljivo sodelovanje številnih deležnikov, za prihodnje leto napovedal izdelavo nacionalne strategije izobraževanja odraslih.

Po besedah vodje centra spretnosti pri OECD Montserrat Gomendio ima Slovenija precejšnje potenciale za izboljšanje izobrazbe odraslih in njihove zaposljivosti. Kljub temu ima 31 odstotkov prebivalcev med 16. in 65. letom, kar pomeni skoraj 400.000 odraslih, še vedno nizko raven bralne in matematične pismenosti.

Po študiji OECD delež tistih odraslih, ki ne želijo biti vključeni v izobraževanje, zadnje desetletje ostaja pri 47 odstotkih. Vključenost v izobraževanje odraslih pa je občutno manjša pri nizkokvalificiranih, brezposelnih in starejših odraslih, predvsem v malih podjetjih.

OECD med drugim ugotavlja, da je težava tudi razpršen zakonodajni okvir za izobraževanje odraslih, saj je v različnih zakonih dodeljena raznolika odgovornost ministrstvom in občinam. Vlada oziroma ministrstva, delodajalci in posamezniki pa bi si morali učinkoviteje razdeliti odgovornost za financiranje tega razvojno pomembnega področja.

Komentarji: